Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آشنایی بیشتر با پردازشگرهای amd در لپ تاپ ها

اطلاعات موضوع

Kategori Adı معرفی انواع لپ تاب
Konu Başlığı آشنایی بیشتر با پردازشگرهای amd در لپ تاپ ها
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

لپ تاپ ها| آشنایی بیشتر با پردازشگرهای AMD در لپ تاپ ها

در بازار پردازشگرها، آمارها به روشنی از این موضوع خبر می‌دهند که AMD با اختلاف زیاد تحت سلطه اینتل بر این بازار قرار دارد. اما با همه این حرف‌ها، AMD با تمرکز بر دو نکته اصلی راه خود را از اینتل جدا می‌سازد: قدرت گرافیکی و قیمت ارزان‌تر!
AMD بعد از خرید شرکت ATI که کارت‌های گرافیکی و تراشه‌های مرتبط با آن را تولید می‌کند، قدرت گرافیکی این شرکت را از آن خود نمود و از آن برای تولید محصولاتی قدرتمندتر به لحاظ گرافیکی استفاده نمود. بدین ترتیب بخش گرافیکی AMD را می‌توان یک سر و گردن بالاتر از اینتل یاد کرد. اگر بخواهیم کاملا کوتاه و خلاصه صحبت کنیم، AMD برای کاربرانی که هزینه کمتر و قدرت گرافیکی بیشتر را به گجتی قدرتمند‌تر و پرسرعت‌تر ترجیح می‌دهند، راه حل بهتری از اینتل دارد و لپ‌تاپ‌هایی که با تراشه AMD تولید می‌گردند با قیمت اقتصادی‌تر و ارزان‌تر و قابلیت‌های گرافیکی بیشتری به فروش می‌رسند، ولی در اغلب موارد از قدرت پردازشی کمتری بهره‌مند هستند.
اما چرا AMD به جای تمرکز بر قابلیت‌های پردازشی، به دنبال تولیداتی ارزان‌تر و با قابلیت‌های گرافیکی بیشتر است؟ شاید شروع این داستان به قبل از راه اندازی خط تولید پردازشگرهای AMD ارتباط داشته باشد که این شرکت در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسید که 66 درصد از کاربران به لپ‌تاپی روی می‌آورند که از لحاظ قدرت‌های بصری و گرافیکی قابل قبول باشد. بنابراین اگر لپ‌تاپ شما یکی از محصولات AMD را به عنوان پردازشگر در قلب خود دارد، باید بگوییم که شما در بسیاری از موارد، حتی بدون وجود کارت گرافیک جداگانه و با کمک پردازشگرهای گرافیکی یکپارچه نیز می‌توانید از توانایی‌های گرافیکی بیشتری به نسبت به پردازشگرهای گرافیکی یکپارچه‌ای که در اینتل استفاده می‌شود،‌ بهره‌مند شوید.



قبل از پرداختن به بحث اصلی مقاله، بد نیست اگر نگاهی به بعضی از مطالب بخش قبلی نیز بیندازیم. همانطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، پردازشگرهایی که با یک پردازشگر گرافیکی ادغام شده‌اند خانواده جدیدی با نام APU دارند. بنابراین تمامی محصولات امروزی AMD نیز در زیر سایه این خانواده به بازار عرضه می‌شوند. موضوع دیگر در رابطه با این بخش آن است که به علت محدودیت در پردازشگرهای AMD‌ و قابلیت‌های آن‌ها، تمرکز کمتری در توضیح ویژگی‌های آن‌ها داشته‌ایم و به ذکر خلاصه‌ای از قابلیت‌های مهم گرافیکی در آن‌ها پرداختیم.
قابلیت‌های گرافیکی APUهای شرکت AMD

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، AMD با تمرکز بر بخش گرافیکی محصولات خود، آن‌ها را با قابلیت‌های بسیاری برای کسانی که به دنبال کیفیت بهتر در این زمینه هستند،‌ عرضه می‌کند.

در بخش گرافیکی تمامی دستگاه‌هایی که از APU شرکت AMD استفاده می‌کنند و جزئی از خانواده بزرگ Vision محسوب می‌گردند از درایور گرافیکی Ati Catalyst و نرم افزار Catalyst Control Center که برای کنترل پردازشگر گرافیکی استفاده می‌شود، بهره‌مند هستند. در واقع شما با در اختیار داشتن یک APU از شرکت AMD، دیگر نیازی به خرید یک کارت گرافیک جداگانه برای اجرای امور گرافیکی ساده نخواهید داشت. البته گوشزد این نکته که به هر ترتیب این پردازشگرهای گرافیکی یکپارچه تنها در پردازش امور ساده گرافیکی نقش موثری دارند و توان پردازش بازی‌های سنگین گرافیکی را ندارند، نکته مهم دیگری است که باید آن را در نظر داشته باشید. برخی از مهمترین‌ قابلیت‌های گرافیکی که در پردازشگرهای AMD به کار می‌روند را با هم مرور می‌کنیم:


منبع: زومیت
 
بالا پایین