Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دخترانى كه الهه مى‌شوند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تاریخ جهان
Konu Başlığı دخترانى كه الهه مى‌شوند
نویسنده موضوع *مینا*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *مینا*

*مینا*

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 12, 2013
ارسالی‌ها
3,063
پسندها
366
امتیازها
83
محل سکونت
زیر اسمون خدا
تخصص
ترانه سرا
دل نوشته
هر وقت دلت شکست خورده هاشو خودت جمع کن نزار هر نامردی منت دست زخمیشو روت بزاره
بهترین اخلاقم
بخشیدن
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه

اعتبار :

دخترانى كه الهه مى‌شوند

جشن «ایندرا جاترا» به عنوان یك سنت مذهبی دیرینه در نپال برگزار مى‌شود و «رام باران یاداو» رییس جمهوری این كشور آسیایی، در آن، مراسم احترام خویش را نسبت به «كودك الهه» به جای مى‌آورد. نپالی ها كه پیروان ادیان بودا و هندو هستند،‌ اعتقاد دارند «كوماری» (كودك تبدیل شده به الهه) از شهروندان كشور حفاظت می كند. مراسم در حالی برگزار شد كه تا سال گذشته، «جیانندرا» پادشاه نپال كه خاندانش به مدت 240 سال بر این كشور حكمرانی كرده بودند، در چنین مراسمی شركت می‌كرد اما در اردیبهشت گذشته، جمهوری در نپال اعلام شد و سلطنت از آن رخت بربست. گزارش تصویری از «كوماری»ها را پیش رو دارید.
«كوماری»ها، در زمانی كه فقط چهار سال دارند، به الهه تبدیل می‌شوند. آنها انتخاب شده اند زیرا 36 ویژگی دارند كه موجب می‌شود آنان به عنوان افراد برتر انتخاب شوند.

این دختركان از زمانی كه به عنوان «الهه» انتخاب می‌شوند، فقط می‌توانند از معبدی كه در آنجا منصوب شده اند، بیرون بروند. این معبد الهه باسانتاپور در كاتماندو پایتخت نپال است.

الهه‌ها با دیگر خردسالان رابطه‌ای ندارند. رفتن به مدرسه برای آنان ممنوع است حتی، اجازه مراجعه به پزشك را هم ندارند. دادگاه عالی نپال به تازگی در حكمی لزوم توجه به موقعیت این كودكان را گوشزد كرده و خواستار آن شده است كه حقوق آنان تضییع نشود.

كودكانی كه به الهه تبدیل می‌شوند، فقط می‌توانند دو یا سه بار در سال از معبد به ویژه برای انجام زیارت دسته جمعی خارج شوند. در اعیاد مختلف مذهبی هندو و بودای، «كوماری»ها، به خیابان می‌روند تا همه زائرانی را كه به محل آمده‌اند، متبرك كنند. رییس جمهوری نپال نیز امروز یكی از این متبرك شدگان بود.

دختران یاد شده، مسئولیت خود را به عنوان «الهه» تا زمانی بر عهده دارند كه نخستین نشانه‌های بلوغ در آنان دیده شود. پس از آن، جای خود را به كودكی دیگر می‌دهند تا سنت یادشده را به جای آورد.

هندوها و بوداییهای نپال، در جستجوی تبرك و حفاظت از این كودكان هستند. آنان اعتقاد دارند كه این كودكان، ویژگیهایی دارند كه آنان را از شر اهریمن و نیروهای پلید حفظ می‌كند. در عكس، راهبان هندو و بودا در مراسمی با یك «كوماری» شركت كرده‌اند.

كوماری ها تقریبا نمی‌توانند از معبد و یا حداقل، شهر خارج شوند. این انگیزه‌ای است كه موجب شد «شاجانی شاكیا» به جنجالی‌ترین كوماری تبدیل شود و باعث گردد كه رسانه های بین المللی در پی شناخت وضعیت چنین كودكانی برآیند. گروههای مدافع حقوق بشر اكنون به مخالفت با این سنت برخاسته و می‌گویند كه كودكی اینگونه اطفال از آنان ربوده می‌شود.

اكنون پدیده دختران تبدیل شده به الهه به یك جاذبه بزرگ گردشگری برای نپال تبدیل شده است. در تصویر، یك زن نپالی، پوسترهای كوماری باسانتاپور را نشان می‌دهد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sting
بالا پایین