Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راه‌یافتگان به مرحله دوم رقابت سفر بی‌بازگشت به مریخ مشخص شدند!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نجوم (اخترشناسی)
Konu Başlığı راه‌یافتگان به مرحله دوم رقابت سفر بی‌بازگشت به مریخ مشخص شدند!
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

از مجموع بیش از 200 هزار داوطلب سفر بی‌بازگشت به مریخ، بیش از یک هزار نفر به دور دوم رقابت راه پیدا کردند.

به گزارش ایسنا ، سازمان خصوصی و غیرانتفاعی مارس وان (Mars One) قصد دارد با ساخت مستعمره انسانی بر سطح سیاره سرخ، نخستین گروه از ساکنان را با یک بلیت یک طرفه راهی مریخ کند.

در حالی که پیش از این اعلام شده بود که نخستین گروه از مسافران در سال 2023 راهی سیاره سرخ خواهند شد، انجام این مأموریت به سال 2025 میلادی موکول شد.

طی مدت ثبت‌نام که از ماه آوریل 2013 (فرودین ماه) آغاز شد، بیش از 200 هزار درخواست برای سفر بی‌بازگشت به مریخ از 140 کشور جهان ثبت شد که 80 درصد داوطلبان مرد و 20 درصد زن هستند؛ مسن‌ترین متقاضی 83 ساله و جوانترین فرد نیز یک دانش آموز ابتدایی است و نام 14 ایرانی نیز در جمع ثبت‌نام کنندگان دیده می‌شود.

از مجموع 200 هزار درخواست ثبت شده، 43 درصد متعلق به آمریکا، 27 درصد اروپا، 21 درصد آسیا، 5 درصد آفریقا و 4 درصد اقیانوسیه است.

مارس وان روز دوشنبه 30 دسامبر (نهم دی) از انتخاب 1054 داوطلب و راهیابی آنها به دور دوم رقابت‌ها خبر داد؛ داوطلبان از طریق ایمیل ثبت شده در درخواست خود از راهیابی به دور بعد مطلع خواهند شد.

از مجموع درخواست‌های راهیافته به دور دوم، 297 درخواست از آمریکا، 282 از اروپا، 218 از آسیا، 62 از هند و 52 از روسیه بوده و 147 درخواست باقی مانده نیز متعلق به سایر نقاط آمریکا است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، 45 درصد از راه یافتگان به مرحله دوم را خانم‌ها و 55 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. 63 درصد دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر و 3 درصد دارای مدرک پزشکی هستند.

درحالیکه تا سال 2010 میلادی تنها 7 درصد مردم زمین دارای تحصیلات دانشگاهی بودند، مریخ در آینده نزدیک با حضور این داوطلبان به سیاره‌ای با بالاترین نرخ افراد تحصیلکرده در منظومه شمسی مبدل خواهد شد!

همچنین 76 درصد درخواست‌های پذیرفته شده به افراد شاغل، 15 درصد به دانش‌آموزان و دانشجویان و 8 درصد نیز به افراد بیکار اختصاص دارد.

اگر نخستین اکتشافات در مریخ توسط انسان نیز شغل محسوب شود، نرخ اشتغال در سیاره سرخ 100 درصدی خواهد بود!

حدود 25 درصد از راه‌یافتگان به دور دوم کمتر از 25 سال سن دارند، 65 درصد بین 26 تا 55 سال و دو درصد نیز بالای 56 سال هستند.

«باس لانس دورپ»، بنیانگذار و مدیرعامل مارس وان با اشاره به استقبال مردم از این طرح، از امکان آغاز دور جدید ثبت‌نام در آینده نزدیک خبر داد.

افراد راه‌یافته به دور بعد، طی دو سال آینده مراحل آزمایش و تمرینات مختلفی را پشت سر می‌گذارند تا نفرات نهایی برای سفر بی‌بازگشت انتخاب شوند.

 
بالا پایین