Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

“خورشید” در سکوت کامل به سر می‌برد + عکس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نجوم (اخترشناسی)
Konu Başlığı “خورشید” در سکوت کامل به سر می‌برد + عکس
نویسنده موضوع mosTafa
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan mosTafa

mosTafa

مـدیـر ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 15, 2013
ارسالی‌ها
5,132
پسندها
4,080
امتیازها
113
محل سکونت
مشهد
تخصص
انتخاب آدم اشتباهی
دل نوشته
لیاقت ش رو نداشت ...
بهترین اخلاقم
احمق م
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه

اعتبار :

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رصدهای خورشید در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد، این ستاره‌ی داغ، حالا آرام تر شده است و هیچ لکه‌ای تولید نمی‌کند.


طبق دوره های یازده ساله ی فعالیت های خورشیدی این روز ها باید اوج فعالیت این ستاره می بود و همین امر، ستاره شناسان را شگفت زده کرده است.

دانشمندان نام این دوره را “رخداد سکوت کامل” گذاشته اند. آنها می‌گویند: این پدیده نشان داد فیزیکدانان حتی قادر به پیش بینی کامل عملکرد نزدیک‌ترین ستاره هم نیستند.

در یک روز از سال 2011 نیز شاهد عدم وجود لکه‌های خورشیدی بودیم.

لکه خورشیدی ناحیه‌ای بر روی سطح خورشید می‌باشد که به وسیله فعالیت‌های شدید مغناطیسی بوجود می‌آید که مانع از انتقال گرما می‌شوند، این ناحیه‌ها به علت کاهش درجه حرارت سطح به وجود می‌آیند.

در مورد لکه‌های خورشیدی نظرهای گوناگونی ارائه شده است که مهمترین آنها “تئوری اورشید” دانشمند معروف سوئدی است. بر اساس این نظریه، قسمتی ازداخل خورشید، به شکل یک جریان به سمت خارج آن حرکت می‌کند و پس از رسیدن به سطح، مانند چتری پراکنده می‌شود و چون بر اثر این عمل فشار و حرارت آن کاسته می‌شود، کمی فشرده و سرد گشته و به شکل لکه‌های تیره رنگی در سطح خورشید باقی می‌مانند و به تدریج از بین می‌روند.

تعداد لکه‌های خورشیدی متاثر از زمان است و با زمان تغییر می‌کند و برای بیشترین و کمترین تعداد لکه‌ها یک چرخه‌ای به طور متوسط یازده سال را در نظر گرفته‌اند.
[h=4]
[/h]
 
بالا پایین