Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تبلت متفاوت شیلد انویدیا با تمرکز بر روی بازی‌ها

اطلاعات موضوع

Kategori Adı معرفی انواع تبلت
Konu Başlığı تبلت متفاوت شیلد انویدیا با تمرکز بر روی بازی‌ها
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

تبلت متفاوت شیلد انویدیا با تمرکز بر روی بازی‌ها


Nvidia Sheild Tablet



  • [*=center]

    [*=center]

    [*=center]

    [*=center]

    [*=center]



در ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی، اولین نسل از محصولات سری شیلد انویدیا توسط این کمپانی آمریکایی که همگان آن را با پردازنده‌های گرافیکی پرقدرت‌اش می‌شناختند، روانه‌ی بازار شد. حال این کمپانی دومین نسخه از محصولات این سری را در فرم‌فکتور تبلت و با تمرکز روی قابلیتی چون انجام بازی روانه‌ی بازار کرده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید تا به معرفی تبلت پرقدرت ۸ اینچی انویدیا بپردازیم.




انویدیا به‌جای استفاده از صفحه‌ نمایش 5 اینچی کنسول بازی خود، از یک صفحه‌ی نمایش 8 اینچی با رزولوشن 1080p در این تبلت استفاده کرده است. همچنین در قلب این تبلت تراشه‌ی قدرتمند تگرا K1 قرار دارد که جایگزین تگرا 4 این کمپانی شده است. این محصول با کنار گذاشتن کنترلر، به یک تبلت صرف تبدیل شده است، هرچند می‌توان با تهیه‌ی کنترلر توسعه‌ یافته برای این تبلت و اتصال آن به تبلت از طریق بی‌سیم، از آن استفاده کرد. خرید این کنترلر یکی از گزینه‌هایی است که کاربر می‌تواند آن را انتخاب نماید.
انویدیا برای ساخت این تبلت، چه سیاستی را در پیش گرفته است؟ کمپانی آمریکایی با نگرشی همچون خودروسازان این محصول را روانه‌ی بازار کرده، بطوریکه تبلت شیلد را در پایه‌ای‌ترین حالت ممکن در قالب یک تبلت در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد و دوست‌داران این محصول می‌توانند در صورت تمایل سایر لوازم و امکانات ارائه شده در کنار این تبلت را برای افزایش قابلیت‌های آن در اختیار بگیرند.


تبلت شیلد انویدیا با عنوان بهترین گزینه برای گیمر‌ها معرفی شده که از جمله‌ی عمده‌ترین دلایل آن می‌توان به استفاده از تراشه‌ی قدرتمند تگرا K1 انویدیا، استفاده از فناوری گیم‌استریم انویدیا (فناوری اختصاصی انویدیا برای استریم بازی‌های پی‌سی روی تبلت)، استریم بازی به پلتفرم Twitch بدون نیاز به اپلیکیشن اختصاصی و همچنین استفاده از WiFi Direct برای اتصال کنترلر انویدیا اشاره کرد. استفاده از WiFi Direct به‌منظور کاهش انرژی مورد استفاده در زمان اتصال کنترلر است. در کنار تمامی قابلیت‌های مربوط به انجام بازی‌ها و استفاده از امکانات بی‌نظیر، این تبلت از سیستم‌عامل اندروید استفاده کرده و قادر است تمامی نیاز‌های شما برای استفاده از یک تبلت اندرویدی را نیز پوشش دهد.
یکی از امکانات جالب تبلت شیلد انویدیا، استریم بازی از کامپیوتر به روی تلویزیون بزرگ است. اما این قابلیت چطور کار می‌کند؟ تبلت شیلد به صورت بی‌سیم به کامپیوتر شما متصل می‌شود و از طریق خروجی HDMI تصویر را به تلویزیون منتقل می‌کند تا شما بتوانید از طریق دسته بازی اختصاصی این تبلت بازی‌های PC را بر روی تلویزیون اجرا کنید، بدون اینکه نیاز داشته باشید تا کامپیوتر اتاق خود را به کنار تلویزیون منتقل کنید.
افرادی که شانس کار کردن با این تبلت را داشته‌اند از طراحی و کیفیت ساخت آن لذت برده‌اند. نویسنده‌ی انگجت آن را قطعه‌ی الکترونیکی زیبا نامیده و بدنه‌ی آن را با کیفیت و مستحکم توصیف کرده است. تبلت شیلد انویدیا بسیار باریک است و انحنای خاصی که به شاسی آن داده شده موجب جذابیت بیشتر ظاهری آن شده است. شیلد یک تبلت ۸ اینچی است که به سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمندی مجهز شده تا علاقمندان به بازی‌های تحت اندروید بتوانند نهایت استفاده را از آن ببرند.
قلم دیجیتال

اگر علاقمند به طراحی باشید باز هم می‌توانید به شیلد به عنوان گزینه مناسب فکر کنید، چرا که این تبلت از قلم دیجیتالی که انویدیا آن را DirectStylus 2 می‌نامد پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند از قلم آن برای یادداشت برداری یا طراحی استفاده کند. انویدیا یک نرم‌افزار اختصاصی به نام Dabbler را برای این تبلت در نظر گرفته تا بتوانید از آن برای طراحی و ساخت تصاویر با کمک قلم بهره ببرید. این قلم امکانات شبیه به تبلت‌های گلکسی نوت را به شیلد اضافه می‌کند.
مشخصات فنی تبلت Nvidia Shield:



  • [*=center]سیستم روی یک چیپ Nvidia Tegra K1
    [*=center]صفحه نمایش ۸ اینچ با رزولوشن فول اچ‌دی یا ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل از نوع IPS LCD
    [*=center]اسپیکر استریو در قسمت جلو چیزی شبیه به آنچه در HTC One وجود دارد
    [*=center]دوربین ۵ مگاپیکسل در جلو و پشت دستگاه
    [*=center]پشتیبانی از قلم دیجیتال DirectStylus 2
    [*=center]حافظه ذخیره سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت به همراه پشتیبانی از درگاه میکروSD و حافظه خارجی تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
    [*=center]پشتیبانی از شبکه وای-فای با استانداردهای a/b/g/n
    [*=center]نسخه LTE بصورت انتخابی
    [*=center]باتری ۱۹.۷۵ وات ساعتی از نوع لیتیوم یون

اما تبلت شیلد چه قابلیت‌هایی را در اختیار علاقمندان بازی قرار می‌دهد؟ هر امکانی که پیش از این در کنسول بازی اندرویدی شیلد انویدیا وجود داشت در تبلت شیلد این شرکت نیز اضافه شده است. هرچند هنوز بسیاری از بازی‌های اندرویدی پشتیبانی مناسبی از گیم‌پد ندارند و استاندارد درستی برای آن‌ها تعریف نشده است، اما با این حال بازی‌های متنوعی وجود دارند که می‌توان در شیلد و به کمک کنترلر آن اجرا کرد. انویدیا بازی‌های Grid 2 را بدون هیچ شکلی بر روی این تبلت‌ها دمو کرد.
انویدیا همچنین سرویس نرم‌افزاری TegraZone را بروز کرده است و محتوای سازگار با تبلت‌ جدید خود را به آن اضافه کرده است تا کاربران بتوانند براساس نیاز خود بازی‌ها و برنامه‌های مورد نیاز خود را از این بخش دانلود و نصب کنند.
در واقع انویدیا تلاش کرده تا با ارائه تبلت Nvidia Shield ترکیبی از بازی‌های PC، بازی‌های اندرویدی، استریم ابری بازی‌ها و قابلیت‌های چند رسانه‌ای را در یک ابزار واحد گرد هم آورد. رابط کاربری این تبلت شباهت‌های زیادی به کنسول‌های بازی دارد، اما اگر کاربر عادی باشید باز هم می‌توانید کلیه اپلیکیشن‌های اندرویدی را بر روی آن اجرا نموده و از آن‌ها استفاده کنید.
گیم‌پد

نگاه نزدیک زومیت به گیم‌پد شیلد را به خاطر دارید؟ کنترلر همراه تبلت شیلد نیز بسیار شبیه به همان گیم‌پد بکار رفته در کنسول بازی شیلد است. دکمه‌ها کنترلرهای دستی همه و همه در شیلد نیز وجود دارند.

تنها تغییر محسوسی که در این دسته بازی ایجاد شده، مربوط به استیک‌های آنالوگ است که حالا کمی جای آن‌ها تغییر کرده تا کاربران بتوانند راحت‌تر از آن‌ها استفاده کنند.
هرچند این کنترلر شاید به خوبی کنترلرهای گران قیمت ایکس‌باکس وان یا پلی استیشن ۴ نباشد، اما بازی کردن با آن لذت بخش و جذاب است.
کنترلر برای اتصال به تبلت از فناوری Wifi Direct بهره می‌برد نه بلوتوث و این بدین معناست که در زمان اتصال آن نمی‌توانید از این فناوری برای اتصال به ابزار دیگری استفاده کنید.

لینک دانلود ویدئو
خانواده شیلد انویدیا

انویدیا با معرفی این تبلت، خانواده شیلد را گسترش داد. حالا کاربران می توانند بر اساس نیاز خود از کنسول بازی قابل حمل اندرویدی با نام Shield Portable یا تبلت اندرویدی Sheild Tablet استفاده کنند. هر دو این‌ها نیز از دسته‌ی بازی Shield Controler پشتیبانی می‌کنند.

نسخه ۱۶ گیگابایت تبلت شیلد بدون پشتیبانی از شبکه LTE با قیمت مناسب ۲۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. این در حالی است که اگر نسخه ۳۲ گیگابایت آن را با قابلیت اتصال به شبکه LTE بخواهید باید ۱۰۰ دلار بیشتر پرداخت کنید.
دسته کنترلر این تبلت نیز با قیمت ۵۹ دلار بصورت جداگانه به فروش می‌رسد.





منبع: زومیت
 
بالا پایین