Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

عقب‌نشینی ۴ کیلومتری داعش از کوبانی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار خارجی
Konu Başlığı عقب‌نشینی ۴ کیلومتری داعش از کوبانی
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

[h=1] عقب‌نشینی ۴ کیلومتری داعش از کوبانی[/h]

[h=2]برای دومین روز متوالی ناکامی گروه تروریستی تکفیری «داعش» در شهر «عین العرب» ادامه یافت، تا این گروه تروریستی نه تنها نتواند، پیشرویی را در این شهر محقق کنند، بلکه از بخشی از مناطق تحت تصرف خود نیز عقب‌نشینی کند.[/h] به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل ازفارس، نیروهای ائتلاف بین المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا امروزچهارشنبه 8 حمله جدید علیه مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش درشهرعین العرب یا همان کوبانی، در ریف شمالی حلب انجام داده و با هدف گرفتن آنها، این مواضع را منهدم کردند. این درحالی است که جدیدترین گزارش‌های میدانی ازعین العرب حکایت از آن دارد که از شدت درگیری‌ها درمحورهای مختلف این شهر کاسته شده و برخی محورها شاهد عقب‌نشینی عناصرتروریستی تکفیری داعش از مناطقی بود که طی چند روز اخیر آن را تصرف کرده بودند.

در این ارتباط یک منبع میدانی کُرد تاکید کرد که عناصر تکفیری داعش امروز چهارشنبه مجبور شدند، در محور غربی شهر عین العرب 4 کیلومتر از مواضعی که تصرف کرده بودند، عقب نشینی کنند. این منابع در ادامه افزودند: مبارزان کُرد همچنین موفق شدند، در محور شرقی پیشروی‌هایی را محقق کنند و هم اکنون درحال گشت زنی و پاکسازی مناطقی هستند که آن را آزاد کرده‌اند و عمدتا در نزدیکی مربع امنیتی قرار دارد. درهمین راستا محورهای سوق الهال و غرب مربع امنیتی و خیابان 48 و محور جنوبی و جنوب شرقی و غربی شهر عین العرب در منطقه رادیو و تلویزیون شاهد درگیری‌های شدید و سخت بین رزمندگان کُرد و عناصر داعش بود که هلاکت شماری از عناصر تکفیری داعش را به همراه داشت. این درحالی است که یک منبع میدانی کُرد اعلام کرد که حملات نیروهای ائتلاف بین المللی علیه مواضع داعش در عین العرب دست‌کم 50 کشته در صفوف این گروه تروریستی برجا گذاشت.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

مثلث آنلاین به نقل از یک نشریه خارجی می‌نویسد که همه پیروزی ها در عراق و سوریه به نام قاسم سلیمانی ثبت می شود و آمریکا برای پیروزی در عراق به او نیاز دارد.

مثلث آنلاین در ادامه می‌نویسد: گابریل گیت هاوس در بی بی سی موندو مقاله مهمی نوشته است.

او در بی.بی.سی موندو نوشته است: ایالات متحده از ماه اوت درحال بمباران سازمانی است که خود را دولت اسلامی می نامد. این بمباران ها به هدف حمایت از ائتلاف میان ارتش عراق، پیکارجویان کرد، نیروهای پیشمرگ و شبه نظامیان شیعه انجام می شود.

ولی این ایران است که در خاک عراق حضور گسترده ای دارد و روز به روز تحت فرماندهی قاسم سلیمانی، نفوذ بیشتر و نقش فعال تری در عراق پیدا می کند.

گابریل گیت هاوس، خبرنگار بی بی سی، از مدت ها قبل به دنبال کسی است که به عنوان "قدرتمندترین فرد عراق" شناخته می شود.

در گرمای طاقت فرسای جلولاء، در نزدیکی مرز ایران، نیروهای کرد علیه دولت اسلامی مبارزه می کنند. در این مدت ایالات متحده نیز از آسمان به آنها کمک می رساند و روی زمین نیز ایران به حمایت از آنها می پردازد.

این تنها نبرد علیه جهادگرایان خونخوار نیست: ایران نیز کمپین خود را برای افزایش کنترل خود در عراق و نفوذش در خاورمیانه دارد. در بطن این کمپین، فردی به نام ژنرال قاسم سلیمانی نشسته که فرماندهی سپاه قدس را به عنوان شاخه برون مرزی سپاه پاسداران برعهده دارد.

قدرت در محل

سلیمانی از اعتماد رهبر انقلاب برخوردار است. او در عراق کنترل شبه نظامیان شیعه را برعهده دارد و سیاستمداران با شنیدن نام او به وحشت می افتند. کسانی که او را می شناسند از او به عنوان فردی یاد می کنند که کم حرف می زند و زیاد عمل می کند.

حیدر الخویی، از مؤسسه سلطنتی امور بین المللی، درخصوص او به بی بی سی موندو می گوید: "او این همه قدرت را به این دلیل به دست آورده که به طور مستقیم با واحدهای حاضر در محل وارد عمل شده. او از اینکه در خاک سوریه و عراق رفت و آمد کند و مطمئن شود که شبه نظامیان آماده رویارویی با تهدیدهای دولت اسلامی هستند، واهمه ای ندارد."

وی در ادامه می افزاید: "سلیمانی در صحنه سیاسی و نظامی کاملاً باورپذیر است."

سلیمانی به ندرت در ملاء عام ظاهر می شود، ولی گاهی در مراسم تشییع جنازه برخی از اعضای سپاه قدس می توان او را دید که یکی دو قطره اشک می ریزد.

احساس می شود، ولی دیده نمی شود

در خط اول این نبرد، پیکارجویان کرد نشان داده اند که سلاح هایشان تا چه حد قدیمی است و مشکل بتوان فهمید آنها چگونه با چنین سلاح هایی توانسته اند دولت اسلامی را از پیشروی بازدارند.

زمانی که از یکی از سرهنگ های ارتش پرسیدم آیا سلیمانی به آنها کمک کرده، پاسخ منفی بود. او گفت که در آنجا هیچ کس او را ندیده. هیچ کس تابحال چیزی از او نشنیده، درحالی که گفته می شود "قدرتمندترین فرد در عراق" است.

ولی یک فرمانده محلی کرد به بی بی سی تأئید کرد که قاسم سلیمانی بارها از جبهه ها دیدن کرده. او گفت که مشارکت ایران در این درگیری ها بسیار زیاد است.

جعفر مصطفی معروف، فرمانده پیشمرگ ها، به بی بی سی گفت: "ایران ۱۶ کامیون حامل سلاح های سنگین و مهمات، دو موشک انداز بزرگ و سه یا چهار موشک انداز کوچک ارسال کرده."

مهره پرقابلیت

نبردهای عراق و سوریه بخشی از کمپین بزرگ تری است که قصد دارد کنترل خاورمیانه را میان ایران شیعه و قدرت های سنی حاشیه خلیج فارس تقسیم کند. سلیمانی در لبنان به پرورش گروه شیعه حزب الله پرداخته و در سوریه مواضع رییس جمهور بشاراسد را استحکام بخشیده. گفته می شود که او استراتژی لازم را به اسد داده تا روند جنگ را در سوریه علیه نیروهای شورشگر به نفع خود تغییر دهد و شهرهای اصلی و شهرهای کوچک را بازپس گیرد.

در این جنگ نه چندان سرد، سلیمانی یکی از مهره های قدرتمند و پرقابلیت ایران محسوب می شود.

حمله آمریکا باعث ازبین رفتن مانع شد

تا سال ۲۰۰۳، عراق یک مانع جغرافیایی و سیاسی میان ایران و متحدان شیعه اش و کشورهای غربی در سوریه و لبنان بود.

ولی پس از اینکه حملات آمریکا به عراق انجام شد و صدام حسین سقوط کرد، این مانع که سد بزرگی در برابر توسعه جاه طلبی های ایران محسوب می شد، ازبین رفت.

حیدر الخویی می گوید: "اکنون سلیمانی می خواهد مطمئن به ادامه حیات گروه های مسلحی شود که در لبنان، سوریه، و عراق برای بقای خود وابسته به ایران هستند."

یکی از مسؤولان عالی رتبه عراقی به بی بی سی گفت زمانی که شهر موصل سقوط کرد، واکنش سریع ایران، فراتر از بمباران های آمریکا، باعث شد تا شهر آزاد شود.

دشمنان قسم خورده

بحران عراق باعث شد تا دو دشمن قسم خورده در کنار یکدیگر قرار گیرند: ایران و ایالات متحده.

ایران در سال ۲۰۰۱ برای ایالات متحده اطلاعات نظامی تأمین کرد تا طالبان را در افغانستان سرنگون سازد. در سال ۲۰۰۷ نیز واشنگتن و تهران نمایندگانی را به بغداد اعزام کردند تا درخصوص وخامت وضعیت در عراق به مباحثه بنشینند.

رایان کراکر، سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان، سال گذشته در مصاحبه ای با بی بی سی به نقش مهم ژنرال سلیمانی در هماهنگی نیروهای پشت صحنه اشاره کرد.

او گفت: "مخاطبان ایرانی به طور مشخص بیان کردند که علی رغم اطلاع رسانی به وزارت خارجه ایران، این سلیمانی است که تصمیمات نهایی را اتخاذ می کند."

پس از هشت سال اشغال و صرف میلیون ها دلار هزینه از سوی آمریکا، اکنون آنها درحال بردن مسابقه در برابر واشنگتن هستند.

در اواخر ماه اوت، بمباران های آمریکا اتفاق افتاد و به محاصره شهر آمرلی خاتمه داد. ولی پیروزی به نام چه کسی نوشته شد؟ و چه کسی پیروزمندانه از نبرد وارد شد؟ قاسم سلیمانی.

ابوعلی، یک فرمانده شیعه، می گوید: "قاسم سلیمانی به دیدن ما آمد. او دید که وضعیت چگونه است و بازدید او باعث امیدواری ما شد."

پیشروی جهادگرایان در امتداد مرزهای ایران تحت کنترل است، ولی گروه دولت اسلامی هنوز شکست نخورده.

عراق درحال تبدیل شدن به کشوری چند پارچه است که نیازمند به نیروهای شبه نظامی شیعه و تسلیحات ایران می باشد و در نبرد علیه دولت اسلامی، آمریکایی ها نیز به اندازه عراقی ها به ایران وابسته شده اند.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

[h=1]ظهارات سعودالفیصل مسیر تهران - ریاض را بست[/h]

[h=2]دیدار دو جانبه فیصل و ظریف وزرای خارجه عربستان و ایران، در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۱ سپتامبر، با خوشبینی فراوانی همراه بود.[/h] به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل ازروزنامه الاخبار، دربحبوحه تحولات خاورمیانه ازجمله تنش اوضاع دریمن و نیزجنگ علیه داعش درعراق وسوریه، سعود الفیصل، وزیرخارجه عربستان فرصت را برای اظهارات تند علیه ایران مناسب دیده و شروط دشواری را برای عادی سازی روابط با آن مطرح کرد.
فیصل درکمتر از یک ماه اخیر دو بار درباره ایران سخن گفت، نخستین بار اظهارات او با خوشبینی همراه بود، اما بار دوم لحن خصمانه داشته و احساسات واقعی و شخصی خود را نمایان رد.

خوشبینی فیصل و ظریف و از دیدار دو جانبه

دیدار دو جانبه فیصل و ظریف وزرای خارجه عربستان و ایران، در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۱ سپتامبر، با خوشبینی فراوانی همراه بود؛ تا جایی که ظریف از این دیدار با عنوان آغاز فصل جدید در روابط تهران - ریاض یاد کرده و و از این نیز فراتر رفته و گفته بود، این دیدار بر تلاش ها برای برقراری صلح در منطقه و جهان و نیز حمایت از منافع همه کشورهای اسلامی تاثیر مثبت خواهد داشت.
اظهارات سعود الفیصل نیز با اظهارات ظریف هماهنگ بود، زیرا وی نیز گفت: ایران و عربستان از کشورهای تاثیر گذارمنطقه هستند و همکاری تهران و ریاض می تواند به توسعه صلح و امنیت در منطقه و نیز سراسر جهان کمک کند؛ اما این مسئول سعودی سخنان خود را به همین جا پایان نداد بلکه تاکید کرد: باید ازاشتباهات گذشته پرهیزکرد تا بتوان به بحران هایی که منطقه با آن دست و پنجه نرم می کند ، پایان داد.
در هر حال در فضایی که خوشبینی بر آن حاکم است، سخنان ناخوشایند نیز معنای درخشان و فریبنده ای می یابد، هر چند به گفته یک رمان نویس فرانسوی بهترین واژه ها در جهان اگر معنای آن را متوجه نشویم، فقط پژواک صوت است نه چیز دیگر.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

شکنجه‌گر ارشد ساواک در فلوریدای آمریکا

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۲
یک روزنامه‌نگار امریکایی فاش کرد شکنجه‌گر بدنامی که توسط سازمان سیا آموزش دیده و در دوران رژیم پهلوی زندانیان سیاسی را در ایران شکنجه می‌کرد اکنون آزادانه در فلوریدای امریکا زندگی می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یک روزنامه‌نگار امریکایی در مقاله خود برای شبکه پرس تی‌وی فاش کرد شکنجه‌گر بدنامی که توسط سازمان سیا آموزش دیده و در دوران رژیم پهلوی زندانیان سیاسی را در ایران شکنجه می‌کرد اکنون آزادانه در فلوریدای امریکا زندگی می‌کند.

"وین مدسن" روز دوشنبه (۲۱ مهر) در مقاله خود با عنوان "ملاقات با حیوانِ ساواک" نوشت: "با پرویز ثابتی که با نام پیتر ثابتی نیز شناخته می‌شود آشنا شوید؛ وی پیش از انقلاب (اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷) زمانی رئیس اداره سوم سازمان مخوف اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) بود"

در این مقاله آمده است که ماموران ساواک توسط سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا)، سازمان جاسوسی انگلیس موسوم به "ام‌آی۶" و موسادِ اسرائیل در خصوص تمام روش‌های جاسوسی اطلاعاتی از جمله تجسس الکترونیک، ضد اطلاعات و شکنجه -تخصص اصلی ثابتی- تعلیم دیده‌اند.

مدسن در مقاله خود با بیان جزئیات جنایات هولناک ثابتی در دوران رژیم شاه، به خصوص علیه فعالان روحانی شیعه‌ی مخالف رژیم دیکتاتوری، سازمان‌های صهیونیستی تحت حمایت امریکا را به سخره گرفت؛ چرا که به گفته وی این سازمان‌های یهودی ظهور نگهبان سالخورده‌ی آلمانیِ اردوگاه‌های مرگ رژیم سابق نازی و یا نظامی فرتوت اروپای شرقی را در آمریکای جنوبی و یا روستایی کوچک در آلمان و یا اتریش در بوق و کرنا می‌کنند، اما حال که نوبت به ثابتی، که به گفته مدسن یهودی است، می‌رسد در کمال ریاکاری سکوت اختیار کرده‌اند.

این روزنامه‌نگار امریکایی در مقاله خود می‌نویسد: "خالی از لطف نیست بدانیم که آیا اتحادیه ضد افترا و رسانه‌های تحت فرمان آن هیچگاه از امریکا خواسته‌اند ثابتی را به ایران بازگرداند تا برای جنایاتش علیه بشریت محاکمه شود؛ یا آنکه اخراج چنین افرادی از امریکا تنها مختص کسانی است که علیه یهودیان مرتکب جنایت شده‌اند؟"

گفتنی است ثابتی پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ ابتدا به اراضی تحت اشغال اسرائیل پناهنده شد و پس از مدتی خدمت به عنوان یکی از ماموران موساد به فلوریدا رفت.

به گفته این روزنامه‌نگار امریکایی، ثابتی اکنون در یکی از محله‌های شیک شهر اورلندو زندگی می‌کند و در آنجا مالک یک شرکت ساخت و ساز با نام "پریس انترپرایزز" است.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

پنتاگون اعلام کرد که کوبانی احتمالا با وجود حملات هوایی ائتلاف علیه داعش سقوط می‌کند.
کد خبر: ۴۴۲۳۲۵

تاریخ انتشار:
۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱​
-
15 October 2014​
پنتاگون اعلام کرد که کوبانی احتمالا با وجود حملات هوایی ائتلاف علیه داعش سقوط می‌کند.

به گزارش تسنیم، جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که کوبانی احتمالا با وجود حملات هوایی ائتلاف علیه داعش سقوط می‌کند.

وی در ادامه افزود: احتمالا چند صد داعش در کوبانی و اطراف آن کشته شده باشند.

کربی در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: شرایط جوی در عراق به ما اجازه داد که منابع بیشتری را به کوبانی ارسال کنیم.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

[h=3]پرچم سیاه داعش در کوبانی پایین کشیده شد[/h]
جهان > غرب آسیا - همشهری آنلاین:
جنگجویان کرد، پرچم گروه دولت اسلامی را از فراز تپه مَشته نور در حومه کوبانی پایین کشیدند.

سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه به نقل از منابع محلی خود اين خبر را اعلام كرد.
نيروهای تروريستي گروه دولت اسلامی معروف به داعش حدود ۱۰ روز پيش به اين تپه حمله کردند و پس از نبردهای سنگين با مدافعان شهر کوبانی آن را به تصرف خود درآوردند.
به گزارش اينديپندنت،چریک‌های کرد وابسته به گروه «ی‌پ‌گ» در کوبانی بعد از پايين كشيدن و پاره‌كردن پرچم داعش ،پرچم خودشان را بر فراز این تپه به اهتزاز در آورده‌اند.
ارتش آمریکا اعلام کرد نیروی هوایی ائتلاف به رهبری این کشور ظرف روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۱ بار به مواضع نیروهای گروه خلافت اسلامی حمله هوایی کردند.
يک مقام ارشد اقليم کردستان عراق ،به گزارش خبرگزاری رويترز،‌ روز سه‌شنبه اعلام کرد حکومت اين منطقه به شهر کوبانی سلاح ارسال کرده است.اما به جزييات اين کمک اشاره‌اي نكرد و نگفت سلاح‌ها چگونه به کوبانی ارسال شده‌اند.

شهر کوبانی با اقليم کردستان عراق هم مرز نيست .اين منطقه در حال حاضر از سه طرف در محاصره نيروهای دولت اسلامی قرار دارد و تنها منطقه آزاد آن، هم مرز ترکيه است که دولت اين کشور اين مرز را بسته و تاکنون با اعزام داوطلبان کرد برای کمک به مدافعان کوبانی و يا ارسال سلاح مخالفت کرده‌است.
از سوي ديگر يکی از مقام‌های شهر کوبانی گفت اين کمک هنوز به دست مدافعان اين شهر نرسيده زيرا ترکيه هنوز راه منتهی به کوبانی را باز نکرده است.
باز نكردن مرز منتهي به كوباني توسط دولت تركيه در حالي ادامه دارد كه هواپيماهای اين كشور روز دوشنبه در نخستين حمله بزرك هوايي ارتش اين كشور بعد از آغاز مذاكرات صلح ،مواضع چريک‌های حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در استان حکاری را بمباران کرده‌اند.
پ ك ك پيشتر تعدادي از چريک‌های خود را برای کمک به مدافعان کوبانی به آن‌جا اعزام کرده بود.
 
بالا پایین