Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نکته ها و ترفندها-استفاده از کاوشگر اینترنت در مرورگر فایرفاکس

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ترفند مرورگر
Konu Başlığı نکته ها و ترفندها-استفاده از کاوشگر اینترنت در مرورگر فایرفاکس
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

برخی از سایت ها اصرار دارند که کاربران شان از کاوشگر اینترنت( اینترنت اکسپلورر) استفاده کنند. اگر معمولاً از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید، می توانید کاری کنید که کاوشگر اینترنت به صورت یکی از زبانه های آن اجرا شود.

خیلی ها هستند که وقتی با مرورگر فایرفاکس کار می کنند، دل شان نمی خواهد برای گشت و گذار در اینترنت به سراغ مرورگر دیگری بروند( حق هم دارند، چون مرورگر فایرفاکس از خیلی جهات بهتر از سایر مرورگرهای اینترنت است). در این حالت، برای بازدید کردن از سایت هایی که اصرار دارند کاربر از کاوشگر اینترنت استفاده کند، لازم است که پوششی مخفی ایجاد کنیم. مرورگر فایرفاکس، برنامه ای از نوع افزودنی دارد که پس از نصب کردن آن، می توان کاوشگر اینترنت را به صورت یکی از زبانه های آن به راه انداخت.
برای استفاده کردن از این ترفند، نخست مرورگر فایرفاکس را باز کنید. سپس به نشانی http://www.snipurl.com/hebz3 بروید. این نشانی، شما را در صفحه ی افزودنی های فایرفاکس، به سراغ برنامه ی IE Tab می برد. برای این که برنامه روی مرورگرتان نصب شود، دکمه ی Add to Firefox را در این صفحه کلیک کنید. هنگامی که پنجره ی نصب برنامه باز شد، دکمه ی Install Now را بزنید( البته 5 ثانیه طول می کشد تا این دکمه ظاهر شود). هنگامی که نصب برنامه به پایان رسید، دکمه ی Restart Firefox را بزنید تا مرورگر بسته شود. این کار برای استفاده کردن از برنامه ی نصب شده ضروری است. با فشار دادن آن دکمه، مرورگر بسته می شود و دوباره خود به خود شروع به کار می کند، اما این بار، برنامه ی IE Tab نیز آماده ی کار است.
احتمالاً در این زمان باید دکمه ی جدیدی را در میان دکمه های متداول مرورگر فایرفاکس ببینید که لوگوی کاوشگر اینترنت روی آن ثبت شده است. با کلیک کردن این دکمه، زبانه ی جدیدی باز خواهد شد که از جنس کاوشگر اینترنت است و به این ترتیب، بدون این که نیازی به خارج شدن از فایرفاکس داشته باشید، می توانید سایت های خاصی را با این مرورگر ببینید. اگر دکمه ای که گفتیم در میان دکمه های مرورگر وجود نداشت، روی نوار ابزار مرورگر( مجموعه ی همان آیکن های بالای صفحه) کلیک راست بزنید و گزینه ی Customize را انتخاب کنید. با این کار، پنجره ای باز می شود که دکمه های مختلف برنامه در آن چیده شده اند. دکمه ی مربوط به برنامه ی IE Tab را با ماوس بگیرید و روی نوار ابزار مرورگر بیندازید تا به آن افزوده شود.


در کامپیوترتان، برگه ی گزارش نویسی بسازید( ویندوز اکس پی و ویستا)

به سادگی و بدون نیاز به نصب کردن برنامه ای خاصی، می توانید در کامپیوترتان برگه ی گزارش نویسی درست کنید تا هر فعالیت مهمی را که در کامپیوترتان انجام می دهید، در آن ثبت کنید.
در این ترفند ساده، خواهید دید که چگونه می توانید برگه ای را درست کنید که به طور خودکار، تاریخ و ساعت کنونی را برای شما ثبت می کند تا یادداشت تان را در آن بنویسید. از این روش می توانید برای به خاطر سپردن اطلاعاتی مانند شماره ی سریال برنامه هایی که نصب می شوند، زمان به روز رسانی برنامه ها، ثبت زمان انجام تغییرات اساسی در کامپیوتر و... استفاده کنید.
روز میز تحریر ویندوزتان کلیک راست بزنید. در فهرستی که باز می شود، نشانگر ماوس را روی گزینه ی New ببرید و در فهرست بعدی، گزینه ی Text Document را انتخاب کنید. با این کار، فایلی متنی روی میز تحریر ویندوز ایجاد می شود. نام آن را Events.txt بگذارید. حالا با زدن کلیک دوبل روی آیکن این فایل، آن را باز کنید. فایل تان خالی و آماده ی نوشتن است. در سطر اول آن بنویسید:« LOG.»( دقت داشته باشید که حتماً از حروف انگلیسی بزرگ استفاده کنید.) توجه کنید که این عبارت با نقطه آغاز می شود، بنابراین آن را فراموش نکنید. فایل را ببندید و هنگامی که درباره ی ذخیره کردن آن از شما پرسیده شد، دکمه ی Yes را کلیک کنید.
برگه ی گزارش تان آماده است! حالا هر وقت که این فایل را باز می کنید، تاریخ و ساعت همان لحظه به طور خودکار در آخرین سطر آن ثبت می شود تا بتوانید گزارش خودتان را در زیر آن بنویسید. پس از ثبت کردن هر گزارش می توانید پنجره ی برنامه را ببندید و دکمه ی Yes را برای ذخیره شدن تغییرات کلیک کنید.


بهینه سازی حافظه در مرورگر فایرفاکس

هنگامی که با مرورگر فایرفاکس کار می کنیم، گاهی اوقات با کردن زبانه های مختلف، بخش زیادی از حافظه ی کامپیوتر اشغال می شود و این موضوع باعث کند شدن کار سایر نرم افزارهایی که باز هستند خواهد شد. برای رفع کردن این اشکال، باید حافظه ی مرورگر فایرفاکس را بهینه کنید.
مرورگر فایرفاکس از پرطرفدارترین مرورگرهای اینترنتی است، اما وقتی زبانه های زیادی در آن باز می کنیم، حجم زیادی از حافظه ی کامپیوتر اشغال و سیستم کند می شود. این موضوع، بسیاری از کاربرانی را که کامپیوترهای نه چندان پرقدرتی دارند، آزرده می کند. کوچک کردن پنجره ی برنامه و فرستادن آن به نوار تکلیف ویندوز هم دردی را دوا نمی کند، چون حافظه هم چنان اشغال شده باقی می ماند.
برای بهینه سازی کردن حافظه ی اشغال شده توسط مرورگر فایرفاکس، زبانه ی جدیدی را در آن باز کنید، در کادر نشانی بنویسید: about:config و کلید Enter را فشار دهید. در جایی از بخش اصلی صفحه، کلیک راست بزنید، نشانگر ماوس را روی گزینه ی New ببرید و در فهرست بعد، گزینه ی Boolean را کلیک کنید. با این کار، پنجره ی کوچکی باز می شود. در این پنجره بنویسید: config.trim_on_minimize و دکمه ی OK را کلیک کنید. در پنجره ی بعدی که باز می شود، گزینه ی True را انتخاب کنید و دکمه ی OK را بزنید. نخست، آن زبانه و سپس خود مرورگر فایرفاکس را ببندید تا تغییرات در آن ذخیره شوند. بار دیگر که مرورگر را باز می کنید، نحوه ی استفاده این برنامه از حافظه ی کامپیوتر، تغییر کرده است.
اگر بخواهید تغییر انجام شده را به حالت قبل بازگردانید، باید دوباره وارد about:config شوید تا فهرست تنظیمات ظاهر شود. سپس در کادر Filter بنویسید: config.trim_on_minimize تا گزینه ای را که ساخته بودید ظاهر شود( نیازی به زدن کلید Enter نیست). حالا روی این گزینه کلیک دوبل بزنید تا مقدار True در آن تبدیل به False شود. برای اعمال شدن این تغییر، باید مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید.


ضبط کردن صداهای خروجی( ویندوز ویستا)

ویندوز ویستا این قابلیت را دارد که بدون نصب کردن برنامه ای روی آن، می تواند صداهای خروجی از کارت صدای کامپیوترتان را ضبط و به صورت فایل ذخیره کند.
اگرچه چنین قابلیت مفیدی در ویندوز ویستا وجود دارد، اما اغلب کاربران آن( حتی حرفه ای ترها) از آن غافل اند، چون هنگامی که ویندوز ویستا نصب می شود، این ویژگی به صورت پیش فرض فعال نیست و در واقع آن را از دید کاربران پنهان کرده اند! پس برای دسترسی پیدا کردن به این قابلیت، باید به ترفند متوصل شوید.
نخست دکمه ی Start و سپس Control Panel را کلیک کنید تا کنترل پنل ویندوز ویستا باز شود. در نمای کلاسیک کنترل پنل، به بخش Sound بروید. اما در نمای عادی کنترل پنل، ابتدا باید به بخش Hardware and Sound بروید و سپس لینک Manage Audio Devices را در زیر بخش Sound کلیک کنید. با این کار، پنجره ی تنظیمات صدا باز خواهد شد. در این پنجره، به زبانه ی Recording بروید و در جایی خالی، کلیک راست بزنید. در فهرستی که باز خواهد شد، گزینه ی Show Disabled Devices را کلیک کنید. حالا می توانید آیکن برنامه ی Stereo Mix را که تاکنون از دیدتان پنهان شده بود، ببینید. برای فعال کردن آن برنامه، روی آیکن آن کلیک راست بزنید و گزینه ی Enable را انتخاب کنید.
وقتی راه انداز این ابزار فعال باشد، می توانید هر چیزی را که از طریق کارت صدا می شنوید، ضبط کنید. این ابزار در ویندوز اکس پی هم وجود دارد، اما مراحل فعال کردن آن اندکی با ویستا متفاوت است. برای استفاده از این ابزار، کافی است هنگام ضبط کردن صدا توسط برنامه ی ضبط صدای خود، Stereo Mix را به عنوان ابزار ضبط صدا معرفی کنید.


نگارش ویندوزتان را پیدا کنید( ویندوز اکس پی و ویستا)

گاهی اوقات، دانستن این که ویندوزتان اکس پی است یا ویستا کافی نیست، بلکه لازم است که دقیقاً بدانید ویندوزتان از چه نگارشی است.
برنامه های کامپیوتری را معمولاً علاوه به نام، با نوع نگارش شان می شناسند. برای پیدا کردن نوع نگارش هر برنامه، معمولاً به سراغ گزینه ی About در منوی Help آن برنامه می روند. اما نگارش ویندوزمان را از کجا می توانیم پیدا کنیم؟
اگر ویندوزتان از نوع اکس پی است، کلید ویندوز را( روی صفحه کلید) نگه دارید و کلید R را فشار دهید. سپس در پنجره ی کوچکی که باز می شود، بنویسید: winver و کلید Enter را فشار دهید. با این کار، کادر کوچکی نمایش داده می شود که نام، نوع و نگارش ویندوزتان روی آن ثبت شده است. اگر ویندوزتان از نوع ویستا است، کافی است دکمه ی Start را کلیک کنید و در کادر Search بنویسید: winver. سپس کلید Enter را بزنید.

 
بالا پایین