Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

"داعش "به سنی‌های شافعی هم رحم نکرد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار خارجی
Konu Başlığı \"داعش \"به سنی‌های شافعی هم رحم نکرد
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

منابع خبری و فعالین خبری نزدیک به ارتش آزاد سوریه، از تخریب کامل بارگاه و مقبره"یحیی بن شرف النووی" روحانی بلندپایه و مورد احترام پیروان مذهب شافعی اهل سنت خبر می دهند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مقبره "امام النووی"در حاشیه شهر درعا (جنوب دمشق) به صورت کامل تخریب شده است. بقایای باقی مانده ناشی از تخریب نشان می دهد، تخریب کنندگان بارگاه مربوطه را پیش از انفجار آتش زده اند زیرا آثار سوختگی و آتش سوزی نیز به وضوح در بقایای ابنیه مشهود بود.


گوشه ای از فیلم منتشر شده از سوی منابع نزدیک به ارتش آزاد سوریه
آیا قرار است شافعی ها قربانی کینه عمیق وهابی ها علیه شیعیان بشوند؟

فعالین خبرزی نزدیک به ارتش آزاد سوریه فیلمی را منتشر کرده اند که نشان می دهد مقبره "امام النووی" در حاشیه شهر درعا (جنوب دمشق) به صورت کامل تخریب شده است. بقایای باقی مانده ناشی از تخریب نشان می دهد، تخریب کنندگان بارگاه مربوطه را پیش از انفجار آتش زده اند زیرا آثار سوختگی و آتش سوزی نیز به وضوح در بقایای ابنیه مشهود بود.

شهر درعا و مناطق اطراف آن، نزدیک به دو سال است که تحت سیطره ارتش آزاد سوریه قرار دارد و نیروهای وابسته به جبهه النصره نیز بخش هایی از این منطقه را اداره می کنند. بخشی از نیروهای داعش نیز به علت روابط مسالمت آمیز میان فرماندهان محلی داعش و النصره در مناطق جنوبی و جنوب غربی سوریه، در مناطق تحت سیطره النصره حضور دارند.

آثار آتش سوزی پیش از تخریب، کاملاً هویداست

هنوز هیچ گروهی به صورت رسمی، مسئولیت تخریب این بنا را بر عهده نگرفته است. منابع خبری نزدیک به ارتش آزاد سوریه، داعش را متهم به تخریب این بنا کرده اند و حتی تعدادی از کاربران داعشی در توئیتر نیز تخریب این بنا را «تخریب بنیان های شرک از سوی موحدان و مجاهدان حاضر در سوریه» دانسته اند؛ اما برخی ناظران در این مورد تشکیک کرده و تخریب بنا را به النصره نسبت می دهند. به عقیده این ناظران، اولاً این منطقه تحت سیطره ارتش آزاد و النصره قرار دارد و نیروهای داعش بدون مقاومت و مقابله ارتش آزاد و یا بدون پشتیبانی و چراغ سبز النصره نمی توانند مبادرت به تخریب بنایی کنند که از نظر مردم محلی "مقدس" است؛ ثانیا گروهک داعش دارای پروپاگاندای تبلیغاتی بسیار قدرتمندی است و در صورتی که این عملیات از سوی داعش طراحی شده بود، باید با افتخار آن را اعلام می کردند.

مقبره یحیی بن شرف النووی، پیش از تخریب

گفتنی است أبو زکریا یحیی بن شرف النووی (۶۳۱ - ۶۷۶) مشهور به امام النووی از روحانیون سنی مذهب مسلمان و نویسنده کتاب‌های در فقه و حدیث می‌باشد. دیدگاه‌های فقهی او برای پیروان مذهب شافعی دارای اعتبار بسیار زیادی می‌باشد. او اگرچه شافعی مذهب است، اما دارای وزن و اعتباری در میان فرقه های مختلف اهل سنت می باشد؛ به اندازه ای که جماعت اخوان المسلمین که یک سازمان سلفی مسلک و تندرو محسوب می شود نیز به یحیی بن شرف النووی، "امام النووی" می گوید. با این حساب، تخریب بنای وی از سوی افراطیون وهابی - اعم از النصره و داعش - همزمان با هفته وحدت، می تواند قابل توجه و جالب باشد.



 
بالا پایین