Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

قوانین پاورلیفتینگ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌ های قدرتی
Konu Başlığı قوانین پاورلیفتینگ
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

اسکوات

بعد از حاضر شدن وزنه ورزشکار 1 دقیقه وقت خواهد داشت تا داور فرمان اسکوات را را داده، با بلند کردن هالتر از روی خرک و ثابت شدن پاهها و صاف شدن کمر داور فرمان اسکوات را می دهد ، توجه داشته باشید که ورزشکار پس از فرمان اسکوات می تواند هر چقدر خواست صبر کرده و به صورت ایستاده باقی بماند.
اگر قبل از فرمان اسکوات تعادل ورزشکار بهم خورد و حتی هالتر را روی خرک قرار دهد در صورتی که 1 دقیقه ی آن اتمام نیافته باشد می تواند دوباره هالتر را بلند کرده و آماده ی اسکوات شود ولی اگر بعد از فرمان داور باشد حرکت مردود اعلام می شود.
در حرکت اسکوات پاشنه ی پا مجاز به تکان خوردن نمی باشد ، حرکت باید با یک بار نشستن و بلند شدن انجام شود و مفصل **** باید پایین تر از زانوها قرار گیرد.
لیز خوردن هالتر بر روی کمر نیز موجب مردود شدن حرکت می شود.
فاصله ی پاها از یکدیگر به هر اندازه که ورزشکار بخواهد قابل تنظیم می باشد.
در هنگام عمل اسکوات هر گونه تماس هرچند جزیی وزنه ها ویا هالتر با خرک و یا مراقبان وزنه خطا و همچنین برخورد دست ورزشکار با پا در زمان نشستن نیز خطا می باشد.
پس از بلند شدن ورزشکار و صاف ایستان داور با فرمان رک اجازه ی قرار گرفتن هالتر بر روی خرک را می دهد در این زمان و همچنین هنگام بلند کردن هالتر از روی خرک در ابتدای حرکت ورزشکار می تواند از مرقبان وزنه کمک بگیرد اما در صورتی که در حین عمل قرار دادن وزنه بر روی خرک ، هالتر به زمین افتد حرکت مردود می باشد.
برای حرکت اسکوات ورزشکار می تواند از 2 یا 3 یا 5 نفر برای مراقبت از وزنه کمک بگیرد

پرس سینه

مانند حرکت اسکوات پس از آماده شدن وزنه ورزشکار 1 دقیقه فرصت دارد تا داور فرمان استارت را بدهد.
پس از قرار گرفتن هالتر بر روی دست ورزشکار ، صاف شدن آرنج ها ، قرار گرفتن بر روی میز و ثابت شدن پاهها داور فرمان استارت را می دهد در این زمان ورزشکار با یک بار پایین آوردن وزنه تا روی سینه صبر می کند تا داور فرمان پرس را به او داده آنگاه وزنه را بالا می آورد.
صاف نشدن دستها در هنگام بالا آوردن هالتر با یکدیگر ، حرکت رو به پایین هالتر در هنگام بالا آوردن حتی اگر بسیار جزیی باشد ، فرو رفتن هالتر در سینه در هنگام پایین آوردن ، ضربه زدن هالتر هنگام پایین آمدن آن بر روی سینه ، تکان خوردن و جابجا شدن پاها ، تماس هالتر با خرک یا مرقبان وزنه هرچند هم که جزیی باشد و بلند شدن **** یا سر موجب مردود شدن حرکت می شود.
پس از بالا آوردن هالتر و صاف شدن آرنج ها داور با فرمان رک اجازه ی قرار گرفتن هالتر بر روی خرک را به ورزشکار می دهد دراین لحظه ورزشکار می توان از مراقبان وزنه برای گذاشتن هالتر بر روی خرک کمک بگیرد اما در صورتی که وزنه از دست ورزشکار خارج شده و رها شود حرکت خطا می باشد.
فاصله ی دست ها از یکدیگر بر روی هالتر تا 81 سانتیمتر می تواند باشد و داور وسط تا زمانی که دستها بر روی هالتر تنظیم نباشد فرمان استارت را نمی دهد.



دد لیفت
حرکت لیفت به دلیل ماهیت تمرکزی بودن آن بدون فرمان می باشد و ورزشکار بعد از حاضر شدن وزنه 1 دقیقه فرصت دارد تا هالتر رااز روی زمین بلند نماید.
بلند کردن هالتر در یک مرحله بوده و با صاف کردن کمر و عقب رفتن شانه ها حرکت کامل می شود پس از بلند کردن کامل وزنه ، داور با فرمان دان اجازه ی قرار دادن هالتر بر روی زمین را می دهد ورزشکار باید تا قرار گرفتن هالتر بر روی زمین آن را در دستان خود نگه دارد.
درحرکت لیفت مانند حرکت اسکوات جداشدن پاشنه ی پا از روی زمین خطا می باشد.
 
بالا پایین