Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سیم کارت تالیا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تالیا
Konu Başlığı سیم کارت تالیا
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

س1. «سیم‌کارت تالیا» چیست؟
ج1.سیم‌کارت تالیا کارت شناسه مشترک است که حاوی اطلاعات او بوده و مشترک از این طریق می تواند از خدمات شبکه استفاده کند.


س2.آیا سیم‌کارت تالیا با گوشی‌های موجود در بازار قابل استفاده می‌باشد؟
ج2.بله. سیم‌کارت تالیا از فناوری (GSM (Global System of Mobile بهره می‌برد که با کلیه گوشی‌های موجود در بازار سازگار می‌باشد.


س3.دچرا سیم کارت تالیا با بعضی از مدلهای قدیمی گوشی های سامسونگ کار نمی کند؟
ج3.این مشکل فقط در مدلهای قدیمی مشاهده شده و متخصصین در حال بررسی دلایل آن می باشند. لذا به مشترکین پیشنهاد می شود از مدلهای جدید تر استفاده نمایند.

س4. آیا سیم‌کارت تالیا یک‌طرفه است؟
ج4.خیر. مشترک می‌تواند تماس‌های داخلی و بین‌المللی را به صورت دو طرفه داشته باشد

س5.در صورتی که آدرس مشترک قبل از دریافت سیم کارت تالیا تغییر کند، در زمان تکمیل فرم باید از کدام آدرس استفاده نماید؟
ج5.مشترک باید آدرس جدید خود را به مسول صدور سند اعلام نماید تا در صورت بروز هر گونه مشکل ، دسترسی به وی به سهولت امکانپذیر گردد.

س6.آیا می توان مبلغ سیم کارت تالیا را به حساب مربوطه حواله کرد؟
ج6.خیر

س7.چرا گاهی اوقات ارسال یا دریافت SMS بیش از حد معمول طول می کشد؟
ج7.تاخیر بر اثر در دسترس نبودن دریافت کننده یا خاموش بودن گوشی وی می باشد.


س8. چرا پس از قرار دادن سیم کارت تالیا در گوشی تا مدتی دریافت تماس ممکن نیست؟
ج8.شبکه، جهت شناسایی سیم کارت تالیای فعال شده، به حدود یک ساعت زمان احتیاج دارد. چنانچه پس از 2 ساعت قادر به دریافت تماس نبودید با شماره 444 تماس بگیرید.



منبع:.mob.ir
 

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :


سوالات متداول در مورد سيم کارت تاليا


1. «سيم‌کارت تاليا» چيست؟
سيم‌کارت تاليا کارت شناسه مشترک است که حاوي اطلاعات او بوده و مشترک از اين طريق مي تواند از خدمات شبکه استفاده کند.
2. «تاليا کارت» چيست؟
تاليا کارت کارتي است که مشترک به منظور تمديد دوره اعتبار و يا افزايش اعتبار مکالمه خريداري مي‌نمايد. شماره رمز تاليا کارت بايد در گوشي داراي سيم کارت تاليا وارد شود. بهاي هر تاليا کارت ارزش اعتبار مکالمه موجود در آن به اضافه %6 ماليات و عوارض مي‌باشد.
3. «اعتبار مکالمه» چيست؟
اعتبار مکالمه ارزش ريالي اعتباري است که مشترک به منظور استفاده از شبکه دارا مي‌باشد. مشترک مي‌تواند با خريد تاليا کارت اقدام به افزايش «اعتبار مکالمه» نمايد.
4. «دوره اعتبار» چيست؟
دوره اعتبار مدت زماني است که مشترک مي‌تواند از اعتبار مکالمه خود استفاده نمايد.
5. چند نوع تاليا کارت وجود دارد؟ اعتبار مکالمه: 100،000 ريال
اعتبار مکالمه: 200،000 ريال
اعتبار مکالمه: 400،000 ريال

دوره اعتبار: 30 روز
دوره اعتبار: 70 روز
دوره اعتبار: 150 روز

قيمت(شامل 6% ماليات و عوارض): 106،000 ريال
قيمت(شامل 6% ماليات و عوارض): 212،000 ريال
قيمت(شامل 6% ماليات و عوارض): 424،000 ريال

6. PIN , PUK چيست؟
PIN يک شماره 4 رقمي است که به منظور قفل نمودن گوشي تلفن همراه به کار مي رود. شماره پيش فرض براي فعال سازي آن 0000 مي باشد. مشترک پس از اولين فعال سازي مي تواند شماره مزبور را به يک شماره 4 رقمي دلخواه تغيير دهد. در صورت فعال بودن PIN ، هر بار که گوشي خاموش و روشن شود از شما خواهد خواست تا شماره PIN را وارد نماييد.
خطرات استفاده نادرست از PIN:
• اگر در هنگام فعال بودن PIN سه بار آن را اشتباه وارد نماييد، سيم کارت تالياي شما قفل شده و از شما درخواست PUK مي نمايد. پس از وارد نمودن PUK ، گوشي منتظر دريافت شماره PIN جديد مي ماند که با 2 بار وارد نمودن آن، شماره PIN قبلي از حافظه پاک شده و شماره جديد جايگزين آن مي گردد.
• اگر پس از اشتباه وارد نمودن PIN و قفل شدن سيم کارت تاليا، PUK را نيز 10 مرتبه اشتباه وارد نماييد، سيم کارت تالياي خود را از دست خواهيد داد. در اين حالت براي دريافت مجدد سيم کارت تاليا، بايد هزينه يک پاکت سيم کارت تاليا را به طور کامل پرداخت نماييد.
توصيه:
تاليا قوياً از شما مي خواهد تا از فعال سازي PIN گوشي تلفن همراه خود، خودداري نماييد. اگر PIN گوشي خود را فعال نموده و پس از 3 بار اشتباه وارد نمودن آن گوشي از شما درخواست PUK نمود، سريعاً و پيش از وارد نمودن هر شماره ديگري، با مرکز خدمات مشترکين تاليا به شماره 8173 تماس بگيريد تا شماره PUK صحيح در اختيار شما قرار گيرد.
7. آيا ارقام ذکر شده روي سيم کارت همانPIN و PUK هستند؟
خير
8. آيا تاليا يک شرکت ايراني است؟
بله
9. چرا قيمت تاليا کارت بيشتر از اعتبار مکالمه ذکر شده روي آن است؟
اختلاف قيمت مصرف کننده و مبلغ روي تاليا کارت به علت ماليات و عوارضي است که بايد به دولت پرداخت شود.
10. چرا تاليا کارت با قيمتي بالاتر توسط فروشگاه ها عرضه مي گردد؟
فروش تاليا کارت به قيمتهاي بالاتر از قيمت هاي فوق غير قانوني مي باشد. در صورت مشاهده چنين مواردي خواهشمند است مراتب را به واحد خدمات مشترکين تاليا گزارش نماييد.
11. پاکت سيم‌کارت تاليا با چه بهايي واگذار مي‌گردد؟
اعتبار اوليه موجود در سيم‌کارت تاليا 200،000 ريال است. با در نظر گرفتن %6 ماليات و عوارض، بهاي اعتبار اوليه 212،000 ريال خواهد بود که به مبلغ قابل پرداخت براي سيم‌کارت تاليا يعني 240،000 ريال (شامل 200،000 ريال بهاي فعال سازي سيم‌کارت تاليا و 20% ماليات و عوارض) اضافه مي‌گردد. به اين ترتيب بهاي هر پاکت سيم‌کارت تاليا شامل سيم‌کارت تاليا و اعتبار اوليه موجود در آن 452،000ريال مي‌باشد.
12. اعتبار اوليه موجود در سيم‌کارت تاليا و دوره اعتبار آن چه ميزان است؟
اعتبار اوليه موجود در سيم‌کارت تاليا 200،000 ريال و دوره اعتبار آن 90 روز مي‌باشد.
13. چگونه مي‌توان اعتبار سيم‌کارت تاليا را تمديد نمود يا افزايش داد؟
با خريد تاليا کارت و وارد کردن شماره رمز آن در گوشي تلفن همراه تاليا طبق دستورالعمل پشت تاليا کارت مي‌توانيد دوره اعتبار و يا اعتبار مکالمه سيم کارت تاليا را افزايش دهيد.
14. اگر مشترک اقدام به افزايش اعتبار ننمايد، وضعيت اشتراک او چگونه خواهد بود؟
مشترک در دوره اشتراک خود ممکن است در يکي از 3 وضعيت زير قرار گيرد:
الف- وضعيت فعال: با برقراري اولين تماس مشترک وارد وضعيت فعال شده و مي‌تواند از تمامي سرويس‌هاي در دسترس استفاده نمايد.
ب. وضعيت يک‌طرفه: هنگاميکه اعتبار مکالمه و يا دوره اعتبار کارت به پايان مي‌رسد، مشترک ظرف مدت 15 روز بايد اقدام به افزايش اعتبار نمايد. در طول اين مدت، فقط دريافت تماس يا پيام کوتاه مقدور خواهد بود ولي مشترک مي‌تواند با مراکز کمک‌هاي اضطراري و نيز مرکز خدمات مشترکين تماس برقرار نمايد. در صورتيکه مشترک با خريد ‌تاليا کارت اقدام به افزايش اعتبار نمايد و هنوز از اعتبار مکالمه دوره گذشته چيزي باقي مانده باشد، اعتبار باقي مانده به اعتبار مکالمه تاليا کارت جديد اضافه مي‌گردد.
ج- وضعيت غيرفعال: اگر مشترک به هر دليلي نتواند در دوره وضعيت يک‌طرفه اقدام به افزايش اعتبار نمايد، وارد وضعيت غيرفعال مي‌شود. در اين مدت کليه خدمات به استثنا امکان تماس با مراکز کمک‌هاي اضطراري، غيرفعال بوده و مشترک 15 روز ديگر مهلت دارد تا اقدام به افزايش اعتبار نمايد. در صورت افزايش اعتبار، شماره تلفن همراه در اختيار مشترک باقي خواهد ماند ولي اعتباري از دوره قبل به دوره جديد منتقل نخواهد شد. اگر مشترک اقدام به افزايش اعتبار ننمايد، شماره تلفن همراه خود را از دست خواهد داد.
15. آيا شماره تلفن همراه پس از افزايش اعتبار تغيير مي‌کند؟
خير.
16. اگر مشترک پيش از پايان اعتبار مکالمه و يا دوره اعتبار اقدام به خريد تاليا کارت و افزايش اعتبار نمايد، وضعيت دوره اعتبار و اعتبار مکالمه استفاده نشده چگونه خواهد بود؟
اگر در دوره اعتبار يک تاليا کارت جديد بخريد و هنوز از اعتبار مکالمه شما مبلغي باقي‌مانده باشد، آن مقدار به دوره اعتبار و يا اعتبار مکالمه تاليا کارت جديد اضافه مي‌گردد. بدين ترتيب با خريد به موقع تاليا کارت چيزي از دست نخواهيد داد.
17. چگونه مي‌توان از تعرفه‌هاي تماس و خدمات مطلع گرديد؟
مشترک مي‌تواند از طريق تلفن تالياي خود با شماره 444 ، و يا با شماره تلفن 8173 تماس حاصل نماييد. همچنين مي توان با مراجعه به پايگاه اينترنتي تاليا به آدرس
www.taliya.ir از آخرين تغييرات تعرفه ها و کليه خدمات تاليا آگاه گرديد.
18. آيا سيم‌کارت تاليا با گوشي‌هاي موجود در بازار قابل استفاده مي‌باشد؟
بله. سيم‌کارت تاليا از فناوري (GSM (Global System of Mobile بهره مي‌برد که با کليه گوشي‌هاي موجود در بازار سازگار مي‌باشد.

19. چرا سيم کارت تاليا با بعضي از مدلهاي گوشي هاي سامسونگ کار نمي کند؟
اين مشکل فقط با مدلهاي قديمي مشاهده شده و متخصصين در حال بررسي دلايل آن مي باشند. لذا به مشترکين پيشنهاد مي شود از مدلهاي جديد تر استفاده نمايند.
20. آيا سيم‌کارت تاليا يک‌طرفه است؟
خير. مشترک مي‌تواند تماس‌هاي داخلي و بين‌المللي را برقرار نموده و يا دريافت نمايد.
21. آيا مشترک براي تماسهايي که دريافت مي‌کند، هزينه‌اي مي ‌پردازد؟
خير. تماس‌هاي دريافتي هزينه‌اي براي مشترک در بر نخواهد داشت.
22. تاليا چه خدمات ويژه‌اي در اختيار مشترکان خود قرار مي‌دهد؟
سرويس‌ پيام کوتاه (SMS)، سرويس پيام صوتي (VMS)، سرويس نمايشگر (CLIP)، سرويس انتقال مکالمه دريافتي به شخص ديگر (Call Diverting) و سرويس انتظار مکالمه (Call Waiting).
23. سرويس پيام صوتي چيست (VMS)؟ چگونه مي توان آن را فعال کرد؟
زمانيکه نمي توانيد به تماسي پاسخ دهيد، تماس گيرنده مي تواند پيغام صوتي خود را بگذارد. با استفاده از اين سرويس، زمانيکه گوشي شما خاموش مي باشد يا در دسترس نمي باشد، مطمئن باشيد که هيچ مکالمه و تماسي را از دست نخواهيد داد.
چگونگي تنظيم سرويس پيام صوتي
مشترکين تاليا مي توانند با استفاده از سرويس پيام صوتي (VMS) يک پيامگير شخصي روي شبکه داشته و به دلخواه و در مواقع مختلف آن را فعال نمايند.
اگر سرويس پيام صوتي براي شما فعال نبود، مي توانيد براي فعال کردن آن با مرکز خدمات مشترکين تاليا (444 و يا خط ثابت 8173) تماس گرفته تا ايشان سرويس VMS شما را به رايگان فعال نمايند.پس از فعال شدن VMS، وارد منوي تنظيمات Voicemail گوشي خود شده و شماره صندوق پستي 0777 را در قسمت مربوطه وارد نماييد. سپس مي توانيد وضعيت هاي مختلفي نظير در دسترس نبودن، اشغال بودن و ... که در صورت وقوع آنها پيامگير شما فعال خواهد شد، انتخاب نماييد. در هر کدام از اين حالات تماس گيرنده به طور خودکار به پيامگير شخصي شما متصل شده، پيام خوش آمدگويي ضبط شده توسط شما را خواهد شنيد و پس از آن مي تواند براي شما پيام بگذارد.چگونگي استفاده از سرويس پيام صوتيبراي شنيدن پيام هاي خود مي توانيد شماره 777 را بگيريد. تماس با شماره 777 هزينه اي معادل تماس با تلفن همراه براي شما در بر خواهد داشت.چنانچه از خط ثابت براي شنيدن پيام هاي خود استفاده مي کنيد، ابتدا بايد شماره موبايل خود را گرفته سپس هنگاميکه پيام خوشامدگويي شما در حال پخش شدن است، کليد # را فشار دهيد و رمز عبور 4 رقمي خود را وارد کنيد. (رمز ورود به صورت پيش فرض 1234 است)
شنبه- پنجشنبه
21:00 – 8:00 شنبه- پنجشنبه
8:00 – 21:00 جمعه و تعطيلات
24 ساعت
سرويس پيام صوتي 670 ريال (هر دقيقه) 536 ريال (هر دقيقه) 536 ريال (هر دقيقه)

24. آيا سيم‌کارت تاليا در خارج از کشور نيز قابل استفاده است؟
در حال حاضر خير ولي در آينده نزديک با استفاده از سرويس جابجايي (رومينگ)، مشترکين تاليا در بسياري از کشورهاي جهان در دسترس خواهند بود.
25. در صورتي که متقاضي نتواند در زمان اعلام شده جهت دريافت سيم کارت تاليا به ايستگاه تالياي مربوطه مراجعه نمايد، وضعيت در خواست او چگونه خواهد شد؟
عدم مراجعه در زمان مقرر به منزله انصراف از خريد سيم کارت تاليا است و شرکت در اين زمينه مسووليتي نخواهد داشت، هر چند در صورتيکه در پايان دوره واگذاري همچنان سيم کارت تاليا موجود باشد، شرکت مجددا فرصتي در اختيار اين متقاضيان قرار خواهد داد.
26. چگونه مي توان از مکان دريافت سيم کارت تاليا مطلع شد؟
مکان دريافت سيم کارتهاي تاليا از طريق روزنامه هاي کثير الانتشار ( همشهري، ايران و جام جم) و نيز پايگاه اينترنتي
www.taliya.ir اعلام مي گردد.
27. چرا اولويت توزيع سيم کارت تاليا بر اساس حروف الفبا است؟
اولويت بندي توزيع سيم کارت تاليا بر اساس قرعه کشي انجام شده تحت نظارت مسئولين بر مبناي حروف الفبا در نظر گرفته شده تا از تجمع در ايستگاه هاي تاليا جلو گيري شود.

28. متقاضيان زير 18 سال چگونه مي توانند سيم کارت خود را دريافت نمايند؟
اين متقاضيان مي بايست شخصاً با همراه داشتن کليه مدارک اعلام شده در زمان مقرر به ايستگاه مربوطه مراجعه نمايند.
29. آيا فردي به غير از خود متقاضي مي تواند جهت دريافت سيم کارت تاليا مراجعه نمايد؟
وکيل متقاضي با همراه داشتن مدارک وکالت ميتواند جهت دريافت سيم کارت مراجعه نمايد.
30. آيا مشترک مي تواند شماره تلفن تالياي خود را انتخاب نمايد؟
خير
31. در صورتي که آدرس مشترک قبل از دريافت سيم کارت تاليا تغيير کند، در زمان تکميل فرم بايد از کدام آدرس استفاده نمايد؟
مشترک بايد از آدرس جديد استفاده نمايد.
32. آيا در زمان واگذاري سيم کارت تاليا، همراه داشتن کد پستي 10 رقمي الزامي است؟
بله
33. آيا مي توان براي تحويل گرفتن دو يا چند سيم کارت تاليا کل مبلغ را طي يک فيش بانکي واريز کرد؟
خير
34. آيا مي توان مبلغ سيم کارت تاليا را به حساب مربوطه حواله کرد؟
خير
35. چگونه ميتوان سيم کارت تاليا خود را به ديگري واگذار کرد؟
مشترکين ميتوانند با واريز مبلغ 106,000 ريال به حساب شماره 0100555444006 سپهر نزد بانک صادرات ايران با در دست داشتن اصل فيش بانکي و فرم قرارداد خدمات تاليا و اصل کپي مدارک انتقال دهنده و انتقال گيرنده به يکي از ايستگاههاي تاليا در سطح تهران مراجعه نمايند. حضور هر دو شخص انتقال دهنده و انتقال گيرنده جهت واگذاري الزامي است.

36. آيا فروش هاي آتي شرکت باز هم به روش ثبت نام و اولويت بندي خواهد بود؟
در اين خصوص پس از اتمام اين مرحله از فروش تصميم گيري مي شود و رسماً اعلام خواهد شد.
37. از چه زماني فروش مجدد تاليا آغاز خواهد شد؟
زمستان سال 1384.
38. در صورتيکه متقاضي پس از واريز نمودن مبلغ سيم کارت تاليا از خريد آن منصرف شود چگونه مي تواند نسبت به استرداد مبلغ پرداخت شده اقدام نمايد؟
متقاضي مي تواند با مراجعه به يکي از ايستگاه هاي تاليا و بهمراه داشتن فيش بانکي، جهت دريافت مبلغ اقدام نمايد.
39. آيا پوشش شبکه تاليا فقط در شهر تهران خواهد بود؟
شبکه تاليا در 3 مرحله سراسر کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد: مرحله اول - شهر تهران مرحله دوم - مراکز استان‌ها مرحله سوم - کليه شهرهاي کشور
40. چرا پوشش شبکه در بعضي نواحي بسيار ضعيف است؟
بروز برخي کاستي ها در شروع کار شبکه هاي مخابراتي اجتناب ناپذير است. لذا کارکنان تاليا و گروه بهينه سازي شبکه با کوشش شبانه روزي در صدد رفع اين مشکلات و ارايه خدمات بهتر به مشترکين هستند.
41. در صورتيکه در ناحيه خاصي پوشش شبکه مناسب نباشد چه بايد کرد؟
لطفاً با شماره 444 از طريق گوشي خود و يا شماره تلفن 8173 با مرکز خدمات مشترکين تاليا تماس گرفته و مشکل را گزارش نماييد.
42. چرا SMS هاي ارسال شده بيش از يک بار توسط مشترک مربوطه دريافت مي شود؟
اين مشکل توسط متخصصين بر طرف گرديده، لذا در صورت مشاهده چنين مواردي لطفاً با شماره 444 تماس گرفته و گزارش نماييد.
43. چرا ارسال يا دريافت SMS بيش از حد معمول طول مي کشد؟
تاخير بر اثر در دسترس نبودن دريافت کننده يا خاموش بودن گوشي وي مي باشد.
44. چرا پس از قرار دادن سيم کارت تاليا در گوشي تا مدتي دريافت تماس ممکن نيست؟
شبکه جهت شناسايي سيم کارت تاليا فعال شده به حدود يک ساعت زمان احتياج دارد. چنانچه پس از 2 ساعت قادر به دريافت تماس نبوديد با شماره 444 تماس حاصل فرماييد.

45. چه عواملي باعث سوختن سيم کارت تاليا مي شود؟
عوامل فيزيکي، شکستن سيم کارت در زمان قرار دادن در گوشي و نيز وارد کردن کد غلط براي PIN و PUK
46. چرا در زمان دريافت سيم کارت تاليا جايگزين، مجددا بايد هزينه اعتبار اوليه پرداخت شود؟
سيم کارت تاليا بدون اعتبار اوليه واگذار نمي شود. لذا در صورت دريافت سيم کارت تالياي جايگزين، اعتبار باقي مانده از سيم کارت تالياي قبلي به اعتبار سيم کارت تالياي جديد افزوده خواهد شد.
47. آيا امکان دريافت ريز مکالمات وجود دارد؟
ريز مکالمات براي بررسي درستي صورتحساب تلفن صادر مي شود در حاليکه در شبکه تاليا مشترک صورتحساب دريافت نمي نمايد بنابراين چنين امکاني براي شبکه تاليا پيش بيني نشده است. وليکن بخش خدمات مشترکين مي تواند در اين خصوص به طور محدود پاسخگو باشد.
48. آيا ميتوان جهت شنيدن پيغام هاي صوتي از روشي غير از تماس با شماره 777 استفاده کرد؟
بله، مشترکين گرامي مي توانند از خطوط ثابت استفاده کنند. براي شنيدن پيام هاي خود با استفاده از خط ثابت، ابتدا بايد شماره موبايل خود را گرفته سپس هنگاميکه پيام خوشامدگويي شما در حال پخش شدن است، کليد # را فشار دهيد و رمز عبور 4 رقمي خود را وارد کنيد. (رمز ورود به صورت پيش فرض 1234 است)
49. چگونه مي توان پيغامهاي صوتي را از صندوق پيغامها پاک کرد؟
با شماره 777 تماس گرفته، پس از شنيدن پيغام دکمه 2 را فشار دهيد.
50. چگونه مي توان در زمان تماس با 888 زبان سيستم را تغيير داد؟
بعد از پايان پيغام سيستم با وارد کردن شماره 3 ، 1 و 0 زبان سيستم فارسي مي شود.


منبع:
smaeil37.blogfa.com
 
بالا پایین