Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

هشدار درباره عوارض حنای هندی

  • نویسنده موضوع *JujU*
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نکات آرایشی بهداشتی
Konu Başlığı هشدار درباره عوارض حنای هندی
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

پارافنیلین دی‌آمین، ماده‌ای است که در رنگ‌های صنعتی به کار می‌رفته است و اخیرا، به عنوان حنای مشکی هندی وارد بازار ایران شده است. دلیل استفاده از حنای مشکی، رنگ‌پذیری بالا و راحت‌تر آن برای تاتوکار است. استفاده از این ماده به عنوان تاتو یا به‌عنوان رنگ مو عوارض زیادی دارد.آیا می‌دانید که برگ‌های حنا دارای ماده‌ای به نام «موسیلاژ» هستند و به‌همین دلیل هم در اثر تماس با آب، به شکل خمیرمانندی در می‌آیند؟دکتر پژمان مباشر، متخصص پوست و مو درباره این رنگ‌دهنده گیاهی به سلامانه گفت: «حنا حاوی ماده‌ای به‌نام لاوسون است که سمیت بسیار کمی دارد و بیشترین اثر رنگ‌کنندگی آن هم ناشی از همین ترکیب می‌شود».عضو مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادین دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: «استفاده از حنا به عنوان تاتوی موقت، بسیار شایع
است. معمولا این تاتو حدود ۳ هفته روی پوست باقی می‌ماند. واکنش‌های آلرژیک تماسی، از جمله عوارض پوستی مصرف حنا به عنوان تاتوی موقت بوده که تا به‌ حال، گزارش شده است».
وی تصریح کرد که اگر فردی بعد از تاتوی با حنا از این کار راضی نباشد، می‌توان با روش‌های مختلفی مانند اسکراب‌های پوستی، به‌خصوص هنگام استحمام، برای از بین بردن آن استفاده کرد. فقط حواستان باشد که محل حنا نباید با لیف‌های زبر شسته شود چون این کار، شانس ایجاد زخم و حتی عفونت را بالا می‌برد.مباشر خاطرنشان کرد: «نکته مهمی که طرفداران حنا باید به آن توجه داشته باشند، این است که رنگ حنای طبیعی، هیچ‌گاه به سمت رنگ مشکی کشیده نمی‌شود و همیشه ته‌رنگی از قرمزی در آن وجود دارد. حناهایی که خیلی مشکی هستند، حنای طبیعی نیستند و با نام حنای هندی در بازار به فروش می‌رسند. رنگ مشکی موجود در این محصولات، ناشی از وجود ماده‌ای شیمیایی به نام پارافنیلین دی‌آمین است. پارافنیلین دی‌آمین، ماده‌ای است که در رنگ‌های صنعتی به کار می‌رفته است و اخیرا، به عنوان حنای مشکی هندی وارد بازار ایران شده است. دلیل استفاده از حنای مشکی، رنگ‌پذیری بالا و راحت‌تر آن برای تاتوکار است. استفاده از این ماده به عنوان تاتو یا به‌عنوان رنگ مو عوارض زیادی دارد. شایع‌ترین این عوارض شامل واکنش‌های حساسیتی شدید پوستی، قرمزی و خارش شدید، تاول، زخم باز و اسکار می‌شوند».

منبع: سلامانه به نقل از صدف نیوز
parmoon.co
 
بالا پایین