Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فاز دوم ساخت پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف آغاز شد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı فاطمة الزهرا (س)
Konu Başlığı فاز دوم ساخت پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف آغاز شد
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :


[h=1][/h] فاز دوم ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف امروز طی مراسمی با حضور تولیت حرم مطهر علوی،رییس دیوان وقف شیعی عراق، جمعی از وزارء علما و مسئولین ستاد و پروژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک در این باره اظهار داشت: باتوجه به پایان عملیات ساخت سازه صحن و بر اساس درخواست تولیت محترم حرم مطهر علوی، امروز مراسم اتمام ساخت سازه بتونی صحن حضرت زهرا(س) و آغاز مرحله دوم آن برگزار شد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: اجرای این سازه بتونی از سال 91 آغاز شده و در آن بیش از 20 هزار تن آرماتور و 176هزار مترمکعب بتن مصرف شده و سطح قالب بندی انجام شده تا کنون 400 هزار مترمربع می باشد.
وی یادآور شد: در مرحله دوم این پروژه عظیم، عملیات نازک کاری شبستان داخلی شامل سنگ دیواره ها، سنگ فرش کف، سنگ کاری ستون ها و آینه کاری کتیبه ها اجرا خواهد شد.
پلارک با اشاره به ظرفیت 100هزار نفری پذیرش زائر این صحن گفت: بخش زیارتی با زیربنای 109 هزار مترمربع و در سه طبقه شبستان و صحن روباز ساخته می شود تا میزبان 100 هزار نفر از زائرین باشد.
وی با بیان اینکه وسعت فضای غیر زیارتی عمومی بیش از 97 هزار مترمربع است گفت: اولین بخش این فضا شامل موزه با زیربنای 18هزارمتر مربع که در قسمت شمال غربی صحن قرار دارد و کتابخانه به وسعت 20هزار مترمربع و مهمانسرا، پارکینگ اختصاصی و سرویسهای بهداشتی است.
خاطرنشان می شود هدف گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اجرای این طرح بزرگ 4 ساله بوده و مسئولین پروژه امیدوارند تا تیرماه سال 95 فضای زیارتی را آماده پذیرایی از زائران نمایند.
 
بالا پایین