Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

یادگیری سنگ نوردي

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌های مخاطره‌ آمیز
Konu Başlığı یادگیری سنگ نوردي
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

کیفیت از کمیت مهم تره و داشتن هدف و یافتن تناسب صحیح میان تمرین و صعود، همه اینها به زمان آزاد و اهداف شما وابسته است

البته تمرین و یادگیری بر اساس توان شما انجام می شود، در صورتی که بطور طبیعی گرایش به صرف نیروی بیشتری دارید! باید استقامتی بیشتر کار کنید.

اساس تکنیک سنگنوردی:
این موضوع متکی به داشتن یک حس زیرکانه از سطح هوشیاری بدن است! تجربه نقش مهمی داره، اما تمرکز روی هدف مهم تره، وقتی شروع به سنگنوردی نمودم هدف من چنگ زدن به گیره های دست بصورت polarized بود و به محل قرار گیری دست و پایم توجه کافی نمی کردم…پس از مدتی شروع کردم به درک بهتر اینکه چگونه می توانم از نیرویم روی گیره هایی با شکل مشخص استفاده کنم، پس از سالها تمرین فهمیدم که کشش و رها سازی همزمان برای اینکه بدن یک حرکت کنترل شده روی یک گیره با زوایای ۴۵ - ۹۰ - ۱۸۰ و زوایای دیگر در این میان انجام دهد، لازم است.از دیگر حرکات ارزشمند من که باید به آن اشاره کنم این است که در ذهنم موقعتی رو فرض می کنم با بی نهایت گیره و جای پا و گرفتن موقعیت صحیح بدنم…
مهم ترین حرکتها:
انجام چند مرحله ای، تنظیم موقعیت بدن برای نهایت زبر دستی، استفاده از کلی گیره کمکی، قرار گرفتن در موقعیتهای قدرتی مثل قبل از حرکات دینامیک یا استراحت من زیاد استراحت می کنم و چرخش پا و لگن برای دستیابی به نهایت کشش و نتیجه…باید اشاره کنم که تمرکز یک اصل مهم برای اجرای دقیق بیشتر حرکات است، اگر نه برای همه اما برای این حرکات، برای مثال: وقتی در موقعیت استراحت هستید آن را صحیح انجام دهید طوری که انگار به آن محل چسبیده اید، خود باوری یک کلید مهم است چرا که اگر فکر کنید برای یک حرکت خاص کوتاه هستید و توانایی اجرای آن را ندارید مسلم”ا نخواهید توانست آن را انجام دهید.
اهمیت بیش از حد به قدرت و استقامت:
بعضی ها به صرف نیروی بیش از حد اهمیت می دهند و فکر می کنند این راهی است به سوی بهتر شدن اما در حقیقت چیزهای دیگری وجود داره که بهتره به آنها نیز پرداخت، مانند: تکنیک، کنترل ذهن، انعطاف پذیری ومسلما” هر کسی می تواند نیروی زیادی از خود بروز دهد اما اختصاص تمرین فقط به قدرت بدنی مطمئنا مناسب نیست.قدرت بدنی بیشتر برای تمرکز مناسب است:دوباره تمرکز! سعی می کنم خلاق باشم و از فکرم استفاده کنم و تجسم مثبتی نسبت به حل مشکل و مبارزه داشته باشم.

منبع:eek:utdoorpersia.com

 
بالا پایین