Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اسلینگ چیست؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌های مخاطره‌ آمیز
Konu Başlığı اسلینگ چیست؟
نویسنده موضوع *JujU*
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan *JujU*

*JujU*

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Nov 6, 2013
ارسالی‌ها
2,786
پسندها
394
امتیازها
83
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن به چیزایی که دیگران ساده ازش رد میشن
دل نوشته
هر روز معجزه است اگر به خدا ایمان بیاوریم..

اعتبار :

اسلینگ وسیله ای است: فلزی که که در وسط آن از تسمه محکمی استفاده شده است و برای حمایت از سنگنوردان زمان صعود استفاده می شود.

این وسیله از یک طرف داخل رول های کار شده بر روی دیواره های مصنوعی و یا طبیعی و از طرف دیگر طناب سنگنورد داخل آن قرار می گیرد، و در صورت سقوط سنگنورد رابط میانی سنگنورد و طناب حمایت می باشد، و از سقوط نهایی سنگنورد جلوگیری می کند. اسلینگ هایی که در صعود های سنگنوردی از آنها استفاده می شود معمولا” بصورت دوخته شده و در اندازه های ۱۵ یا ‏‏۲۰ یا ۳۰ سانتی متری مورد استفاده قرار می گیرند.

قابل ذکر است که: این وسلیه دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار می باشد، و در زمان سقوط سنگنوردان تا چند تن فشار را تحمل می کنند. بیشتر دیده می شود که رول ها از دیواره کنده می شوند تا اینکه اسلینگ ها پاره و یا شکسته شوند.در سنگنوردی ورزشکاران باید نسبت به انداختن صحیح طناب و اسلینگ حساس باشند. با تمرین حتی در منزل هم سرعت عمل خودتون رو بالا می برید و هم دقت در انداختن طناب رو

نکته مهم اینکه طناب را در جهتی بیاندازید تا هنگام سقوط دهانه کارابین باز نشود، یعنی روی دهانه کاربین باشد. به شکلهای زیر توجه کنید:دقت در انداختن صحیح اسلینگ داخل صفحه رول (Bolt) باعث می شود تا صعود ایمنی داشته باشید. در زیر اتفاقاتی که ممکنه در صورت تغییر جهت اسلینگ و کارابین پیش بیاد رو می بینید:سنگنورد باید طناب متصل به خودش، طناب زیر اسلینگ قبلی رو به اسلینگ بعدی بیاندازد:

منبع:eek:utdoorpersia.com

 
بالا پایین