Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بعد از 50 سال؛کشتی تفریحی تجاری از بندر خرمشهر وارد رودخانه کارون در سواحل اهواز شد+تصاویر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار استانها
Konu Başlığı بعد از 50 سال؛کشتی تفریحی تجاری از بندر خرمشهر وارد رودخانه کارون در سواحل اهواز شد+تصاویر
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,083
پسندها
913
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

کشتی رستوران “سوزیانا” یا تایتانیک کوچک با فضایی رویایی صبح امروز آرام و بدون سرو صدا در آب های “کارون” نحیف لنگر انداخت و آژیر نشاط و سرزندگی را در بوق خود دمید.روح امید و سرزندگی به کالبد کارون دمیده می شود.در مقطعی که کارون از کاهش آب ورودی رنج می برد و نفس آن از بوی نامطبوع ۷۲ دهانه فاضلاب به شماره افتاده است اما از آن سوی اقداماتی برای بازگشت نشاط و حیات به پرآب ترین رودخانه کشور در حال انجام است تا مردم اهواز احساس کنند که “کارون” همچنان زنده است و حیات در نبض آن می زند.




در راستای توسعه گردشگری آبی و با دعوت شهرداری اهواز و مجوز سازمان میراث فرهنگی و حمایت استانداری خوزستان کشتی رستوران “سوزیانا” صبح امروز در آب های کم عمق کارون لنگر انداخت تا پذیرای شهروندان و مسافران شهر اهواز باشد.به گزارش خبرنگار ما این کشتی رستوران متعلق به یک سرمایه گذار خرمشهری بنام حاج عبدالزهرا ناحیه (عابدی) است. این کشتی رستوران بمدت ۴ سال در راستای استقبال از مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی و همچنین راهیان نور در آب های خرمشهر و آبادان فعال بوده و ظرفیت آن برای هر وعده “گردش غذایی” ۴۲۰ نفر است .کشتی دارای ۲ تالار بسته و یک تالار روباز در بالای کابین و یک تلار روباز در عرشه می باشد.در آشپزخانه کشتی انواع غذاهای لبنانی ،ایرانی ،هندی ،ایتالیایی و فسفودها برای پذیرایی از میهمانان طبخ می شود.براساس گفته ناخدای کشتی ،فعلا یک تا دوهفته جهت آماده سازی محیط و مکان استقرار کشتی لازم است تا برای استقبال از میهمانان و گردشگران مهیا گردد.در حال حاضر محل استقرار کشتی رستوران روبروی فروشگاه “رفاه” حدفاصل بلوار ساحلی شهید فهمیده (پل معلق تا پل نادری) می باشد.این کشتی رستوران با دعوت شهردار موسوی و استاندار مقتدایی و مجوز سازمان گردشگری و میراث فرهنگی با هدف تقویت و گسترش طرح “گرشگری آبی” برای مدت نامحدود وارد آب های کارون شده است.




















مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: کشتی سوزیانا هفته جاری با پیمودن مسیر آبی رودخانه کارون از خرمشهر به اهواز آمد تا در این رودخانه برای تفریح و گردشگری آبی فعالیت خود را آغاز کند.

افشین حیدری روز سه شنبه اظهار کرد: کشتی سوزیانا توسط بخش خصوصی و به منظور ارایه خدمات گردشگری و تفریحی به مسافران و شهروندان اهوازی در رودخانه کارون فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: این کشتی شامل رستوران آبی است که با ایجاد فضای تفریحی و جذاب برای گردشگران با حمایت شهرداری اهواز، از میراث فرهنگی خوزستان مجوز گرفته است.

حیدری با بیان اینکه ایجاد زمینه برای سفرهای آبی در رودخانه کارون از برنامه های گردشگری آبی و جزو فعالیت های این اداره کل است، گفت: این کشتی در داخل رودخانه کارون در مسیری مشخص حرکت می کند و با توجه به طراحی این کشتی کار بسیار جالب و قشنگی خواهد بود.

وی ادامه داد: ایجاد کافی شاپ در رودخانه کارون، اسکله ها و توقفگاه قایق در ساحل کارون از دیگر اقدامات است که با استفاده از این ظرفیت شهروندان می توانند قایق خریداری و در این توقفگاه نگهداری کنند.

وی بیان کرد: در دریاچه های پشت سدها نیز می توان از این قایق ها استفاده کرد که پیش از این محدودیت داشت اما به همت استاندار خوزستان این محدودیت ها رفع شد و این امکان برای گردشگری آبی مردم خوزستان فراهم شد.

حیدری ادامه داد: سعی می شود کشتی سوزیانا در نقاطی از رودخانه کارون تردد کند که سطح آب بالاتر و عمق بیشتری داشته باشد؛ این کشتی توسط بخش خصوصی تهیه و سرمایه گذار آن بخش خصوصی است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین