Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

حق‌آبه تالاب هورالعظیم کاهش پیدا کرده است

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار استانها
Konu Başlığı حق‌آبه تالاب هورالعظیم کاهش پیدا کرده است
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Amirhoo3in

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,083
پسندها
913
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

نماینده مردم هویزه در مجلس با بیان اینکه قرار بود ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب برای تأمین حق‌آبه تالاب هورالعظیم رهاسازی می‌شود، گفت: در حال حاضر در حد ۵ متر مکعب در ثانیه آب رهاسازی می‌شود.

ناصر صالحی نسب اظهار داشت: متأسفانه مردم خوزستان از منابع نفتی به جز آلودگی چیزی نصیبشان نشده و اکنون سیاست ایجاد محدودیت کشت برای مردم این استان سیاست غلطی است.

وی افزود: اگر مسئولان وزارت نیرو صلاح می‌دانند که با ایجاد محدودیت کشت، آب مورد نیاز برای ایجاد برق را تأمین کنند باید به منافع مردم خوزستان هم توجه کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به از دست رفتن صد‌ها شغل مردم بومی خوزستان در تالاب هورالعظیم به دلیل اکتشافات نفتی گفت: باید به همین میزان که شغل از مردم سلب می‌شود برای آن‌ها ایجاد شغل کرد تا بتوان از آسیب‌های احتمالی بعدی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های حفظ حقوق مردم دشت آزادگان در موضوع تالاب هورالعظیم تدمین حق‌آبه این تالاب است که امیدواریم همه خود را ملزم به رعایت آن کنند.

صالحی نسب عنوان کرد: بنا بر اطلاعاتی که به دست ما رسیده آب اضافی پشت سد سیمره ذخیره شده و به همین دلیل بر این موضوع تاکید داریم که ایجاد محدودیت کشت برای کشاورزان خوزستانی اشتباه است.

وی درباره حق‌آبه تالاب هورالعظیم برای مقابله با ریزگرد‌ها اظهار داشت: در برنامه دولت تأمین حق‌آبه تالاب‌ها وجود دارد و مجمع نمایندگان خوزستان در حال رایزنی است.

نماینده مردم دشت آزادگان بیان کرد: استفاده از زهکش‌های نیشکر و استفاده از آب کرخه به منظور تأمین حق‌آبه‌تالاب هورالعظیم رهسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار بود 10 متر مکعب در ثانیه آب برای تأمین حق‌آبه تالاب هورالعظیم رهاسازی می‌شود، گفت: متأسفانه اینگونه که می‌گفتند نشد و در حال حاضر در حد 5 متر مکعب در ثانیه آب رهاسازی می‌شود که متناسب این مقدار حداقل نیاز تالاب هورالعظیم است.
 
بالا پایین