Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آیا بازی های ویدیویی می تواند جایگزین بازی در فضای آزاد شود؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مهارتهاي تربيتي کودکان و نوجوانان
Konu Başlığı آیا بازی های ویدیویی می تواند جایگزین بازی در فضای آزاد شود؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

محققان دانشگاه تنسی اعلام کردند که برخی بازی های ویدیویی می توانند همانند بازی در فضای آزاد، فعالیت فیزیکی و تحرک کودکان را به دنبال داشته باشند.محققان برای اثبات این موضوع پژوهشی را بر روی چند کودک انجام دادند و در یک آزمایش سه هفته ای دو شرایط کاملا مجزا را برای کودکان فراهم کردند. در مرحله اول، به هر کودک یک بازی ویدیویی (Kinect Adventure River Rush) ماجراجویی داده شد و وی می توانست با استفاده از کنسول بازی ایکس باکس 360 و یک مانیتور 40 اینچی از بازی لذت ببرد. انتخاب بازی نام برده نیز به این دلیل بوده است که اجرای این بازی بسیار آسان بوده و همچنین تمامی اعضای بدن کاربر در اجرای این بازی درگیر خواهد شد.سپس کودکان به یک محوطه بازی که مملو از وسایل و تجهیزات بازی و سرگرمی بود انتقال داده شدند. فضای سبز این محوطه به همراه درختچه ها و وسایل سرگرم کننده امکان هرگونه فعالیتی را برای کودکان فراهم می کرد.پس از بررسی های صورت گرفته بر روی دستگاه های شتاب سنج نصب شده بر روی ران پای کودکان، مشخص شد انجام بازی های ویدیویی فعال در مقایسه با بازی در فضای باز، تحرک و پویایی بیشتر کودکان را به دنبال دارد.
هالی رینور از محققان این دانشگاه در این خصوص عنوان می کند:"تاکنون هیچ فرد یا گروهی پژوهشی را با این میزان دقت میان فعالیت در بازی های ویدیویی فعال و بازی در فضای آزاد انجام نداده است. هدف ما از اجرای این پژوهش این نیست که بازی های ویدویی را جایگزین بازی در خارج از خانه و یا در فضای آزاد کنیم بلکه هدف شناساندن و افزایش قدرت و آگاهی والدین در انتخاب بازی های ویدیویی برای کودکان است."
 
بالا پایین