Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شائومی، چگونه در مدتی کوتاه به کابوس سامسونگ و اپل تبدیل شد؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı شائومی، چگونه در مدتی کوتاه به کابوس سامسونگ و اپل تبدیل شد؟
نویسنده موضوع Ertebatat
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ertebatat

Ertebatat

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Oct 27, 2014
ارسالی‌ها
598
پسندها
202
امتیازها
0

اعتبار :


اول این‌که درست صدایش بزنید! شائومی درست است نه شیائومی. مطمئن هستیم همگی با نام این تولیدکننده تلفن همراه چینی آشنایی دارید و این در حالی است که هنوز هیچ تلفن هوشمندی از این کمپانی به‌طور رسمی وارد ایران نشده است و باید برای پیدا کردن یکی از گوشی‌های این برند، بازار را زیر و رو کنید. جالب است نه؟! امروز می‌خواهیم راز و رمز جهانی‌شدن برند شائومی را در این مدت کوتاه دریابیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

داستان از کجا شروع شد؟

اگر اهل دست‌کاری در تلفن اندرویدی خود باشید؛ احتمالا با رام‌های پرطرفدار MIUI آشنایی دارید. شائومی در ابتدا با تولید همین رام‌های زیبا خود را به جهان معرفی کرد. طراحی خوب، سرعت بالا و به‌روزرسانی‌های مرتب MIUI باعث شد تا امروز میلیون‌ها گجت اندرویدی به این رام مجهز باشند. اما مدیران شائومی به همین‌جا راضی نشدند و تصمیم گرفتند تا بازار تلفن‌های هوشمند را نیز تجربه کنند و با اتکا به کارخانه‌های پررونق تولید و توزیع گوشی در خاک چین، چندی بعد این امر نیز محقق شد و اولین تلفن هوشمند این کمپانی با نام Mi 1 متولد شد. اما آیا شائومی مثل بسیاری از برندهای چینی دیگر دست به تولید گوشی‌های درجه چندم و با قیمت‌های نازل زد؟ خیر! مدیران شائومی مسیر دیگری را برای خود انتخاب کردند. آن‌ها تصمیم گرفتند تلفن‌هایی با مشخصات فوق‌العاده، کیفیتی بالا و با قیمتی بسیار کم‌تر از محصولات مشابه تولید نمایند. این بود که محصولات شائومی خیلی زود راه خود را به بازار پیدا کردند.

شائومی، سومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان

با اینکه مدل‌های تلفن‌های هوشمند شائومی، به تعداد انگشت‌های یک دست نیز نمی‌رسد، اما فروش فوق‌العاده همین مدل‌ها، شائومی را پس از اپل و سامسونگ در رتبه سوم بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های تلفن‌های هوشمند جهان قرار داده است. بخش زیادی از این آمار بالای فروش مدیون بازار پر متقاضی چین است که موفقیت یا عدم موفقیت در این بازار می‌تواند سرنوشت یک برند را تعیین کند.

می‌توان گفت بازار چین مهم‌ترین بازار هدف برای بسیاری از کمپانی‌های بزرگ مثل اپل و سامسونگ است و آن‌ها همواره تلاش کرده‌اند تا با تبلیغات زیاد و پرهزینه سهم بیشتری را از این بازار تصاحب کنند. اما حالا می‌بینیم که یک برند چینی به نام شائومی توانسته بدون تبلیغات، پایه‌های امپراتوری این دو کمپانی بزرگ را بلرزاند.



خدمات سانترال پاناسونیک
 
بالا پایین