Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بایرن مونیخ یا منچستریونایتد، کدام بزرگتر هستند؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌ های گروهی
Konu Başlığı بایرن مونیخ یا منچستریونایتد، کدام بزرگتر هستند؟
نویسنده موضوع Αli язza
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Αli язza

Αli язza

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 1, 2013
ارسالی‌ها
679
پسندها
667
امتیازها
93

اعتبار :





باستین شواین اشتایگر با صحبت های اخیر خود در مورد بزرگتر بودن باشگاه منچستریونایتد نسبت به بایرن مونیخ جنجال آفرین شده، هر چند که وی بعد به نحوی سعی نمود اظهارت خود را اصلاح نماید اما صرف نظر از این مسئله در واقع کدام یک از این دو باشگاه بزرگتر هستند؟


طرفداری-"بایرن مونیخ باشگاه بزرگی است، اما منچستریوناید بزرگ تر است، هنگامی که ما در چین بودیم همه بایرن مونیخ را می شناختند، اما در آمریکا بایرن مونیخ همانند منچستریونایتد شناخته شده نیست." صحبت های اخیر باستین شواین اشتایگر می باشد که به دلیل شیطنت مطبوعات انگلیسی و نقل و قول کردن ناقص این جمله جنجال آفرین شده است. هر چند شواین اشتایگر خود به نحوی در تلاش برای اصلاح صحبت های خود و بر طرف کردن این سوء تفاهم به وجود آمده بوده است، اما این پرسش در ذهن دوستداران فوتبال مطرح شده که از بین دو تیم بایرن مونیخ و منچستریونایند، کدام بزرگتر هستند؟
پاسخ این پرسش بر طبق رنکینگ مجله اقتصادی فوربس انگلیس کاملا مشخص است، بر این اساس رئال مادرید برای سومین سال متوالی عنوان با ارزش ترین باشگاه جهان را به خود اختصاص داده و باشگاه های منچستریونایتد و بایرن مونیخ به ترتیب رده های سوم . چهارم این رنکینگ را به خود اختصاص داده اند، اما شاید برای پاسخ به پرسش مطرح شده تنها رجوع به مجله اقتصادی فوربس کافی به نظر نمی رسد.
عناوین کسب شده
بایرن مونیخ: 25 مرتبه قهرمانی در بوندسلیگا، 17 مرتبه قهرمانی در DFB Pokal، پنج مرتبه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا
منچستریونایند: 20 مرتبه قهرمانی در لیگ برتر، 11 مرتبه قهرمانی ئر FA Cup و سه مرتبه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا
اگر تعداد عناوین قهرمانی کسب شده در رقابت های داخلی آلمان و انگلیس و همچنین لیگ قهرمانان اروپا ملاک مقایسه قرار گیرد، بایرن مونیخ را باید برتر از منچستریونایتد دانست، ضمن اینکه شیاطین سرخ بعد از جدایی سر الکس فرگوسن از دو فصل پیش هنوز هیچ عنوانی را به دست نیاورده اند.

تعداد اعضا
بایرن مونیخ: 258000 عضو
منچستریونایتد: 150000 عضو
بایرن مونیخ از نظر تعداد اعضای رسمی قابل مقایسه با منچستریونایتد نیست، در واقع هیچ باشگاهی در دنیا در این زمینه به بایرن مونیخ نمی رسد.

اقتصادی
ارزش این دو باشگاه بر اساس رنکینگ فوربس در سال 2015
بایرن مونیخ: 2.1 میلیارد یورو
منچستریونایند: 2.75 میلیارد یورو
میزان درآمد ناخالص در فصل 2013/14
بایرن مونیخ: 487.5 میلیون یورو
منچستریونایتد: 518 میلیون یورو
در حال حاضر بیلان هزینه های دریافتی و پرداختی منچستریونایتد در بازار نقل و انتقالات 85.33 – میلیون یورو و بایرن مونیخ 6- میلیون یورو می باشد. اما هم از لحاظ لیست فوربس در سال 2015 و هم در زمینه درآمدهای ناخالص دو باشگاه، منچستریونایتد در موقعیت بسیار بهتری نسبت به بایرن مونیخ قرار می گیرد. به ویژه در خصوص بازاریابی خارجی و درآمدزایی از این روش منچستریونایتد در سال های اخیر عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقیب آلمانی خود داشته است.
با این وجود بر طبق گزارش های اقتصادی دو باشگاه که در ماه فوریه گذشته منتشر گردیده، میزان بدهی های شیاطین سرخ تا سقف 514.9 میلیون یورو افزایش یافته، در حالی که مونیخی ها موفق شده اند میزان بدهی های خود را تا سقف 405 میلیون یورو کاهش دهند و در این خصوص از شرایط بهتری برخوردار هستند.

نتایج دیدارهای مستقیم
این دو تیم تا کنون یازده مرتبه به صورت رسمی در رقابت های اروپایی به مصاف هم رفته اند.
بایرن مونیخ: چهار پیروزی، پنج تساوی و دو شکست
منچستریونایتد: دو پیروزی، پنج تساوی و چهار شکست
در دوئل های مستقیم بایرن مونیخ از عملکرد بهتری برخوردار بوده و در بازی های خانگی هنوز مقابل شیاطین سرخ بدون شکست باقی مانده است. اما منچستریونایتد تا کنون یک مرتبه در اولدترافورد از بایرن مونیخ شکست خورده است.

بازیکنانی در سطح کلاس جهانی
بایرن مونیخ: مانوئل نویر، ژروم بوآتینگ، فیلیپ لام، فرانک ریبری، آرین روبن، توماس مولر و روبرت لواندوفسکی
منچستریونایتد: وین رونی، آنخل دی ماریا و باستین شواین اشتایگر
در زمینه برخورداری از بازیکنانی در کلاس جهانی نیز بایرن مونیخ از وضعیت مناسب تری برخوردار است، شیاطین سرخ تنها از سه بازیکن با چنین مخصاتی در کادر خود بهره مند هستند، در حالی که بازیکنانی نظیر ژابی آلونسو و خاوی مارتینز از بایرن مونیخ با افتخاراتی نظیر فتح لیگ قهرمانان و جام جهانی به عنوان بازیکنانی در کلاس جهانی در نظر گرفته نشده اند.

نتیجه گیری
آمار ارائه شده به نوعی ادعای اولیه شواین اشتایگر در زمینه بزرگ تر بودن منچستریونایتد نسبت به بایرن مونیخ را نقض می نمایند و در روی کاغذ می بایست بایرن مونیخ را نسبت به منچستریونایتد باشگاه بزرگتری دانست و اگر از لحاظ تعداد اعضای به ثبت رسیده به این قضیه نگاه شود، شواین اشتایگر با تصمیم خود یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال دنیا را ترک کرده است. با وجود قدرت اقتصادی بیشتر منچستریونایتد اما بازیکنان با کیفیت تری در خدمت بایرن مونیخ هستند و می توان ادعا نمود که با توجه به بازاریابی خارجی مناسب تر و موفق تر منچستریونایتد، این باشگاه انگلیسی از بایرن مونیخ در جهان شناخته شده تر می باشد.
البته در زمینه قدرت اقتصادی مونیخی ها بعید است بتوانند به اقتدار منچستریونایتد با توجه قراردادهای جدید حق پخش بازی های لیگ برتر از فصل آتی که درآمدی 6.9 میلیارد یورویی را نصیب باشگاه های انگلیسی خواهد نمود، برسند.







 
بالا پایین