Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

استفاده از کولر گازی در ادارات ممنوع شد

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار روز ایران و جهان
Konu Başlığı استفاده از کولر گازی در ادارات ممنوع شد
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

با فروکش کردن تب مصرف برق صادرات در حالی از واردات برق ایران بار دیگر پیشی گرفته که برقی‌ها به دنبال اجرای مصوبه ممنوعیت استفاده از کولرهای گازی در ادارات دولتی هستند.

به گزارش جنوب نیوز، با کاهش چند درجه‌ای دمای هوا در اکثر استان‌های کشور نسبت به چند هفته نخست تیر ماه سال جاری، پیک مصرف برق در طول چند روز گذشته کاهش یافته است.

براساس آخرین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته شنبه سوم مرداد ماه پیک روزانه مصرف برق ایران در ساعت ۱۴:۳۷ بعد از ظهر و به میزان ۴۶ هزار و ۶۰۳ مگاوات به ثبت رسیده است.

علاوه بر این، پیک شبانه کشور هم در ساعت ۲۱:۱۸ و به میزان ۴۵ هزار و ۸۴۲ مگاوات بوده و در مجموع اوج مصرف برق ایران روز گذشته حدود چهار هزار مگاوات کمتر از هفته های نخست تیر ماه سال جاری به ثبت رسیده است.

همچنین در اولین روز کاری هفته جاری به دلیل فروکش کردن تب مصرف برق در کشور حجم واردات برق ایران حدود ۱۹۰ مگاوات بوده و این در حالی است که روز گذشته بیش از یکهزار و ۵۷۹ مگاوات برق از ایران به پاکستان، ترکیه، عراق، اقلیم کردستان عراق و افغانستان صادر شده است.

صنایع کشور روز گذشته سه هزار و ۵۲۱ مگاوات برق مصرف کرده اند و در حالی کل حجم مبادلات برق کشور یکهزار و ۷۶۹ مگاوات بوده که میزان ذخیره برق نیروگاه ها در ساعات اوج مصرف روزانه و شبانه بین ۷۱۵ تا یکهزار و ۷۳۷ مگاوات نوسان داشته است.

از سوی دیگر با توجه به پیش بینی افزایش و جهش دوباره مصرف برق ایران در روزهای باقیمانده تابستان و به ویژه مرداد ماه سال جاری، تدابیری به منظور کاهش اوج مصرف برق در دستور کار مسئولان وزارت نیرو قرار گرفته است.

از این رو برنامه ریزی‌هایی به منظور اجرای مصوبات دولت و خاموش شدن کولرهای گازی در ساختمان‌ها و ادارات دولتی آغاز شده است.

احمدرضا توکلی مجری طرح‌‌های بهینه‌ سازی مصرف انرژی با اشاره به پیشی گرفتن پیک مصرف برق روزانه از پیک برق شبانه کشور در تابستان سال جاری، گفت: بر اساس ترازنامه مصرف انرژی در کشور به طور متوسط بالغ بر ۴۷ درصد از مصرف برق کشور متعلق به ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری است که این رقم بیشترین سهم در مقایسه با صنعت و کشاورزی است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در ساختمان‌های اداری تجهیزات سرمایشی و تهویه هوا با رقم ۳۵ درصد، ۲۵ درصد بخش روشنایی، ۱۵ درصد تجهیزات و ماشین آلات، آب گرم در حدود ۲۰ درصد سهم دارد، تصریح کرد: بررسی در میزان مصرف نشان می‌دهد ۱۳ تا ۱۸ هزار مگاوات ازبرق مصرفی کل کشور به سیستم سرمایشی اختصاص دارد و از این میزان ۳ هزار مگاوات فقط سیستم‌های سرمایشی ساختمان‌های داری است.

به گفته وی با توجه به مصرف بالای برق کولرهای گازی، مصوبه‌ ای به منظور ممنوعیت استفاده از کولرگازی در شهرهایی با آب و هوای خشک همچون تهران صادر شده است
 
بالا پایین