Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خانه مقاوم و جالبی که در 3 ساعت ساخته شد (عکس)

  • نویسنده موضوع @r@h
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گالری تصاویر عجایب
Konu Başlığı خانه مقاوم و جالبی که در 3 ساعت ساخته شد (عکس)
نویسنده موضوع @r@h
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan @r@h

@r@h

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
312
پسندها
236
امتیازها
0
محل سکونت
تهران
تخصص
فکر کردن
دل نوشته
تو شاهکار خالقی.... تحقیر را باور نکن.... بر روی بوم زندگی هر چیز می خواهی بکش....... زیبا و زشتش پای توست...... تقدیر را باور نکن..... تصویر اگر زیبا نبود....... نقاش خوبی نیستی . . . . از نو دوباره رسم کن....... تصویر را باور نکن.... خالق تو را شاد آفرید..... آزاد آزاد آفرید...... پرواز کن تا آرزو........ زنجیر را باور نکن........
بهترین اخلاقم
احترام ....
سیم کارت
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

[h=2]خانه مقاوم و جالبی که در 3 ساعت ساخته شد (عکس)[/h]

هر روز خبری حیرت‌انگیز از استفاده از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی می‌شنویم. از استفاده از پرینترهای ۳بعدی برای ساخت رگ‌های خونی مصنوعی، تا مجسمه‌ی پرینت ۳بعدی شده‌ی رونالدو و حالا یک خانه‌ی کامل ۲۰۰ مترمربعی!

این خانه که توسط یک شرکت چینی پرینت و ساخته شده، شامل آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشینمن و حتی یک بالکن بزرگ می‌باشد. گروه Zhuoda که این خانه را ساخته، ۲۲ پتنت برای بنای آن ارایه کرده است.

سر هم کردن این خانه مجموعاً تنها ۳ ساعت وقت برده است و اگر بخواهیم زمان پرینت شدن اجزای آن را هم در نظر بگیریم، به عدد ۱۰ روز می‌رسیم! مدیر این گروه می‌گوید مواد اولیه‌ی پرینت این خانه از مواد بازیافتی صنعتی و کشاورزی بوده است. به لطف مجزا بودن بخش‌های مختلف این خانه و مستقل بودن آن‌ها از نظر تحمل فشار و وزن، این خانه می‌تواند در برابر زلزله هم به خوبی مقاوم باشد. علاوه بر اینکه مسلماً یک خانه باید ضد آب باشد، که این خانه هم هست، علاوه بر آن این گروه ادعا می‌کند این خانه ضد حریق هم هست و در برابر مواد مخربی مثل رادون و آمونیاک هم مقاوم است!
جالب‌تر این‌که با وجود نوین بودن تکنولوژی چاپ سه‌بعدی و تصور ما از هزینه‌های بالای این کار، این خانه برایتان حدود ۴۰۰ تا ۴۸۰ دلار برای هر مترمربعش آب خواهد خورد. یعنی کل این خانه بین ۸۱هزار تا ۹۶هزار دلار قیمت دارد و حتی با پیشرفت بیشتر این تکنولوژی ممکن است ارزان‌تر هم بشود. این گروه می‌گوید خریداران این خانه‌ها می‌توانند در تمام مدت شاهد انجام پروسه‌ی ساخت آن باشند؛ پروسه‌ای که تنها ۳ ساعت زمان می‌برد.
این پروژه نشان می‌دهد تکنولوژی چاپ سه‌بعدی تا چه حد می‌تواند حدود تفکرات و تخیلات ما را جابه‌جا کند!

 
بالا پایین