Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بحران آب، دشت کاشان را تهدید می*کند

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı زیست شناسی
Konu Başlığı بحران آب، دشت کاشان را تهدید می*کند
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بحرانی دانستن وضعیت آبخوان دشت کاشان تأکید کرد: آبخوان*ها یک حجم معین از آب در دل خود ذخیره کرده*اند و اگر وضعیت با همین روند ادامه یابد و سالانه سطح منابع افت کند در چند سال آینده آبخوان به انتها خواهد رسید و مردم منطقه با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.




به گزارش ایلنا، مجید لیاقت در گفت*وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: راندمان آبیاری*های تحت فشار در ایران ۳۰ درصد است که این عدد برای کشورهای توسعه*یافته بیش از ۶۰ درصد است. وی طراحی ضعیف سیستم*های آبیاری تحت فشار، اجرا و بهره*برداری نامناسب را به*عنوان مهم*ترین دلایل این کاهش راندمان ذکر کرد و افزود: متولیان امر از آموزش*های لازم به بهره*برداران این بخش غفلت کرده و به کشاورزان نیاموخته*اند که از سیستم*های نوین چگونه بهره*برداری کنند. این استاد دانشگاه تصریح کرد: معمولا بعد از اجرای هر پروژه یک تا 2سال پایش، داده برداری و کنترل انجام می*شود که متأسفانه این کار صورت نگرفته و پروژه*ها به حال خود** رها شده*اند. به همین علت برخی پروژه*های این بخش ناموفق و بقیه با بهره*وری پایین در حال فعالیت هستند. البته معدودپروژه*های موفق نیز وجود دارد.
 
بالا پایین