Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ماجرای تعویض پلاک دردسر ساز/ باور کنید من زنده ام!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار استانها
Konu Başlığı ماجرای تعویض پلاک دردسر ساز\/ باور کنید من زنده ام!
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan پــــــــــرستو

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :


[h=1][/h] تعویض پلاک برای یک شهروند اسلام آبادغربی به گونه ای دردسر ساز شد که بایستی زنده بودن همسرش که در قید حیات هست را اثبات کند.

اسلام آباد خبر نوشت:اتفاقات و دردسرهایی که در هنگام انتقال سند و تعویض پلاک خودرو برای یک شهروند اسلام آبادغربی پیش آمده، موضوعی است که بسیاری از مردم با این مقوله سروکار دارند. یکی از مشکلات موجود برای فردی پیش آمد که قصد داشت مالک یک خودرو شود اما گویا در سیستم رایانه ای تعویض پلاک زنده نبود!.
وی در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر، ماوقع ماجرا را اینگونه شرح می دهد: برای اینکه از مشاجره بر سر کرایه تاکسی و کلنجار رفتن بر سر متراژ مسیرهای تاکسی و مشکلات آژانس ها و مسافربرهای شخصی راحت شوم چندی پیش یک خودرو سواری مدل پایین خریداری کردم و طی تماس با مالک قبلی آن برای انتقال سند و تعویض پلاک هماهنگ کردم. روز قبل نیز برای عدم معطلی از تعویض پلاک و دفترخانه وقت گرفتم و ضمن پرسیدن شرایط، تمام امورات متفرقه من جمله واریز عوارض شهرداری و خلافی و بازدید اصالت خودرو را انجام دادم.

وی افزود: صبح روز بعد به همراه انتقال دهنده ابتدا به محل دفترخانه رفتیم و برخلاف تصور ما دفترخانه ساعت 8 و نیم توسط خانم منشی باز شد و سردفتر هم که ظاهرا برای انجام امورات بانکی رفته بود ساعت 9 به دفترخانه آمد و تازه که فهمیدم خبری از نوبت نیست. بعد از چند نفر مدارک را به ایشان دادم تا کمتر معطل شویم و به مدارک نگاهی کرد و بر خلاف دیروز که گفته بود فردا بیایید تا کارتان را انجام دهم، گفت شما باید بروید ایتدا تعویض پلاک کنید بعد بیایید برای انتقال سند. گفتم آقا، شما خودتان دیروز گفتید، گفت، نه این قانونه، اگر وکالت می خواهی تا برایت انجام دهم ولی اگر بخواهی سند قطعی خودرو را بنام بزنی باید ابتدا تعویض پلاک را انجام بدهی.

وی گفت: سر دفتر درست می گفت منتهی مثل اینکه روز قبل اصلا توجه نکرده بود یا برایش خیلی زحمت داشت تا این توضیحات را به ما بدهد و ما را روشن کند! خلاصه بر خلاف پیش بینی ما ساعت 10 بدون اینکه کاری در دفترخانه انجام بگیرد به تعویض پلاک در آن طرف شهر رفتیم. در آنجا پرونده را به نوبت گذاشتیم. بعد از چند نفر ما را صدا زدند و گفتند: پلاک خودرو ات را از ماشین جدا کن و سریع فک پلاک کردیم. اپراتور تعویض پلاک باز پرسید:مالک قبلی را برای امضاء آورده ای؟ با بله گفتن ما محو سیستم شد، گفت: آقا ببخشید؛ این شخص که می خواهی خودرو را بنام ایشان بزنی فوت شده! حسابی شوکه شدم شدم، سر تا پایم پر از غم و استرس شد. گفتم نه! همسرم زنده است و تازه همین دیروز بود که خودش آمد، مدارکش را برابر با اصل کردید.

خلاصه گفت: آقا نمیشه، ما هرکاری می کنیم سیستم میگه این شخص فوت شده و امکان صدور شناسنامه مالکیت و پلاک برای شخص متوفی نیست. اگر راست می گویی و خانمت را بیاور ببینیم.

این شهروند اسلام آبادی با کشیدن آهی بلند ادامه داد: ما که در غم و غصه بی نظمی و اتلاف وقت بودیم، تعویض پلاک را فراموش کردیم، حالا دروغگو هم شدیم و همسرمان را هم مرده گذاشتند، حالا باید ثابت کنیم که ایشان زنده است! گفتم خانم حتما اشتباه شده، خانمم رفته روستا و فردا میارمش. گفتند نه! سیستم که اینجور میگوید باید صبر کنید تا بعد.

وی افزود: به آن ها گفتم حداقل امضا از انتقال دهنده بگیرید. گفتند نمی شود اول باید اسناد در سیستم چاپ شود بعد امضا بگیریم، خلاصه مالک خودرو با ناراحتی و عصبانیت رفت و ما ماندیم یک زوج پلاک فک شده بلاتکلیف.

وی گفت: روز بعد اول صبح با مدارک همسرم به ثبت احوال شهرستان رفتم و در آنجا مدیر محترم وقتی موضع را برایش شرح دادم فورا دستور پیگیری را صادر کرد و نتیجه اینکه، اعلام کرد هیچ گونه ثبت فوتی برای این شخص انجام نشده است و سایت تعویض پلاک نحتما دچار مشکل شده! و اگر مشکلی دارند نامه کتبی بدهند تا ما هم کتبا پاسخ آنها را بدهیم.

وی اضافه کرد: سریع به سمت مرکز تعویض پلاک رفتم و تا رسیدن به دفتر، بدون اینکه حرفی بزنم اپراتور کامپیوتر تعویض پلاک مرا صدا کرد و گفت: آقا مشکل از سایت تعویض پلاک بوده و روز گذشته بعد از رفتن شما این پیغام فوت شده برای چند نفر دیگر هم نمایش داده شده و ما فهمیدم مشکل از مرکز است. بالاخره از اپراتور خواستم با برطرف شدن مشکل سایت تعویض پلاک و زنده شدن همسرم اسناد و مدارک لازم را چاپ کند تا دوباره با مالک قبلی خودرو هماهنگ کنم که برای امضای مدارک بیاید.

به گزارش اسلام آباد خبر، اتفاقات و دردسرهایی که در هنگام انتقال سند و تعویض پلاک خودرو برای این شهروند گرامی پیش آمده، موضوعی است که بسیاری از مردم با این مقوله سروکار دارند.

چرایی دیر باز شدن دفترخانه در اسلام آبادغرب

در خصوص ساعت کار دفترخانه ها یک مقام مسئول در این رابطه به خبرنگار اسلام آباد خبر گفت: دفترخانه ها تحت نظارت اداره ثبت اسناد و املاک کشور هستند و خصوصی نیستند و اگر سردفتر و دفتریار که از فیلتر سازمان ثبت اسناد می گذرند در محل کار حضور نداشته باشند برای ایشان غیبت منظور می شود.

وی افزود: ساعت کاری دفترخانه ها همانند ادارات دولتی از ساعت 7:45 الی 14:00 است و بازرسی نامحسوس و بازرسی کلی در سال 2 مرتبه از ایشان صورت می گیرد و حتی برای مرخصی های ساعتی باید مرخصی بگیرند. در مرخصی های طولانی مدت باید سردفتر مربوطه در سایت سازمان ثبت اسناد درخواست خود را وارد نماید و در طول این مدت نیز برای خود جانشین یا کفیل معرفی نماید تا کار ارباب رجوع معطل نماند.

به گزارش خبرنگار اسلام آباد خبر، با پیگیری های انجام شده در خصوص پیغام اعلام شده در سیستم و سامانه تعویض پلاک شهرستان که متعلق به مؤسسه راهگشا است، هنوز اطلاعاتی واصل نگردیده است.

گفتنی است: مؤسسه راهگشا در راستاي اجراي تبصره ذيل اصل 44 قانون اساسي در جهت واگذاري بخشي از خدمات نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در حوزه امور راهنمايي و رانندگي به بخش خصوصي، درآذر ماه 1379 تأسيس شده و توانسته است گامهاي بلندي در جهت بهبود وضعيت خدماتي موجود در كشور بردارد. اما به نظر می رسد برای کسب رضایت آحاد مردم باید هر چند از گاهی با نظرخواهی از خدمات گیرندگان در راستای رفع مشکلات موجود و نیل به اهداف عالی نیز گام های موثری بردارد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NASTARAN
بالا پایین