Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

غربی ها حقوق بشر خود را به دیگران تحمیل نکنند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار روز ایران و جهان
Konu Başlığı غربی ها حقوق بشر خود را به دیگران تحمیل نکنند
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

زمان انتشار خبر: دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
[h=2] [/h] [h=1] [/h]

[h=2] رئیس قوه قضائیه گفت: ابزاری بودن بحث حقوق بشر در کشورهای غربی، امروز برای همه روشن است. وی افزود: بحث حقوق بشر به لحاظ مبنایی نیاز به تعاملات دقیق فلسفی دارد ، البته در مغرب زمین در این خصوص کارهای بسیاری کرده اند. [/h] به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله آملی لاریجانی در نشست امروز مسئولان عالی قضایی افزود: طبیعتا در دیدگاه الهی نیز باید این مبانی بر اساس دیدگاه الهی تبیین شود چرا که حقوق بشر در یک جای و در یک ملتی که فهم خاصی از حقوق بشر دارد ، یک جور ترسیم و در جای دیگر، جور دیگری ترسیم می شود .

رئیس قوه قضائیه گفت : متاسفانه برخی خواستند بگویند اینگونه حقوق بشر، متافیزیکی است و حقوق بشری که در سازمان ملل در میان ملت هاست یک حقوق بشر قراردادی ، وسیله ای و ابزاری است که این سخن پذیرفته شده نیست . وی افزود : جوامع مختلف براساس اعتقادات و دیدگاه هایی که دارند طبیعتا حقوق بشرشان مختلف خواهد شد و سیستم حقوق بشری ناگزیر به یک مبانی عقیدتی ، ایدئولوژیکی و فلسفی استوار است .

آیت الله املی لاریجانی گفت : اینکه بخواهیم بی طرفانه، بحث های دینی و اعتقادی حقوق بشر را ترسیم کنیم، از بیخ و بن قبول نداریم این بحث فلسفی و نیاز به تحقیق دارد. وی افزود : اکنون که جوامع یک نگاه کثرت گرا درباره حقوق بشر خود دارند طبیعتا کشورهای غربی حق ندارند نظام حقوق بشری خودشان را به جوامع دیگر تحمیل کنند ، این کار خلاف عقلانیت ، خلاف عدالت و خلاف حقوق بشر است .

آیت الله آملی لاریجانی گفت: چه معنی دارد کشورهای غربی مبانی فکری و حقوق بشری که خودشان ترسیم می کنند و ارزش هایی را که قبول دارند به تمام دنیا صادر و تحمیل کنند و اگر کسی آنها را نپذیرفت مورد هجمه و توبیخ قرار گیرد و حتی تحریم کنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: حقوق بشر ترسیم شده باید به صورت منطقی بر همه کشورها حاکم باشد و استفاده ابزاری و نگاه های دوگانه به بحث حقوق بشری نافی مبانی حقوق بشری و خلاف عدالت است . وی افزود : کشورهای غربی مدعی حقوق بشر هستند اما خودشان با حقوق بشر چه کرده اند ؟ از کارهای استعماری قرون 17 و 18 تا رفتارهای نامعقول در قرن بیستم و حملات وحشیانه ای که به کشور عراق کردند و هزاران انسان را کشتند و آواره کردند و در فلسطین و افغانستان همین طور است .

آیت الله آملی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی با سی و چند سال سابقه در بحث های انتخابات محکوم می شود که حقوق بشری را رعایت نمی کند حتی تعبیر می کنند این رژیم با ملت خود رفتار نادرست دارد اما عربستان سعودی که یک انتخابات در طول عمرش ندیده است در بحرین و کشورهای همسایه هیچ مشکل حقوق بشری ندارد. وی افزود : این قضاوت ها و معیارهای دوگانه قابل قبول نیست و همه این موضوع می دانند.

رئیس قوه قضائیه گفت: چه کسی می تواند بپذیرد که عدالت در رفتار و نگاه و قضاوت امریکایی ها و اروپایی ها در بحث حقوق بشری رعایت شده و یا صحیح بوده است. وی افزود: از همه مهمتر این گزارش های مغرضانه است که علیه جمهوری اسلامی داشته اند و مجموعه ای از گزارش هایی که یا به مبانی دینی ما بر می گردد که ما با تمام جوامع اسلامی در آن مشترک هستیم یا گزارش های دروغی که از طیف های تروریست در کشور و ضد انقلاب گرفتند و اینها آن ها را در گزارش های نوبه ای خود می آورند.

رئیس قوه قضائیه گفت: اکنون دروغ بودن این گزارش ها روشن شده، خصوصا بر اساس برخی گزارش ها که رشوه های کلان در ساخت و پرداخت آن ها موثر بوده اند.

وی افزود: متاسفیم که جمهوری اسلامی مورد هجمه های اینچنینی قرار می گیرد با وجود اینکه مردم در راهپیمایی ها و همه مجاری که امکان حضور در صحنه وجود دارد، حضور پیدا کرده و نشان دادند به کشور ، دولت و نظام جمهوری اسلامی علاقه مندند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: تحریم های ظالمانه چه بسا به لحاظ حقوق بشری و یا اشکال دیگر اعمال شده است ؛ لاکن در کشورهایی که هیچ سخن از حقوق بشر نیست، رفتارهای نامعقولی در حمله سعودی ها به یمن داشتند و جنایت ها و فجایایی که صورت گرفته باید در تاریخ بنویسند. وی افزود : سعودی ها به ظاهر و باطن واضح است که بدنبال سیطره بر یمن هستند واقعا رفتار سعودی ها و حمایت غربی ها چه توجیهی دارد .

رئیس قوه قضائیه گفت : امروز صهیونیست ها همچون قبل در غزه جنایت می کنند و کودک شیرخواری را زنده زنده سوزاندند و پدر و مادرش را درحال مرگ یافتند. وی افزود: واقعا حقوق بشر اینجا هیچ نظری ندارد و غربی هایی که ادعای حقوق بشری دارند این جنایت ها را نمی بینند که چند هزار انسان بی گناه و شهروندان عادی را زیر بمباران به شهادت برسانند اینها حق بشری ندارند ؟

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: ابزاری بودن حقوق بشر و گزارش های ناصحیح موجب شده است تا یک نگاه بدبینانه درباره حقوق بشر غربی باشد ، هم به لحاظ مبانی و هم به لحاظ کیفیت تحمیل به کشورهای دیگر و هم به لحاظ معیارهای دوگانه. وی افزود: پیشنهاد این است که کشورهای اسلامی خودشان در این جهت پیشگام باشند و با همکاری و همدلی تام بحث حقوق بشر را از این وضع کنونی بیرون بیاورند.
 
بالا پایین