Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

واکسن استنشاقی، راه حل احتمالی مقابله با ابولا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı واکسن استنشاقی، راه حل احتمالی مقابله با ابولا
نویسنده موضوع ۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰

۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 29, 2015
ارسالی‌ها
722
پسندها
578
امتیازها
93
محل سکونت
تهران
تخصص
نویسنده
دل نوشته
بدترین کاری که یک نارفیق میتونه باهات انجام بده اینه که : بجای راهنمایی ، چاهنمایی کنه ...
بهترین اخلاقم
صبر و تحمل
سیم کارت
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

ابولا از آن بیماری‌های وحشت‌آور قرن حاضر است که نه تنها به شیوه‌ای سخت شما را می‌کشد، بلکه بدین دلیل که هنوز هیچ راه درمان یا واکسن پیشگیری ندارد. البته دانشمندان به شکل جدی در حال کار روی این موضوع هستند و یک واکسن به تازگی توانسته دوره آزمایش روی میمونها را با موفقیت پشت سر بگذارد.

بنا بر مقاله منتشر شده در ژورنال تحقیقات کلینیکی، نوع تازه‌ای واکسن استنشاقی قابل دریافت از طریق ریه تولید شده که سلولهای ایمنی بدن را فعال می‌کند و حمایت لازم در مقابل ویروس ابولا را تامین می‌نماید. یک گروه از دانشمندان این واکسن را روی ۱۲ میمون (۸ تا با تنفس و ۴ تا با تزریق) آزمایش کردند و مدتی پس از آن ویروس ابولا را به آنها تزریق کردند. البته در این میان گروه شاهدی شامل ۲ میمون هم وجود داشت که تنها ویروس ابولا را دریافت کردند.

و خوشبختانه نتیجه آزمایش این بود که دو میمون بدون واکسن مردند، اما میمونهای واکسینه شده همگی زنده ماندند و هیچ اثری از ویروس ابولا در سیستم بدنشان وجود نداشت.

واکسن استنشاقی ابولا به دو دلیل می‌تواند خبری بسیار خوب باشد: اول اینکه واکسن ابولا! چیزی است که تا به حال هیچ موفقیتی در تولید آن نداشته‌ایم. و همین باعث شده ابولا به ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری حال حاضر جهان تبدیل شود. و ثانیا استنشاقی بودن واکسن بدان معنی است که می توان آن را بدون نیاز به هیچ خدمات پزشکی، دکتر یا پرستاری مورد استفاده قرار داد. این موضوع کمک بسیار بزرگی برای پخش گسترده واکسن در جهان سوم است.

اگرچه این موضوع هنوز نمی تواند نقطه عطفی در این زمینه به شمار برود. موفقیت آزمایشگاهی واکسن روی میمونها بدین معنی نیست که می‌توان بدون مشکل وارد مرحله آزمون انسانی آن شد. آزمایش انسانی در دوره تولید یک واکسن، پس از آزمون حیوانی آن است، اما شرایط سختگیرانه‌ای برای این انتقال وجود دارد. اما هنگامی که قرار است با بیماری بجنگید که تنها در غرب آفریقا طی ۱۸ ماه باعث مرگ ۱۱ هزار نفر شده، هر خبر خوبی می‌تواند خوش‌آیند و امید بخش باشد.
[h=4][/h]
 
بالا پایین