Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ستاره این سال‌های سینمای ایران چه کسی‌است؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گالری عکس های بازیگران
Konu Başlığı ستاره این سال‌های سینمای ایران چه کسی‌است؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

خبرآنلاین: فیلم‌های پرفروش سال‌های اخیر نشان می‌دهند کدام بازیگران در جذب مخاطب موفق‌تر عمل کرده‌اند.


ستاره‌سازی در سینما با تعریف رسیدن به بازیگر محبوبی که تضمین‌کننده گیشه فروش یک فیلم باشد، در سال‌های بعد از انقلاب با دست‌اندازهایی روبرو شد. برنامه‌ها و نگاه مدیریتی سینما در دهه ۶۰ علاقه‌ای به ستاره‌سازی نداشت. در آن سال‌ها رسیدن به ستاره‌های نوظهور هدف نبود و از سوی دیگر ستاره‌های قبل از انقلاب هم نمی‌توانستند امکان فعالیت بیابند، تمامی این‌ها دست در دست هم می‌داد تا سینما بدون ستاره‌های پر رنگ و لعاب به کار خود ادامه دهد.

از میان چهره‌های محبوب سینما در دهه ۶۰ بتوان به جمشید هاشم‌پور اشاره کرد که با ظاهر خاص خود در فیلم‌های حادثه‌ای مطرح بود. خسرو شکیبایی نیز در نیمه دوم دهه ۶۰ با «هامون» شمایل تازه‌ای از یک جوان روشنفکر در سینما نشان داد، اما نکته در مورد او این بود که در سال‌های آخر فعالیش در سینما بیش از آن سال‌های نخست، ارزش و اهمیت کار هنری‌اش درک شد.
بعد از دهه ۶۰ در دهه ۷۰ و با اکران عمومی «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی و با بازی نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب ستاره به معنای واقعی خود در سینمای بعد از انقلاب ظهور کرد. در آن سال‌ها فیلم‌هایی که کریمی بازی می‌کرد با استقبال گسترده مخاطبان روبرو می‌شد و او به ستاره آن سال‌ها تبدیل شد، روندی که البته در مورد این بازیگر فقط محدود به آن سال‌ها نشد و همچنان او جزو ستاره‌های این روزهای سینماست.
نیمه دهه ۷۰ ترافیک ستاره‌سازی در سینما بالا گرفت، از لیلا حاتمی و هدیه تهرانی و محمدرضا فروتن تا در سال‌های پایانی این دهه بهرام رادان،‌ مهناز افشار و محمدرضا گلزار وارد سینما شدند و به محبوبیت دست یافتند.
در دهه ۸۰ چهره‌های دیگری نیز به سینما آمدند بازیگران جوانی چون ترانه علیدوستی، باران کوثری، نگار جواهریان پا به میدان گذاشتند که البته مسیر کاری و کلیه شرایط موجود بیش از فضای ستاره‌سازی سینما، آنان را به سمت ارتقای کیفیت کار، تجربه‌گرایی، زدن حرف تازه در سینما و به طور کلی نگاه کیفی سوق داد. به نوعی می‌توان گفت در دهه ۸۰ بیش از تک ستاره بازیگر مجموعه کارگردان و بازیگر بود که تبدیل به ستاره می‌شد، این را می‌توان از فیلم‌های پرفروش این دهه به خصوص در نیمه دوم دریافت. مثلا در فیلم «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی مجموعه کارگردانی و بازیگران بودند که این فیلم را در میان پرفروش‌های سال ۸۸ جای دادند. در نمونه متفاوت از آن، مثلا فیلم «اخراجی‌ها» هم با اتکا به تک ستاره‌هایش نفروخت بلکه مجموعه ارائه شده مخاطب را به سینما کشاند.
در دهه ۸۰ هر از گاهی چهره‌هایی را می‌توان یافت که مقطعی در چارچوب یک ستاره ظاهر شدند، از شهاب حسینی و حامد بهداد و امین حیایی تا مهتاب کرامتی. الناز شاکردوست هم در مسیری پیش می‌رفت که با وجود فیلم‌های پرفروشی در کارنامه‌اش تبدیل به یکی از ستاره‌های سینما شود، اما مسیر او چندان رو به بالا ادامه نیافت.
در عین حال افرادی چون پرویز پرستویی و یا رضا کیانیان بازیگران محبوب سینما هستند. در مورد پرستویی به طور خاص بعد از «مارمولک» ساخته کمال تبریزی توجه ویژه‌ای به فیلم‌هایش از سوی مخاطب صورت گرفت.
اما در دهه ۸۰ جنس سینمای تجاری نیز در قالبی متفاوت‌تر از قبل ظهور و بروز پیدا کرد، فیلم‌هایی سوار بر شوخی و طنز از جمله «شاخه گلی برای عروس» و «شارلاتان» تا «کلاهی برای باران» و «ده رقمی». نکته قابل توجه در مورد این فیلم‌ها حضور بازیگرانی بود که از تلویزیون وارد سینما شده بودند، از رضا عطاران و جواد رضویان و رضا شفیعی‌جم تا بازیگران زن مانند بهنوش بختیاری. البته گروهی از این بازیگران با جدی شدن ساخت فیلم‌هایی که در سوپرمارکت عرضه می‌شدند، حضورشان در سینما کمرنگ شد.
در نتیجه همین شرایط بود که عطاران کم‌کم به ستار‌ه‌ای در سینمای ایران بدل شد؛ ستاره‌ای که مدت‌هاست هر سال فیلمی در میان پرفروش‌ها دارد و به یکی از پرکارترین بازیگران این روزهای سینما تبدیل شده است.
پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران «شهرموش‌ها۲» ساخته مرضیه برومند هیچ یک از ستاره‌های قدیم و جدید را نداشت،‌ این فیلم متکی به عروسک‌های محبوبش به فروش بالایی دست یافت. «کلاه قرمزی» هم هر بار که تبدیل به فیلم شده و به خوبی فروخته است. تازه‌ترین فیلم شخصیت کلاه قرمزی با عنوان «کلاه قرمزی و بچه‌ننه» هم جزو پرفروش‌هاست.
برخی از ستارگان سینما همچنان در اوج هستند و آثارشان اغلب خوب می‌فروشد، بعضی دیگر از روزهای اوج خود فاصله گرفته‌اند، زمانی که بازی‌شان در یک فیلم تضمین‌کننده فروش آن بود.
نگاهی به فروش فیلم‌هایی که در شش سال اخیر براساس اعلام بنیاد سینمایی فارابی پرفروش شده‌اند، می‌تواند اطلاعاتی کلی از بازیگران پرطرفدار سینما در این سال‌ها در اختیار قرار دهد.
سال ۱۳۸۸
نام فیلمکارگردانبازیگرانمیزان فروش
اخراجی‌های۲مسعود ده‌نمکیامین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، جواد رضویان، شیلا خداد و مهراوه شریفی‌نیا۳۷,۵۷۵,۱۴۴,۰۰۰
درباره الیاصغر فرهادیترانه علیدوستی، مریلا زارعی، شهاب حسینی، مانی حقیقی، احمد مهران‌فر، پیمان معادی و رعنا آزادی‌ور۱۱,۵۷۰,۴۵۷,۰۰۰
دو خواهرمحمد بانکینیکی کریمی، محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری۹,۶۹۲,۲۱۳,۰۰۰


سال ۱۳۸۹
نام فیلمکارگردانبازیگرانمیزان فروش
ملک سلیمانشهریار بحرانیامین زندگانی، الهام حمیدی و حسین محجوب۱۵,۹۴۷,۹۶۸,۰۰۰
پوپک و مش ماشااللهفرزاد موتمنمهناز افشار، سروش صحت، فرهاد آییش و امین حیایی۹,۰۶۹,۲۰۸,۰۰۰
پسر آدم، دختر حوارامبد جوانمهناز افشار، حامد کمیلی، رامبد جوان و لیلا اوتادی۸,۹۷۲,۸۹۰,۰۰۰


سال ۱۳۹۰
نام فیلمکارگردانبازیگرانمیزان فروش
ورود آقایان ممنوعرامبد جوانرضا عطاران، ویشکا آسایش، بهاره رهنما و مانی حقیقی۳۰,۴۱۰,۸۳۰,۰۰
اخراجی های ۳مسعود ده‌نمکیامین حیایی، اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، رضا رویگری و بهنوش بختیاری۲۲,۷۲۲,۳۷۰,۰۰۰
جدایی نادر از سیمیناصغر فرهادیلیلا حاتمی، پیمان معادی، ساره بیات، شهاب حسینی۲۰,۸۱۳,۷۶۰,۰۰۰


سال ۱۳۹۱
نام فیلمکارگردانبازیگرانمیزان فروش
کلاه قرمزی و بچه‌ننهایرج طهماسبایرج طهماسب و عروسک‌ها۳۳,۰۷۰,۴۷۷,۰۰۰
خوابم میادرضا عطارانرضا عطاران، اکبر عبدی و مریلا زارعی۱۹,۱۶۵,۸۵۵,۷۵۰
من مادر هستمفریدون جیرانیباران کوثری، پانته‌آ بهرام، هنگامه قاضیانی و فرهاد اصلانی۱۴,۱۴۰,۹۷۰,۰۰۰


سال ۱۳۹۲
نام فیلمکارگردانبازیگرانمیزان فروش
رسواییمسعود ده‌نمکیاکبر عبدی، الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا و کامران تفتی۲۴,۹۲۴,۷۷۰,۰۰۰
هیس، دخترها فریاد نمی‌زنندپوران درخشندهطناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌‍پور و بابک حمیدیان۲۴,۷۳۷,۶۶۴,۰۰۰
حوض نقاشیمازیار میریشهاب حسینی و نگار جواهریان۱۳,۱۶۳,۴۰۶,۰۰۰


سال ۱۳۹۳
نام فیلمکارگردانبازیگرانمیزان فروش
شهر موش‌ها۲مرضیه برومندشخصیت‌های عروسکی۵۹,۸۵۰,۹۷۹,۰۰۰
طبقه حساسکمال تبریزیرضا عطاران، بهاره رهنما، پانته‌آ بهرام، محمدرضا فروتن، پیمان قاسم‌خانی۳۳,۹۴۱,۴۹۱,۰۰۰
آتش‌بس۲تهمینه میلانیبهرام رادان، میترا حجار، آتیلا پسیانی و گوهر خیراندیش۲۵,۶۰۱,۶۶۵,۰۰۰
ارقام به ریال است
 
بالا پایین