Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

عجیب ترین هواپیمای دنیا/

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش متفرقه انجمن عکس و گرافیک
Konu Başlığı عجیب ترین هواپیمای دنیا\/
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

ایرباس بلوگا، هواپیمای ابَر ترابری شرکت هواپیماسازی ایرباس است.
به گزاش
افکارخبر
، نهنگ سفید نام عجیب ترین هواپیمای دنیاست.

ایرباس بلوگا مدل تغییر یافته A۳۰۰-۶۰۰ است و برای حمل و نقل قطعات بزرگ هواپیما بین کارگاه‌های مختلف ایرباس بکار می‌رود.

قطعات این هواپیما همانند دیگر هواپیماهای مدل ایرباس در کشورهای مختلف اروپایی ساخته می‌شود اما در نهایت تنها در دو شهر هامبورگ آلمان و تولوز فرانسه مونتاژ می‌شود.

این هواپیما در واقع ساخت چهار کشور اروپایی آلمان، بریتانیا، فرانسه و اسپانیا است. بال‌ها و چرخ دنده هواپیمای نهنگ بلوگا در بریتانیا، دم هواپیما و درهای آن در اسپانیا، بدنه آن در آلمان و دماغه و اجزای داخلی آن در فرانسه ساخته ایرباس بلوگا، هواپیمای ابَر ترابری شرکت هواپیماسازی ایرباس است.
به گزاش
افکارخبر
، نهنگ سفید نام عجیب ترین هواپیمای دنیاست.

ایرباس بلوگا مدل تغییر یافته A۳۰۰-۶۰۰ است و برای حمل و نقل قطعات بزرگ هواپیما بین کارگاه‌های مختلف ایرباس بکار می‌رود.

قطعات این هواپیما همانند دیگر هواپیماهای مدل ایرباس در کشورهای مختلف اروپایی ساخته می‌شود اما در نهایت تنها در دو شهر هامبورگ آلمان و تولوز فرانسه مونتاژ می‌شود.

این هواپیما در واقع ساخت چهار کشور اروپایی آلمان، بریتانیا، فرانسه و اسپانیا است. بال‌ها و چرخ دنده هواپیمای نهنگ بلوگا در بریتانیا، دم هواپیما و درهای آن در اسپانیا، بدنه آن در آلمان و دماغه و اجزای داخلی آن در فرانسه ساخته می‌شود.

قطعات هواپیمای ایرباس تا میانه‌های دهه ۱۹۹۰ بیشتر از طریق زمینی جابجا و منتقل می‌شد اما به واسطه بزرگتر شدن بدنه و حجم قطعات هواپیما، نیاز به انتقال هوایی و ساختن هواپیمایی برای انتقال قطعات بزرگ و حجیم هواپیمای ایرباس برای مونتاژ در فرانسه بیش از پیش احساس می‌شد.

پیش از دهه ۱۹۹۰ کمپانی ایرباس برای انتقال هوایی قطعات حجیم خود مثل بال‌ها و... از هواپیمای سوپر گوپی استفاده می‌کرد، اما در سال ۱۹۹۶ برای نخستین بار با طراحی و ساخت هواپیمای بولگا این مهم از طریق این هواپیمای غول پیکر صورت گرفت.

تاکنون ۵ فروند از هواپیمای بلوگا ساخته شده‌است که ایرباس پنجمین فروند را به عنوان هواپیمای پشتیبان و نیز برای جابجا کردن بارهای سفارشی از خارج کمپانی در نظر گرفته‌است.

بلوگا توانایی حمل بارهایی به حجم ۱۲۱۰ مترمکعب و وزن ۴۷ تن را تا برد ۹۰۰ مایل دریایی دارد که با سبکتر شدن بار این مسافت نیز افزایش می‌یابد. برای مثال بار ۴۰ تنی تا ۱۵۰۰ مایل دریایی و بار ۲۶ تنی تا ۲۵۰۰ مایل دریایی. بخش بار دارای ارتفاع و پهنایی برابر با ۷ متر بوده و طول قابل استفاده‌ای تا نزدیک به ۳۸ متر است بطوریکه این هواپیما با داشتن محفظه باری با این ابعاد توانایی حمل ۲ هلیکوپتر شینوک با روتورهای تا شده بدون نیاز به دمونتاژ و مونتاژ را دارد.

به دلیل قرار گرفتن عرشه اصلی بار در ارتفاع ۵٫۵ متری، بلوگا به تجهیزات ویژه فرودگاهی جهت بارگیری و تخلیه بار نیاز دارد که این امر با طراحی پلتفورم ۱۰۰ تنی بارگیری و تخلیه حل شده‌است.

بلوگا دارای دو موتور توربوفن جنرال الکتریک CF۶-۸۰C2A۸‎ بوده که سرعت پیمایشی برابر ۰٫۷ ماخ رادر حداکثر ارتفاع ۳۵۰۰۰ پا امکان پذیر می‌سازد.
می‌شود.

قطعات هواپیمای ایرباس تا میانه‌های دهه ۱۹۹۰ بیشتر از طریق زمینی جابجا و منتقل می‌شد اما به واسطه بزرگتر شدن بدنه و حجم قطعات هواپیما، نیاز به انتقال هوایی و ساختن هواپیمایی برای انتقال قطعات بزرگ و حجیم هواپیمای ایرباس برای مونتاژ در فرانسه بیش از پیش احساس می‌شد.

پیش از دهه ۱۹۹۰ کمپانی ایرباس برای انتقال هوایی قطعات حجیم خود مثل بال‌ها و... از هواپیمای سوپر گوپی استفاده می‌کرد، اما در سال ۱۹۹۶ برای نخستین بار با طراحی و ساخت هواپیمای بولگا این مهم از طریق این هواپیمای غول پیکر صورت گرفت.

تاکنون ۵ فروند از هواپیمای بلوگا ساخته شده‌است که ایرباس پنجمین فروند را به عنوان هواپیمای پشتیبان و نیز برای جابجا کردن بارهای سفارشی از خارج کمپانی در نظر گرفته‌است.

بلوگا توانایی حمل بارهایی به حجم ۱۲۱۰ مترمکعب و وزن ۴۷ تن را تا برد ۹۰۰ مایل دریایی دارد که با سبکتر شدن بار این مسافت نیز افزایش می‌یابد. برای مثال بار ۴۰ تنی تا ۱۵۰۰ مایل دریایی و بار ۲۶ تنی تا ۲۵۰۰ مایل دریایی. بخش بار دارای ارتفاع و پهنایی برابر با ۷ متر بوده و طول قابل استفاده‌ای تا نزدیک به ۳۸ متر است بطوریکه این هواپیما با داشتن محفظه باری با این ابعاد توانایی حمل ۲ هلیکوپتر شینوک با روتورهای تا شده بدون نیاز به دمونتاژ و مونتاژ را دارد.

به دلیل قرار گرفتن عرشه اصلی بار در ارتفاع ۵٫۵ متری، بلوگا به تجهیزات ویژه فرودگاهی جهت بارگیری و تخلیه بار نیاز دارد که این امر با طراحی پلتفورم ۱۰۰ تنی بارگیری و تخلیه حل شده‌است.

بلوگا دارای دو موتور توربوفن جنرال الکتریک CF۶-۸۰C2A۸‎ بوده که سرعت پیمایشی برابر ۰٫۷ ماخ رادر حداکثر ارتفاع ۳۵۰۰۰ پا امکان پذیر می‌سازد.
 
بالا پایین