Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

0 1بلای طبیعی و و حشتناک در 2015

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش متفرقه انجمن عکس و گرافیک
Konu Başlığı 0 1بلای طبیعی و و حشتناک در 2015
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


معرفی 10
بلای
هولناک زیست محیطی در سال جاری میلادی که بیشترین تخریب را در منابع، گونه های حیات وحش گیاهی، جانوری و محیط زیست انسانی برجای گذاشت به شرح ذیل است:

1- زلزله 7.9 ریشتری نپال
این زلزله در 25 آوریل خارج از کاتماندو پایتخت نپال رخ داد که در اثر این فاجعه 9 هزار نفر در این کشور کشته شدند. مرکز این زمین لرزه حدود ۲۹ کیلومتری جنوب شرق لامجونگ نپال و کانون آن در عمق ۱۵ کیلومتری سطح زمین بود.
این زمین لرزه قوی ترین زلزله پس از زمین لرزه بیهار هند در سال ۱۹۳۴ شناخته شد. این زلزله سبب سقوط بهمن در کوه اورست هم شد که در اثر آن دست کم ۱۸ کوهنورد و افراد بومی کشته و ۶۱ نفر زخمی شدند.

2-سیل در تگزاس
طغیان گسترده رودخانه ها و بروز سیل در ماه مه سال جاری در اثر باران های سیل آسا در تگزاس صدها خانه را ویران و 22 نفر ناپدید شدند.
اوباما بلافاصله پس از این حادثه، وضعیت فوق العاده در این شهر اعلام کرد. منابع محلی در زمان حادثه اعلام کردند ارتفاع آب باران در این شهر 8 اینچ ( 20.32 )سانتی متر بود.


3- خشکسالی در کالیفرنیا آمریکا
خشکسالی ماه اوریل 2015 درایالت کالیفرنیا آمریکا به حدی بود که جری براون فرماندار این ایالت برای نخستین بار پس از اعلام دولت در مورد وضعیت خشکسالی در این منطقه، مقررات صرفه جویی در مصرف آب را به موقع اجرا گذاشت.


4- آتشفشان در شیلی
دو فوران شدید کوه آتشفشانی کالبوکو در جنوب شرقی شیلی در 25 آوریل سال جاری میلادی در کمتر از 24 ساعت به عنوان شدیدترین انفجار های این کوه در 54 سال اخیر شناخته شد که در اثر آن 6 هزار نفر از افراد محلی مجبور به تخلیه مناطق مسکونی خود شدند.
پس از فوران این کوه در شیلی وضعیت قرمز اعلام شد. این انفجارهای آتش فشانی ستون های گسترده و عظیمی از خاکستر در هوا و زمین به جای گذاشت.


5- زمین لرزه 8.5 ریشتری در سواحل ژاپن
زمین لرزه 8.5 ریشتری در سواحل جنوبی ژاپن در ماه مه سال جاری روی داد که یکی از پر قدرت ترین زمین لرزه های سال جاری اعلام شد. البته این زمین لرزه به دلیل آمادگی دولت این کشور با کمترین خسارات همراه بود. ژاپن از کشورهای زلزله خیز است که در طول سال همواره زمین لرزه های متعدد با قدرت های متفاوت را تجربه می کند.
از مهمترین زمین لرزه مهیب این کشور می توان به زلزله 9 ریشتری 11 مارس سال 2011 در شرق این کشور اشاره کرد که بر اثر آن 23 هزار نفر کشته یا مفقود شدند.
این زمین لرزه که با سونامی شدیدی نیز همراه بود موجب آسیب دیدگی نیروگاه اتمی داییچی فوکوشیما و نابودی صدها کارخانه در مناطق مختلف این کشور شد.
زمین لرزه «کوبه» نیز یکی دیگر از فجیع ترین وقایع تاریخ ژاپن محسوب می شود که 20 سال پیش و اوایل بامداد 17 ژانویه سال 1995 رخ داد و این شهر را به شهر ارواح تبدیل کرد.

6- آتش سوزی منابع طبیعی و جنگل های استرالیا
این آتش سوزی در ژانویه سال جاری میلادی، مهیب ترین فاجعه زیست محیطی در نوع خود در جنگل های استرالیا از سال 1983 تاکنون اعلام شد. دراثر این فاجعه زیست محیطی صدها خانه در شهر آدلاید هیلز در جنوب استرالیا سوخت و یکی از دیدنی ترین مناظر طبیعی جهان از بین رفت.
بیش از 2 هزار آتش نشان برای خاموش کردن شعله های مهیب این آتش گسترده فعالیت کردند. دولت استرالیا از این حادثه به عنوان بدترین آتش سوزی در سه دهه اخیر این کشور نام برد.

7-سقوط بهمن در افغانستان
بارش برف سنگین دو روز پشت سرهم سبب شد تا 40 سقوط مکرر بهمن در کوه های ایالت پنجشیر افغانستان در فوریه سال جاری میلادی رخ دهد که در اثر آن 200نفر جان باختند.
بیشترین تلفات انسانی در مناطق دور دست رخ داد که مسدود بودن راه ها، عملیات نجات و کمک رسانی را بسیار سخت کرد.

8- آتش سوزی در سیبری روسیه
آتش سوزی مهیب و گسترده درجمهوری خاکاسیای سیبری روسیه 60 دهکده، بیش از 1200 خانه در این منطقه را ویران کرد و 23 کشته به جای گذاشت.
وزارت وضعیت اضطراری روسیه علت بروز آتش سوزی و رشد گسترده آن را بی احتیاطی در آتش زدن علف های خشک دانست که در اثر وزش بادهای شدید گسترش و مهار کردن آنها را مشکل کرده بود.

9- توفان شدید در ایالت تنسی آمریکا
توفان و تندباد در فوریه سال جاری میلادی خسارات فراوانی در شهر نشویل ایالت تنسی آمریکا برجای گذاشت. هشت تند باد مهیب و پیاپی حاصل شرایط بد آب و هوایی بود که سبب مرگ 30 نفر در این منطقه شد.

بوران شدید برف در این منطقه سبب شد وسایل حمل و نقل زمین گیر شوند و تمام راههای مواصلاتی هوایی و زمینی بسته شود. برف و تند باد سبب قطع برق و شکسته شدن دهها اصله درخت دراین منطقه شد.

10- سیل مرگبار تفلیس گرجستان
سیل مرگبار ماه ژوئن سال جاری در تفلیس پایتخت گرجستان در پی بارش های سنگین شبانه و وزیدن باد در تفلیس، سبب شد تا حجم عظیمی از آب درسطح این شهر به راه بیافتد و جاده ها، منازل و اتومبیل ها را تخریب کند.



علاوه بر خسارت های مالی و صدمات انسانی بسیار، سیلاب باغ وحش تفلیس را نیز تخریب کرد که در اثر آن برخی از حیوانات نابود و بسیاری از درندگان مانند ببر، شیر، خرس، گرگ و کرگدن به خیابانهای پایتخت گرجستان سرریز شدند.فرماندار منطقه در پی این حادثه از شهروندان این شهر خواست تا زمان پیداشدن درندگان، از خانه های خود بیرون نیایند.
 
بالا پایین