Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

«سوگند به آن که جانم در دست اوست،

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı احادیث و روایات بزرگان دین
Konu Başlığı «سوگند به آن که جانم در دست اوست،
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

در روز قیامت که برای آدمی هیچ مفری نیست انسان بشدت به رحمت الهی نیاز دارد البته هستند کسانی که این رحمت را برای خود در دنیا خریده اند
به گزارش پارس به نقل از قدس، مهربانی از صفات پسندیده در اسلام و مورد تاکید آیات و روایات است که آثاری مطلوب بر زندگی فردی و اجتماعی انسان بر جای می گذارد.پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «هر که حتى به لاشه گنجشکى رحم کند، خداوند در روز قیامت بر او رحم آورد.»همان حضرت (ص) می فرمایند: «سوگند به آن که جانم در دست اوست، وارد بهشت نمى شوید تا اینکه به همدیگر رحم کنید.» عرض کردند: اى رسول خدا! همه ما دلرحم و مهربانیم. حضرت (ص) فرمودند: «نه اینکه به یک فرد خاصى رحم کنید بلکه به عموم مردم رحم و مهربانى کنید. به همه مردم رحم کنید.»امیرمومنان علی (ع) نیز می فرمایند: «در شگفتم از کسى که به رحم و شفقت فرا دست خود امید دارد، چگونه به فرودست خود رحم نمى کند.»البته بنابر آنچه از مرور احادیث و روایات مرتبط با مهربانی به دست می آید مهربانی درباره گروه هایی خاص مورد سفارش بیشتری قرار دارد.پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «به عزیزى که خوار گشته و توانگرى که تهیدست شده و دانشمندى که در روزگار نادانان تباه گردیده است، رحم و مهربانى کنید.»و نیز ایشان فرموده اند: «با مسکینان مهربانى کن.»امیرمومنان علی (ع) نیز در این باره می فرمایند: «با کودکان خانواده ات مهربان باش و بزرگان خانواده ات را احترام گذار.»امام صادق (ع) فرموده اند: «من به سه کس ترحم مى کنم که شایسته مهربانى اند: عزیزى که به خوارى افتاده و توانگرى که نیازمند گشته و دانشمندى که خانواده اش و مردمانِ نادان، او را خفیف و بى قدر مى شمارند.»
 
بالا پایین