Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

10نکته اصولی در ارتباط با گرفتن عکس های دسته جمعی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش متفرقه انجمن عکس و گرافیک
Konu Başlığı 10نکته اصولی در ارتباط با گرفتن عکس های دسته جمعی
نویسنده موضوع نگآر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan نگآر

نگآر

کپیده قشنگو
مدیر کل انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 2, 2013
ارسالی‌ها
1,614
پسندها
1,829
امتیازها
113
محل سکونت
تهرانـــ
تخصص
عکاسی
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
ماه تولد

اعتبار :

عکس برداری دسته جمعی یکی از قدیمی ترین متدهای عکاسی در دنیاست. این نوع عکاسی شامل عکاسی کردن از افراد خانواده، شاگردان یک کلاس و یا مدرسه و همین طور گروه دوستان می باشد. در این پست نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید عکس های گروهی بهتری بگیرید ارائه شده است.



1. از قبل آماده باشید
هیچ کس دوست ندارد منتظر بماند تا عکاس مدتی را صرف تنظیم کردن دوربین خود کند! بنابراین از قبل تنظیمات دوربین خود را انجام دهید و پس از آن فرد را برای گرفتن عکس صدا بزنید.

2. پس زمینه خود را انتخاب کنید
شما با استفاده از یک پس زمینه مرتبط می توانید جزئیات زیادی به عکس اضافه کنید.عکس های زیادی بگیرید. برای مثال، عکس برداری از زمین بیس بال و قرار دادن فرد جلوی این پس زمینه و اضافه کردن جزئیات ، بهتر و پر احساس تر از قرار دادن فرد جلوی یک دیوار نقاشی شده قدیمی است.

3. در حالت پیوسته و پشت سر هم (Burst Mode) عکاسی کنید
اگر دوربین شما دارای امکان burst mode یا عکاسی پی در پی است از آن استفاده کنید! مخصوصا هنگام عکس برداری از افراد به صورت گروهی، که تشخیص اینکه هنگامی که شما شاسی دوربین را برای گرفتن عکس فشار می دهید همه در حالت مناسبی قرار دارند کار سختی است. هیچ کس دوست ندارد عکسی با چشمان بسته داشته باشد.

4. ژست گرفتن
هر کس قبل از عکس برداری دسته جمعی ژست و حالت خود را انتخاب می کند، بنابراین انتظار می رود افراد بلند قد تر در ردیف آخر و کوتاه قدها در ردیف جلو بایستند. البته باید عوامل دیگر از قبیل قرار گرقتن افراد مهم تر در وسط را نیز مد نظر داشته باشید. از افراد بخواهید تا چانه هایشان را بالا نگه دارند، این کار باعث می شود تا غبغب و نیز حالت کرختی افراد کمتر شود.

5. زمان بندی
اگر شما از یک رویداد مهم مثل مراسم ازدواج یا نامزدی عکس برداری می کنید، باید در آغاز مهمانی کار عکس برداری را انجام دهید چون در این زمان افراد سرحال تر و شاداب ترند و در بهترین وضعیت خود قرار دارند.

6. با افراد صحبت کنید
صحبت کردن با سوژه عکاسی یکی از عوامل حیاتی و مهم در کار یک عکاس است. به آنها بگویید کجا بایستند، به کجا نگاه کنند، دستشان را در چه حالتی نگه دارند و ... . این کار نه تنها به افراد اطمینان می دهد که در بهترین شرایط ممکن برای عکاسی قرار دارند، بلکه اعتماد به نفس عکاس و صمیمیت بین او و افراد دیگر را نیز بالا می برد.

7. عکس برداری از گروه های خیلی بزرگ
وقتی می خواهید از یک گروه خیلی بزرگ عکس برداری کنید، قرار دادن همه افراد در چارچوب به یک چالش تبدیل می شود. در چنین وضعیتی، سعی کنید کمی بالاتر از سطح زمین قرار بگیرید مثلا از یک میز و یا نردبام استاده کنید. در این صورت مطمئن خواهید بود چهره همه افراد کاملا واضح و آشکار خواهد افتاد.

8. استفاده از سه پایه
استفاده از سه پایه در هنگام عکس برداری دسته جمعی ضروری نیست اما مزایای بسیاری دارد. اول اینکه به عکاس امکان تنظیم میزان فاصله کانونی، تغییر پس زمینه و تنظیم سطح دوربین از زمین را می دهد. دوم، عکاس می تواند در اطراف حرکت کرده و به افراد در ژست گرفتن و نحوه قرار گیری در مجموعه کمک کند بدون اینکه تغییری در ترکیب و تنظیمات دوربین اتفاق بیفتد.

9. یک حالت مثبت
لبخند زدن در هنگام عکس برداری هنگامی که عکاس لبخند به لب دارد و شاد و بشاش است بسیار آسان است! اما این حالت زمانی که عکاس عبوس و ترشرو باشد به همان نسبت کاهش پیدا می کند. پس سعی کنید با حالت مثبت و خندان عکاسی کنید.

10. جزییات لازم را اضافه کنید
اگر شما بخواهید از یک تیم فوتبال عکس برداری کنید، استفاده از تجهیزات و لوازمی از جمله دستکش و توپ می تواند حس این ورزش را در عکس کامل نشان دهد. سعی کنید از عناصر و ابزاری که به شما در ارائه و نمایش دادن داستان کمک می کند استفاده کنید.​
 
بالا پایین