Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آیا واقعا حیوانی با نفس آتشین و اژدها سان وجود دارد؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات زیست شناسی
Konu Başlığı آیا واقعا حیوانی با نفس آتشین و اژدها سان وجود دارد؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :




اژدها و گودزیلا و بقیه دوستان کارتونی و تخیلی که نفس آتشین داشتند، در طبیعت مابه‌ازای حقیقی ندارند، یا دست کم تا کنون جانورشناسان افتخار آشنایی با چنین اژدهایی را نداشته‌اند.


آیا واقعا حیوانی با نفس آتشین و اژدها سان وجود دارد؟ اژدها و گودزیلا و بقیه دوستان کارتونی و تخیلی که نفس آتشین داشتند، در طبیعت مابه‌ازای حقیقی ندارند، یا دست کم تا کنون جانورشناسان افتخار آشنایی با چنین اژدهایی را نداشته‌اند.اما جانورانی هستند که شاید بتوان آنها را نسخه حقیقی مینیاتوری و البته کمی متفاوت از اژدهای افسانه‌ای دانست. شاید باورتان نشود، اما این موجودات همان سوسک‌های بمب‌افکن کوچکی هستند که شامل بیش از ۵۰۰ گونه مختلف از خانواده سوسک‌های زمینی (Carabidae) می‌شوند. این حشرات کوچک افشانه‌ای محتوی دو ماده شیمیایی هیدروکینن (Hydroquinone) و پراکسید هیدروژن از انتهای شکم خود به بیرون می‌پاشند. این دو ماده درون کیسه‌هایی مجزا انباشته می‌شوند و در مواقع لزوم در کنار آب و آنزیم‌های کاتالیتیک با یکدیگر ترکیب شده و به بیرون پاشیده می‌شوند. نتیجه‌اش هم این است که باعث رسیدن این ترکیب به نزدیکی نقطه جوش و تولید حجم زیادی گاز می‌شود. این حجم هم باعث پاشیدن ترکیب با فشار زیاد به بیرون شده و می‌تواند برای بقیه حشرات کشنده و برای پوست موجودات بزرگ‌تر مثل انسان دردناک باشد. در بیشتر گونه‌ها محل پاشیدن این افشانه داغ در پشت بدن سوسک قرار دارد، اما در برخی گونه‌های آفریقایی، سوسک می‌تواند تا ۲۷۰ درجه محور انتهای بدن خود را به سمت جلو بچرخاند و از میان پاهای خود با هدف‌گیری دقیقی حشره‌ای را که سر راهش قرار گرفته، بکشد.


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین