Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

برد موشك‌هاي ايران متناسب با عوامل تهديد است

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı برد موشك‌هاي ايران متناسب با عوامل تهديد است
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

وزير دفاع در گفتگو با شبكه «الميادين»:

برد موشك‌هاي ايران متناسب با عوامل تهديد است

وزيردفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت :درهيچ شرايطي ازحمايت مادي و معنوي حزب الله و گروه هايي که در چارچوب محور مقاومت، ضد اسرائيل و آمريکا اقدام کنند کوتاهي نمي کنيم. ما اين را به صورت رسمي و با صداي بلند اعلام کرده ايم و دراين راه ثابت قدم هستيم.

سردار سرتيپ پاسدار دکتر حسين دهقان درگفتگو با شبکه "الميادين" افزود:امروز دشمن اسلام و دشمن جمهوري اسلامي ايران و جريان هاي اسلامي در منطقه و جهان و حتي جريان هاي آزاديبخش در سراسر جهان، آمريکاست و در نتيجه نبايد رژيم صهيونيستي و صهيونيست ها را فراموش کرد.

وي با اشاره به اين که ما در توافق هسته اي محدوديت هايي را قبول کرده ايم که يکي از آن‌ها مربوط به موشک هاي بالستيک در مدتي محدود است،اظهارداشت:ما موشک هاي بالستيک با قابليت حمل کلاهک هسته اي توليد نکرده و نمي کنيم و نيازي به تکرار اين موضوع نمي بينيم،اما درباره مطالعه و توسعه موشک هاي بالستيک، ما با توجه و به تناسب تهديدات موجود همچنان به مطالعه، توليد و آزمايش و اجراي رزمايش مي پردازيم و اگر نياز شد از آن استفاده مي کنيم.

وي افزود:هيچ ملتي وجود ندارد که برسرامنيت خود معامله کند و در برابر دشمنان دستان خود را ببندد. ما معاهدات را قبول داريم اما هيچ گونه محدوديت در زمينه موشک هاي بالستيک را نمي‌پذيريم و محدوديت در اين باره را به رسميت نمي شناسيم زيرا هيچ منطقي پشت آن نيست. بنابر اين به اقدامات خود در اين زمينه ادامه مي دهيم.

دهقان در ادامه در باره توسعه موشک هاي بالستيک پس از توافق هسته اي، گفت: برد موشک هاي ايران متناسب با عوامل تهديد است. صنايع موشکي ما بومي است بنابراين هيچ محدوديتي مثلا 10 ساله براي ما براي رسيدن به يک سلاح خاص وجود ندارد و مي‌توانيم در مدت کوتاهي آن را توليد کنيم. وي تاکيد کرد:ما عجله اي نداريم اما اگر کشوري ما را تهديد کند به تناسب آن تهديد ميزان برد موشک را تعيين مي کنيم و اگر شرايط تغيير کرد ما هم تاکتيک خود را تغيير مي دهيم. مهم آن است که ما مي خواهيم به جهان اعلام کنيم و جهان بايد بپذيرد که ايران قوي است و عامل ثبات و صلح در منطقه است و ايران مقتدر امنيت منطقه را تهديد نمي کند. يکي از اصول سياست هاي ما اين است که جنگ طلب نيستيم و از جنگ استقبال نمي کنيم بلکه فقط از خود دفاع مي کنيم.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در باره بازرسي از پارچين ،گفت: بازرسان از پارچين در سال 2005 بازديد و نمونه برداري کردند اما به چيزي نرسيدند. امروز آن‌ها پارچين را به نمادي تبديل کرده اند تا ابهت نظام اسلامي را بشکنند. ما اعلام کرده ايم که در آنجا هيچ گونه فعاليت هسته اي نداريم. با آژانس بين الملل هم به تفاهم رسيده ايم که تمامي ابهامات گذشته در باره فعاليت هاي هسته اي را ازميان ببريم.

دهقان در باره همکاري هاي نظامي ايران و روسيه، گفت: همکاري ما با روسيه در زمينه دفاعي بعد از توافق ژنو آغاز نشده بلکه ما سال هاست که با روسيه همکاري دفاعي و نظامي و حتي معاهده داريم. موضوع «اس 300» در زمان رياست جمهوري "مدودف" مطرح شد و از سوي مسکو بر هم خورد. در اين زمينه ملاحظات سياسي دخيل بود تا اين که با روسيه به توافقي رسيديم و بار ديگر بر سرمعاهده «اس 300» رفتيم. ما با روسيه مجموعه اي از همکاري هاي نظامي و خريد سلاح را داريم. موضوع خريد جنگنده‌هايي که به آن‌ها نياز داريم در چارچوب همکاري‌هاي جديد صورت مي‌گيرد.

وي افزود:ما فقط يک مشتري نيستيم بلکه روسيه مي داند که ما مي خواهيم زيربناهاي خود را که در سال هاي اخير ضربه خورده‌اند تقويت کنيم. ما به جاي اين که مشتري باشيم و آن‌ها فروشنده، مي توانيم شريک روسيه باشيم و در توليد و بازار هم مي توانيم شراکت داشته باشيم.


بنابراين در معادله جديد، همکاري هاي ما بر اين اساس خواهد بود. ما قرار بود که تا پايان سال 2015 ميلادي سامانه موشکي اس 300 را تحويل بگيريم اما به دليل موارد فني به تاخير افتاد و حداکثر در اواسط سال 2016 آن را تحويل خواهيم گرفت .

وزير دفاع ايران در ادامه درباره پيشرفت کشورمان در توليد سامانه‌هاي دفاع موشکي و درعين حال خريد اس 300 گفت: اين قرارداد خريد مربوط به گذشته است و ما مي خواهيم وقتي دو کشور بر يک موضوع به توافق رسيدند بايد به آن پايبند باشند. زماني که ما با روسيه داراي ارتباط هستيم، کشور ديگري حق ندارد در آن دخالت کند.

دهقان تصريح کرد:پس از راکد شدن مساله اس 300 ما به سراغ طراحي موشک هاي دفاعي دور برد رفتيم و آن را طراحي کرديم و تا پايان سال 95 آن را توليد مي کنيم و در اين راه هيچ‌گونه کوتاهي نخواهيم کرد اما در کنار آن مساله قرارداد با روسيه را هم پيگيري مي کنيم.

وي اعلام کرد: ما در زمينه خريد جنگنده و آموزش آن‌ها به تفاهم رسيده ايم و قرار است پيشرفته‌ترين انواع «سوخو» را خريداري کنيم واين که گفته مي شود فرانسه مساله خريد جنگنده هاي ميراژ را به ايران پيشنهاد داده، صحيح نيست. بازار سلاح بازاري است که انحصار در آن وجود ندارد هر چند برخي موارد هم انحصاري است اما ما

بر اساس نيازمان خريد مي کنيم.

دهقان در پاسخ به سئوالي درباره روابط ايران و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس و از جمله عربستان سعودي و ايجاد تشکيلاتي امنيتي متناسب با نيازهاي منطقه براي پايين کشيدن شعله تنش، گفت:ما طرحي مهم در اين زمينه داريم. ما با کشورهاي همجوار و دوست اين موضوع را مطرح کرده‌ايم و آن را با طرحي مشترک و اجرايي جايگزين مي کنيم.

اين امر ابعادي سياسي دارد و بايد پيگيري شود و وزارت امور خارجه مأمور رايزني با کشورهاي همجوار شده است تا اين موضوع مطرح شود. تمامي کشورها به جز عربستان سعودي از اين طرح پشتيباني کرده اند. ما معتقديم عربستان به نقطه مشخصي رسيده است و تمايل دارد از بحران خارج شود. همان گونه که آمريکا به اين نقطه رسيد و تلاش کرد از افغانستان و عراق خارج شود. عربستان سعودي اکنون تمايل دارد از يمن خارج شود زيرا هيچ نتيجه‌اي حاصل نکرده و متحمل خسارت سنگيني شده است.
 
بالا پایین