Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ايران و حزب‌الله مسئولانه در برابر تروريسم ايستاده‌اند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı ايران و حزب‌الله مسئولانه در برابر تروريسم ايستاده‌اند
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

رئيس مجلس در گفتگو با سي.ان.ان:
ايران و حزب‌الله مسئولانه در برابر تروريسم ايستاده‌اند




رئيس مجلس کشورمان در گفتگو با شبکه خبري «سي .ان. ان» تاکيد کرد: توافق هسته اي هرچند ممکن است کاستي هايي داشته باشد، اما به طور کلي برجام حاصل از مذاکرات وين، يک توافق خوب است.

به گزارش ايرنا ، دکترعلي لاريجاني درحاشيه چهارمين اجلاس روسال پارلمان هاي جهان درنيويورك در گفتگو با «کريستن امان پور» خبرنگاراين شبکه خبري ،افزود: به طور کلي گمان مي کنم که توافق هسته اي، توافقي خوب و قابل قبول است.

وي با بيان اين که اين جمع بندي(برجام) در مجلس و شوراي عالي امنيت ملي در حال بررسي است ، افزود: بايد زمان داد تا اين بحث ها پخته شود و در نهايت به نتيجه برسد. اکنون نمي شود قضاوت روشني داشت بلکه بايد در مسير بحث، نقاط مثبت و منفي آن را بررسي کرد و فکر مي کنم در يک ماه آينده اين بحث ها به نتيجه برسد.

رئيس مجلس درباره مخالفت ها در کنگره آمريکا با توافق هسته اي، گفت: برخي در کنگره آمريکا در اين موضوع اغراق مي کنند و مي گويند اين توافقنامه خيلي به نفع ايران است اما واقعيت ندارد. دراين مذاکرات، آمريکا زورگويي کرد اما خوشبختانه جمهوري اسلامي توانست به برخي از خواست هايش برسد و آن‌ها را در سند بگنجاند.

وي ادامه داد: تلقي ما اين است که اين توافق مي‌تواند آغازي باشد براي فهم درست تر از مسائلي که در سطح بين المللي و منطقه اي به صورت يک چالش در مي آيد و ضررهايي به همه مي رساند. لذا حل اين مساله هميشه مي تواند کمک کننده باشد.

لاريجاني در پاسخ به اين پرسش که آيا هنوزآمريکا را شيطان بزرگ مي دانيد، با مهم شمردن تفسير صحيح ازرفتارگذشته براي حل مشکلات منطقه و بين المللي به نحو واقع بينانه وعاقلانه، گفت: دراين ترديدي نيست که رفتار گذشته آمريکا، مساله سازي و جنگ طلبي براي منطقه بود و خسارات زيادي را به وجود آورد. جنگ طلبي هايي که در دوره رئيس جمهوري قبلي آمريکا در منطقه ما ايجاد شد، چيزهاي ساده اي نبود. حمله به افغانستان و عراق، جنگ 33 روزه که اسرائيل عليه مردم لبنان راه انداخت و پشتش به آمريکايي ها گرم بود.

رئيس مجلس در ادامه به جنگ هشت ساله عليه ايران اشاره کرد و افزود: اکنون اسناد و مدارکي از سوي مسئولان اطلاعاتي عراق منتشر شده که نشان مي دهد آمريکايي ها صدام را در جنگ تشويق و پشتيباني کردند. اين روش ها سبب شد که نام شيطان بزرگ روي آمريکا گذاشته شود. بنابراين نگاه منفي مردم ايران به اين رفتارها مساله اي طبيعي و درست است .

وي افزود: اگر آمريکا تصميم بگيرد که رويکرد واقع بينانه تري در قبال ايران در پيش بگيرد، امکان تغيير نگاه ها وجود دارد.

جنگ طلبي درسوريه به ظهورداعش منجر شد

لاريجاني درباره همکاري ايران و حزب الله با دولت سوريه در مواجهه با تروريست ها ، گفت: مسائل منطقه پيچيده است و بايد نگاه عميقي به آن‌ها داشت. اگر ايران در سوريه براي مقابله با تروريست‌ها کمک نمي کرد، ترديد نکنيد جنگ به شکل ديگري درمي آمد وتمامي کشورهاي همسايه از آن متضرر مي‌شدند، ضمن آن که بحران وسيع تري هم به وجود مي آمد.براي نمونه، جنگ طلبي در سوريه به ظهور داعش و جبهه النصره منجر شد.

ضرورت تشکيل دولت وحدت ملي در سوريه

رئيس مجلس تاکيد کرد: بايد دولت وحدت ملي در سوريه ايجاد شود که تمامي بخش هاي اقليت را دربر گيرد. اقليت ها هم حقوق خود را داشته باشند. اين سازوکار دقيق تري مي خواهد و ما آماده کمک براي رسيدن به اين هدف هستيم.

وي در باره نگراني ادعايي قانونگذاران آمريکايي و برخي کشورهاي عربي از پيامدهاي لغو تحريم هاي ايران، گفت: برخي کشورهاي منطقه مشکلات داخلي خود را پشت سر ايران و ايران هراسي پنهان مي کنند.

وي افزود: در 200 سال گذشته ديده نشده ايران به کشوري تجاوز يا حمله کرده باشد اما ما از طرف کشورهاي عربي هدف حمله قرار گرفته ايم. صدام وقتي به ايران حمله کرد، بسياري از کشورهاي عربي به او کمک کردند. بنابراين ايران هيچ دليلي ندارد که به کشورهاي عربي حمله کند و سابقه تاريخي هم چنين اقدامي را نشان نمي دهد.

لاريجاني با بيان اين که معتقد به ترتيب هاي امنيتي با ثبات شامل روابط اقتصادي، سياسي و امنيتي با کشورهاي منطقه هستيم، تصريح کرد: اگر اين کشورها واقعا قبول دارند که مي خواهند امنيت پايدار و ثبات سياسي داشته باشند، مي توانند وارد ترتيباتي شوند که از نظر سياسي، اقتصادي و امنيتي با هم کار کنيم.

راهکار رهبرمعظم انقلاب براي حل مساله فلسطين

وي درباره مخالفت هاي رژيم صهيونيستي و شکاف در جامعه يهوديان آمريکا با توافق هسته اي و همچنين تکرار ادعاي تلاش ايران براي نابودي اسرائيل ، گفت: بحثي که درباره موضع ايران راجع به يهود گفته مي شود، کاملا غلط است. ما يهوديت را يک آيين خدايي مي دانيم ودرايران هم يهودي ها با اين که تعدادشان بسيار اندک است، اما يک نماينده در مجلس دارند.

رئيس مجلس با بيان اين که حقوق اقليت ها در ايران حفظ مي شود، گفت: مسيحيان، زرتشتيان و يهوديان از حقوق خود برخوردارند. ما نه فقط ضديهود نيستيم، بلکه احترام براي يهوديت قائليم کما اين که براي مسيحيت هم قائل هستيم.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا حمله به اسرائيل براي ايران متصور است؟ گفت: چند سال پيش رهبرمعظم انقلاب اسلامي ايران پيشنهادي را مطرح کردند که به نظر من با اصول دموکراتيک در ساختار اين جهان کاملا انطباق دارد. ايشان گفتند: « راه حل مساله فلسطين دراين است که در ميان تمامي کساني که در فلسطين زندگي مي کنند (يهودي، مسلمان و مسيحي) رفراندومي برگزار شود تا آن‌ها سرنوشت خودشان را تشخيص دهند. »

رئيس مجلس با تاکيد براين که اين راه حل اساسي مساله فلسطين و ايران به آن پايبند است، افزود: اگر واقعا کشورهاي بزرگ بخواهند اين مشکل را در منطقه حل کنند، بايد به يک ساختار دموکراتيک اعتقاد داشته باشند.

رئيس مجلس تاکيد کرد : ايران و حزب الله هستند که به صورت مسئولانه در برابر تروريست ها ايستاده و با اين گروه ها مبارزه مي کنند.

وي افزود: اگر ايران در سوريه کمک نمي کرد که در آنجا تروريست ها جلوتر نيايند، ترديد نکنيد که سوريه بدتر از ليبي مي شد .

ظهورتروريست ها در کشورهاي اشغال شده

وي ادامه داد: البته برخي کشورها در منطقه و برخي از کشورهاي بزرگ هم با تحليل غلط به تروريست ها با عنوان مخالفان، کمک کردند.

رئيس مجلس خاطرنشان کرد: از سال 2001 ميلادي که افغانستان اشغال شد تاکنون، هر کشوري که اشغال شده، در بطن آن يک جريان تروريستي ظاهر شده است. مساله مهمتر آن است که ارزيابي از روند جريانات تروريستي نشان مي دهد تروريست ها از نظر کمي و کيفي، رشد کرده و سرزمين و امکانات تسليحاتي پيدا کرده اند.

لاريجاني افزود: حال پرسش اين است که آيا با اين رفتارهاي جنگ طلبانه مي خواهيم خاورميانه را تبديل به يک ديگ جوشاني کنيم که هيچ مديريتي نپذيرد يا واقعاً همان گونه که شعار مي دهند، به دنبال اين هستند که جريانات افراطي را از مسير کار مديريت منطقه کنار بگذارند؟


وي ادامه داد: فکر مي کنم ايران و حزب الله نقش مسئوليت پذيري در منطقه داشته اند، کما اين که درعراق مشاهده کرديد اگر ايران به کمک دولت نمي‌آمد، اکنون مشخص نبود وضع اين کشور چه مي‌شد،لذا نگاه به مسائل منطقه اي بايد عميق تر شود.

اسرائيل 200 کلاهک هسته اي دارد

لاريجاني درادامه، درباره مساله اسرائيل گفت: ساليان زيادي تمامي کشورهاي عربي درباره تعداد كلاهك هاي هسته اي اسرائيل نگراني داشته اند که دليل آن به رفتار اسرائيل و تئوري آن‌ها «از نهر تا بحر»، برمي گردد. ضمن آن که درباره سرنوشت مردم فلسطين و اماکن مقدس آنجا هم رفتار توهين آميز و خلاف انسانيت دارند.

وي افزود: اکنون فقط اسرائيل در خاورميانه سلاح هاي کشتار جمعي ازجمله بيش از 200 کلاهک هسته اي دارد و مرتب ناامني ايجاد مي کند .

وي با يادآوري اين که اسرائيل در داخل سوريه با برخي گروه هاي تروريستي همکاري دارد و ما اطلاعات آن را هم داريم، افزود: اين رفتار ماجراجويانه در منطقه، مساله اي است که تمامي کشورهاي اسلامي را نگران و در آن‌ها تنفر ايجاد کرده است.

رئيس مجلس خاطرنشان کرد: مساله اسرائيل، مساله يهوديت نيست، تئوري است که در حال مساله سازي در منطقه است و ماجراجويي هايي را به وجود مي آورد.

علاقه اي به نگهداري افراد در زندان نداريم

رئيس قوه مقننه ايران در ادامه درباره اتهامات جيسون رضائيان و سرنوشت قضايي او، گفت: اطلاع دقيقي از پرونده رضائيان ندارم و بايد از قوه قضائيه پرسيد اما ما هيچ علاقه اي به اين که افراد را در زندان نگهداريم، نداريم.

لاريجاني افزود: قوه قضائيه مستقل است و بايد مساله را رسيدگي کند. البته به اين نکته هم توجه کنيد که تعداد زيادي ايراني در آمريکا به جرم هاي مختلف و اتهامات عجيب و غريب، زنداني هستند و بايد براي آن‌ها هم فکري کرد و نگران بود.

ديدار روساي مجالس ايران و سوريه

بر اساس اين گزارش ،رئيس مجلس کشورمان در ادامه سفر به نيويورک در حاشيه چهارمين اجلاس روساي مجالس جهان در ديدار با همتاي سوري خود، بر مقاومت مردم سوريه تاکيد کرد و گفت: اين که کليد خاورميانه را به دست تروريست ها دهيم بحران سوريه را حل نمي کند.

لاريجاني ، پايان بحران سوريه را راه حل هاي سياسي توصيف و تصريح کرد : جمهوري اسلامي ايران وظيفه خود مي داند تا فراهم شدن زمينه هاي گفتگو و صلح در سوريه از دولت ومردم اين کشور حمايت کند.

ديدار با رئيس مجلس اعيان انگليس

رئيس مجلس کشورمان همچنين در ديدار با رئيس مجلس اعيان انگليس، با تاکيد بر اين که مبارزه با تروريسم مشارکت و همکاري همگاني را مي طلبد، تصريح کرد: جريان تروريستي و افراط گري محدود به منطقه نيست و مي تواند براي همه خطرناک باشد.

لاريجاني ، اولويت در همکاري هاي اقتصادي را انتقال فناوري دانست و گفت : بازار 80 ميليون نفري و منابع عظيم نفت و گاز، فرصت مناسبي را براي سرمايه گذاري در ايران فراهم کرده است.

رئيس مجلس اعيان انگليس هم در اين ديدار، خواستار انتقال فناوري به ايران شد و گفت : بازگشايي سفارت انگليس در تهران به رفع تنش ها کمک مي‌کند و مي تواند آغاز فصل جديدي در روابط دو کشور باشد.

"بارونس دسوزا" با اشاره به اين که انگلستان علاقه مند به توسعه روابط پارلماني با ايران است، توسعه همکاري هاي پژوهشي مجالس دو کشور را خواستار شد.

تروريسم خطري جهاني است

رئيس مجلس کشورمان همچنين در ديدار با نايب رئيس مجلس فرانسه گفت: توافق هسته اي ايران و 1+5 با اين که اشکالاتي دارد، توافقي قابل قبول است و مي شود به آن مثبت نگاه کرد اما بايد صبر کنيم تا ببينيم نتايج بحث ها در مجلس ايران چه مي شود.

وي، سرمايه گذاري در بخش هاي نفت ، گاز و پتروشيمي را از اولويت هاي ايران در همکاري هاي اقتصادي دانست و گفت: ايران منابع وسيع نفت و گاز دارد که مي تواند همکاري در حوزه گاز براي امنيت انرژي اروپا هم موثر باشد.

نايب رئيس مجلس فرانسه هم دراين ديدار، توافق هسته اي را فرصتي براي بهبود روابط با اتحاديه اروپا دانست و گفت:اين توافق زمينه اي براي گفتگوها درساير حوزه هاست.

«لورنس دامونت»، خواستار تقويت مناسبات پارلماني ايران و فرانسه شد و افزود : توسعه اين روابط، زمينه را براي فعاليت بخش‌خصوصي دردو کشور فراهم مي کند.

تاکيد بر آزادي زندانيان ايراني در مالزي

رئيس مجلس همچنين در ديدار با همتاي مالزيايي خود، با اشاره به اصول مشترک ميان ملت هاي مسلمان، از تفرقه ميان امت اسلام و ظهور فرقه هاي افراطي و تروريستي در جهان اسلام اظهار تاسف کرد و خواستار مقابله تمامي کشورهاي اسلامي براي مبارزه با گروه هاي تروريستي در منطقه شد.

لاريجاني، حمايت برخي کشورهاي منطقه، غرب و آمريکا از گروه هاي تروريستي و تکفيري را سبب نا امني در خاورميانه دانست و تاکيد کرد: اين موضوع براي کل منطقه و حتي براي به وجود آورندگان تروريست ها و حاميان آن‌ها مشکل ساز خواهد بود.

لاريجاني همچنين خواستار آزادي و استرداد زندانيان ايراني در مالزي شد.

"تان سري پانديکار امين"، رئيس مجلس مالزي هم در اين ديدار، نسبت به حل مشکل زندانيان ايراني در آينده نزديک اظهار اميدواري کرد.

دولت وحدت ملي، راه حل بحران يمن است

رئيس مجلس ،نقش آفريني عمان را در حل بحران سوريه مثبت ارزيابي کردوگفت : مساله سوريه فقط با اراده مردم اين کشور و از طريق دموکراتيک حل مي شود.

لاريجاني در ديدار با رئيس مجلس عمان، کار نظامي را در سوريه بي نتيجه خواند و گفت : مساله سوريه به جايي رسيده است که بايد يک راه حل سياسي شرايط را تغيير دهد .

وي افزود : تمامي گروه هاي سياسي به استثناي تروريست ها و گروه هاي افراطي مي توانند در آينده سوريه نقش داشته باشند.

لاريجاني در ادامه، دولت وحدت ملي را راه حل بحران يمن دانست و گفت : نقش عمان در منطقه به ويژه در مذاکرات يمن بسيار مثبت است.

لاريجاني در اين سفر با همتاي اندونزيايي خود هم ديدار و گفتگو کرد.
 
بالا پایین