Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه با دوست خود آشتی کنیم

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روانشناسی عمومی
Konu Başlığı چگونه با دوست خود آشتی کنیم
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

حتی بهترین دوست ها هم، با هم بحث و دعوا می کنند. دو طرف ناراحت و دلخور می شوند. اما چه کنیم، پیش می آید. برای همین، اگر در چنین شرایطی هستید، خواستیم به شما برای آشتی کردن با دوست تان کمک کنیم.

۱.موضوع را بیان کرده و روی آن تمرکز کنید. قرار است به توافق برسید، نه اینکه دعوای تازه ای را شروع کنید. پیش دوستتان رفته و به آرامی حرف خود را بزنید. بعد به حرف های او گوش دهید. به او بگویید: “دوستی ما برای من خیلی ارزش دارد، نمی خواهم چنین چیزهایی بین ما باشد”. نگویید: “باورم نمی شود چنین کاری/فکری کرده باشی. از تو متنفرم”!

۲.آرام باشید. نفس عمیق یادتان نرود. هر چقدر هم عصبانی باشید، باز هم آرام و با حوصله صحبت کرده و حرف های خود را بفهمانید. ارتباط چشمی داشته باشید. به زمین خیره نشوید و بی قرار نباشید.

۳.خودتان را نبازید. بعضی ها حتی بعد از دعوا هم شروع به التماس و عذرخواهی می کنند، حتی اگر مقصر نباشند. اگر حق با شماست، قوی و متکی باشید. التماس و زاری نکنید!

۴.انتظار نداشته باشید همه چیز همان لحظه مثل روز اول شود. بحث و مشاجره، همه چیز را به هم می ریزد و کمی زمان می برد تا مثل قبل شود. اگر دوستتان نمی خواهد در مورد موضوع بحث کند، احترام گذاشته و چیزی نگویید، اما او را متوجه کنید که این موضوع شما را ناراحت می کند. اصرار نکرده و او را مجبور به بحث نکنید. چون دوباره دعوا به پا می شود.

۵.اگر اشتباه از شما بود، معذرت خواهی کنید. معصوم نشان دادن را کنار بگذارید. هیچ کسی بی نقص نیست. اگر شما کار اشتباهی کرده اید، به دوست تان حق بدهید. بگویید: “من متوجه اشتباهم هستم و متاسفم. بعد به او گوش دهید”. نگویید: “ببین، شاید مشکل از من بوده، اما تو هم کار را خراب تر کردی”. این که نشد معذرت خواهی!

۶.کنار بیایید. اگر بحث سر این است که شما کاری را می خواهید به شکلی انجام دهید و او به شکلی دیگر، سعی کنید حد وسط را پیدا کرده و سر آن توافق کنید. به هر حال او دوست شماست، نه؟ اما بعد در موردش غر نزنید و شکایت نکنید.

نکات و هشدارها:

وقتی این مطلب را می خوانید، شاید با خودتان بگویید چرا همه اینها را من باید بکنم؟ اما مثل اینکه یادتان رفته است، این شمایید که مطلب را می خوانید، نه دوستتان. غیر از این است؟
 
بالا پایین