Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

قیچی*ساز حماسه ساز می شود

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı ورزش‌ های صحرائی
Konu Başlığı قیچی*ساز حماسه ساز می شود
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

قیچی*ساز کوهنورد باارزش کشورمان با صعود به قله چوایو ، شمار صعودهای خود به قلل بالای ۸ هزار متر دنیا را به عدد ۱۲ رساند و تنها با صعود به دو قله* دیگر به نام*های "شیشاپانگما" و "لوتسه"، به عنوان نخستین ایرانی نام خود را در باشگاه ۱۴ هشت* هزاری*های دنیا ثبت خواهد کرد که تنها ۲۹ نفر عضو دارد.
دکوهنورد توانمند و پرافتخار ایرانی سرانجام توانست به قله چوایو در تبت صعود کند و رکورد فتح 12 قله بالای هشت هزار متری جهان را به نام خود ثبت کند.


به گزارش «تابناک»، عظیم قیچی*ساز کوهنورد تبریزی کشورمان در حالی که 30 دقیقه از بامداد امروز پنجشنبه گذشته بود از کمپ ۲ قله چوایو به ارتفاع ۷۱۰۰ متری به سوی قله چوایو حرکت کرد و موفق شد بدون بهره*گیری از کپسول اکسیژن مصنوعی، ساعت ۸ صبح(۵:۴۵ صبح به وقت ایران) بر فراز این قله ۸۲۰۱ متری بایستد. بر اساس آخرین تماس با این قیچی*ساز، وی ساعت ۱۱ صبح امروز به کمپ ۲ بازگشته است.
قیچی ساز در سال ۱۳۸۳ به قله*های ۷۲۰۰ متری دیران پیک و ۷۱۲۷ متری اسپانتیک در کشور پاکستان صعود کرده و در سال ۱۳۸۴ در سن ۲۴ سالگی توانست بام جهان اورست به ارتفاع ۸۸۴۸ متر را بدون اکسیژن فتح کند.


او در سال ۱۳۸۵ صعودی انفرادی و با هزینه شخصی به بلندترین قله رشته کوههای هندوکش (نوشاق ۷۴۹۵ متر) را اجرا کرد و در زمستان همان سال تیم مستقلی برای بانوان تبریز برای صعود به قله آرارات ترکیه تشکیل داد.قیچی ساز در سال ۱۳۸۷ موفق به صعود به قله برودپیک به ارتفاع ۸۰۴۸ متر در پاکستان شد و در سال بعد در قالب تیم هیئت کوهنوردی استان آذربایجان شرقی به عنوان سرپرست و تشکیل دهنده تیم موفق به فتح شمالی ترین و سردترین قله هفت هزارمتری جهان "جنگیش چوکوسو"(پوبدا) به ارتفاع ۷۴۳۹ متر در قرقیزستان گردید.


وی در سال ۱۳۸۹ سرپرستی تیمی را به عهده گرفت که موفق به فتح قله دائولاگیری، هفتمین قله مرتفع جهان به ارتفاع ۸۱۶۷ متر شد. و سپس در تابستان همان سال فاتح نهمین قله مرتفع و دومین قله خطرناک جهان نانگاپاربات ملقب به "کوه قاتل" به ارتفاع ۸۱۲۵ متر در قراقروم پاکستان گردید.


عظیم قیچی ساز در سال ۱۳۹۰ قله سرشناس کانچن چونگا سومین قله بلند جهان را فتح کرد. او نخستین ایرانی بود که به این افتخار دست می*یافت. در تابستان همین سال او توانست به قله*های گاشربروم۱ و ۲ از دیگر قله*های بالای هشت هزار متر صعود کند. در هنگام فتح قله گاشربروم۲ پس از صعود قله بود که لیلا اسفندیاری هیمالیانورد سرشناس ایرانی در اثر سقوط از ارتفاع درگذشت.


قیچی ساز در اسفند سال ۱۳۹۰ به همراه یک گروه بین المللی صعود به قله آناپورنا در نپال را آغاز کرده و پس از یک تلاش ۵۰ روزه در اردیبهشت سال ۱۳۹۱ به این مهم دست یافت. او تنها ایرانی است که به این «خطرناک ترین قله هیمالیا» صعودی موفقیت آمیز داشته است.
طبق اخبار سایت رسمی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران این کوهنورد ایرانی در دهم مرداد ماه سال ۱۳۹۱ موفق شد به فنی ترین و سخت ترین قله جهان، کی۲ (K2) معروف به کوه وحشی، با ۸۶۱۱ متر ارتفاع (دومین قله بلند جهان پس از اورست) در پاکستان صعود کند. عظیم قیچی ساز در ۸ مهرماه ۱۳۹۱ ساعت ۹:۳۴ به وقت ایران و پس از یک دوره تلاش ستودنی و در شرایطی سخت و برف سنگین به همراه مهدی قلیپور دیگر کوهنورد تبریزی قله ۸۱۶۳ متری ماناسلو در منطقهٔ Gorkha (گورخا) واقع در Mansiri Himal که بخشی از هیمالیا در نپال است را بدون استفاده از اکسیژن مصنوعی صعود کرد و با صعود به قله ماناسلو صعودهای خود به قلل بالای هشت هزار متری دنیا را به ۱۰ قله رساند.


عظیم* قیچی* ساز کوهنورد توانمند کشورمان، موفق شد قله* ۸۴۶۳ متری (ماکالو) معروف به (هیولای سیاه) پنجمین قله مرتفع جهان را صعود کند.


قیچی ساز کوهنورد توانمند کشورمان، بامداد روز هفتم فرودین سال 92*، ایران را به مقصد نپال به منظور صعود به قله** ۸۴۶۳ متری «ماکالو»، پنجمین کوه مرتفع جهان، ترک کرد.


قیچی*ساز متولد ۱۳۶۰ در تبریز، هیمالیانورد ایرانی است که توانسته به یازده قله بالای هشت هزارمتری راه یابد. در این باره باید گفت که در موزه شهرداری تبریز، مدال*های متعدد عظیم قیچی*ساز خودنمایی می*کند.


بنا بر این گزارش، سال گذشته، عظیم قیچی ساز، کوهنورد پرافتخار آذربایجان شرقی با راهیابی به قله گاشربروم، یک رکورد صعود به بیشترین قلل بالای هشت هزار متر دنیا را در عرض چهار ماه به نام خود ثبت کرد.


پیش از این این کوهنورد تبریزی با این موفقیت شمار قله*های هشت هزارمتری صعود شده*اش را به عدد یازده رسانده بود .




قیچی*ساز با صعود به قله چوایو ، شمار صعودهای خود به قلل بالای ۸ هزار متر دنیا را به عدد ۱۲ رساند و تنها با صعود به دو قله* دیگر به نام*های "شیشاپانگما" و "لوتسه"، به عنوان نخستین ایرانی نام خود را در باشگاه ۱۴ هشت* هزاری*های دنیا ثبت خواهد کرد که تنها ۲۹ نفر عضو دارد.


گفتنی است، که عظیم قیچی ساز در *سال*های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ به شش قله بالای هشت هزار متری راه یافته بود.

 
بالا پایین