Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چرا آرایش را کنار بگذاریم؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نکات آرایشی بهداشتی
Konu Başlığı چرا آرایش را کنار بگذاریم؟
نویسنده موضوع ۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰

۪A۫۰۪f۫۰۪s۫۰۪h۫۰۪a۫۰۪n۫۰

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 29, 2015
ارسالی‌ها
722
پسندها
578
امتیازها
93
محل سکونت
تهران
تخصص
نویسنده
دل نوشته
بدترین کاری که یک نارفیق میتونه باهات انجام بده اینه که : بجای راهنمایی ، چاهنمایی کنه ...
بهترین اخلاقم
صبر و تحمل
سیم کارت
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

چرا آرایش را کنار بگذاریم؟





خیلی ها بالاخره یک روز حس می کنند نیازی به آرایش ندارند، یعنی دیگر نمی خواهند با سایه های براق رنگارنگ و پوشاندن ایرادات شان زیر لایه ضخیمی از کرم پودر و پنکیک، زیباتر به نظر برسند. بالاخره طبیعی بودن همه چیز باعث می شود احساس زیباتربودن و با اعتماد به نفس تر بودن داشته باشند. اینجا قصدمان بی احترامی به کسانی نیست که آرایش کردن را دوست دارند. با این حال، اما 6 دلیل وجود دارد که شما بخواهید حداقل یک هفته را بدون آرایش بگذرانید، آنها را با هم در لاپلاس مرور می کنیم.


1- پوست تان قدردان شما خواهد بود


حتی اگر خودتان متوجه نباشید، بیشتر آرایش شما سمی است. لوازم آرایش پیش از عرضه به بازار مانند مواد غذایی و دارویی مورد آزمایش عمومی قرار نمی گیرند. این مسئولیت کاملا بر عهده تولیدکنندگان آنها است که تصمیم بگیرند که آیا این محصولات ایمن و سالم هستند یا نه. متاسفانه بسیاری از آنها به طور غیرقابل اجتنابی حاوی مواد مضری هستند که به سرعت توسط پوست جذب می شوند.
به عنوان مثال مواد لازم معمول برای لوازم آرایش مانند سدیم بنزوات، پروپیلن گلیکول و چند اسید دیگر (از پارابن ها و مواد سرطان زا که هیچ!) در بیشتر انواع پوست ایجاد واکنش های آلرژیک و حساسیت می کنند. اگر دوست دارید که پوستی عالی، بدون نقص و درخشان داشته باشید، پوشاندن آن با یک عالم پودر و کرم به شما کمکی نخواهدکرد. اگر تمام روز آرایش داشته باشید، بخشی از آن قطعا به داخل منافذ پوستی شما نفوذ کرده و باعث بزرگ شدن آن منافذ و ایجاد آکنه و مشکلات پوستی دیگر می شود.


2- زمان آزاد بیشتری خواهید داشت


یک زن معمولی در آمریکا پیش از خروج از منزل از 17 نوع محصول زیبایی با صرف حدود یک ساعت زمان استفاده می کند که ظاهری آراسته داشته باشد. یک مطالعه دیگر نشان داده است که زنان در سراسر جهان 474 روز از زندگی خود را برای آرایش کردن به هدر می دهند. فقط تصور کنید چه کارهای جالبی در این مدت می توان انجام داد، مانند یادگیری یک زبان، داشتن تجربه یک سفر شگفت انگیز و یادگیری بهتر عکاسی.
پس وقتی آرایش کردن را کنار بگذارید، صبح ها یک ساعت زمان اضافه دارید که مثلا بیشتر بخوابید- که بسیار دلپذیر است- به وبلاگ تان رسیدگی کنید و زبان فرانسه یاد بگیرید. تا به حال کارهایی بوده که دوست داشتید آنها را تجربه کنید ولی برای شان زمان نداشته اید؟ چرا این کارها را صبح به جای یک ساعت آرایش انجام نمی دهید؟


3- یاد می گیرید عیوب خود را نیز دوست داشته باشید


یادگیری دوست داشتن خود و در آغوش کشیدن عیوب خود، یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که همه با آن مواجه می شوند. در ابتدا، زمانی که بدون آرایش بیرون می روید، احساس می کنید همه به شما نگاه و توجه می کنند. شما دیگر تمام آن کک و مک ها، جوش ها و نواقص پوستی خود را زیر آن ظاهر فریبنده با یک لایه ضخیم از پودر و کرم پنهان نکرده اید.
می خواهید رازی را بدانید؟ هیچ کس به جز خود شما به آن نواقص ناچیز اهمیتی نمی دهد و توجه نمی کند. باید دیدگاه تان را تغییر بدهید و به جای آنکه آنها را نواقص خود بدانید، آنها را جزئی از ویژگی های خود تلقی کنید.


4- با خودتان صلح خواهید کرد


یکی از معمول ترین چیزهایی که شنیده می شود این است که «آرایش باعث می شود که احساس زیبایی بیشتری داشته باشم.»؛ اما درواقع نباید چنین باشد. شما نباید به دیگران اجازه بدهید تنها از روی ظاهر درباره شما قضاوت کنند (و آنهایی را که این چنین هستند، کنار بگذارید!) نباید اجازه بدهید شما را به این دلیل مایوس کند که درباره ظاهر افراد با شما هم نظر نیستند. کنارگذاشتن آرایش تنها یک قدم کوچک به سمت صلح کردن با تصویر شما از جسم و روح خودتان است.


5- حس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت


یقین کنید که استفاده از ریمل و سایه به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما کمکی نخواهدکرد. به جای پوشاندن خود زیر آرایش فراوان، باید روی عشق ورزیدن به چهره طبیعی خود و پذیرفتن آن تمرکز کنید. اعتماد به نفس شما به محض اینکه یاد بگیرید خود را همان طور که هستید بپذیرید، بسیار بیشتر می شود. وقتی این فکر را که اعتماد به نفس شما بستگی به آرایش دارد، کنار بگذارید، از همان زمان شروع به ساخت عزت نفس، نگرش مثبت خود براساس اصول درست خواهید کرد.


6- با عمق بیشتری زندگی را تحسین خواهید کرد


پذیرفتن چهره طبیعی خود، اساس یک زندگی ریشه دار در سادگی و هماهنگی با خودتان خواهد داشت. دنباله روی از جریان ها و تلاش برای هم جهتی با هنجارهای اجتماعی و استانداردهای زیبابی، خسته کننده است. همچنین هزینه کردن مقادیر بسیار زیاد پول برای محصولات زیبایی به این امید که شما را «زیباتر» و در نتیجه حس شما را «بهتر» کند، انرژی گیر است و شما با دنیایی از خستگی ها باقی می مانید.
به یاد داشته باشید، چهره و ظاهر شما، آنچه را هستید، تعریف نمی کند. شما بهتر از اینها هستید و واقعیت ظاهر شما زیباتر است. بدون آرایش بیرون رفتن شجاعت می خواهد، اما درعوض تجربه ای ناب پدید می آورد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sting
بالا پایین