Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اگر استرس را باور کنید بیشتر به آن مبتلا می*شوید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı روانشناسی اجتماعی
Konu Başlığı اگر استرس را باور کنید بیشتر به آن مبتلا می*شوید
نویسنده موضوع غریبه
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan غریبه

غریبه

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 6, 2013
ارسالی‌ها
118
پسندها
56
امتیازها
28

اعتبار :




روانشناسان می*گویند: اگر باور داشته باشید که استرس دارید، این اختلال بیشتر در شما تشدید می*شود.
به گزارش ایسنا، فکر کردن درباره اینکه تحت استرس هستید خیلی بیشتر از زمانی که واقعا استرس دارید می*تواند شما را با مشکلات جدی مواجه سازد.
نتایج یک مطالعه جدید که در مجله آمریکایی کاردیولوژی به چاپ رسیده تاکید می*کند: هر چه بیشتر به استرس فکر کنید، خطر ابتلا به بیماری*های قلبی و عروق کرونری در شما افزایش می*یابد.
به گزارش ان بی سی، کارشناسان در این مطالعه شش مطالعه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا دریابند که باور کردن استرس چه تاثیری روی قلب دارد. نتایج این بررسی*ها نشان داد افرادی که اظهار می*کنند سطح بالاتری از استرس را دارند، 27 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و عروق کرونری هستند.
متخصصان طب رفتاری در مرکز سلامت قلبی و عروقی رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه کلمبیا در این مطالعه می*گویند: درواقع هنگام فکر کردن درباره استرس، همان واکنش مشابه با زمان مواجه با یک عامل استرس*زای خارجی در بدن بروز می*کند. به بیان دیگر وقتی ذهن ما احساس می*کند که باید واکنش نشان دهد یعنی زمانی که ما با یک موقعیت تنش*زا مواجه می*شویم، جسم ما نیز برای بروز عکس*العمل به این شرایط، آماده می*شود. وقتی جسم ما به این مرحله می*رسد، آدرنالین فشار خون را بالا می*برد تا انرژی را افزایش دهد و این پروسه فشار بیشتری را به قلب وارد می*سازد. این واکنش قلبی و عروقی در شرایط استرس*زا مثلا زمانی که چند کار مهم را همزمان باید مدیریت کنیم، مخرب و آسیب*رسان است.
بنابراین تداوم اندیشیدن درباره استرس موجب تکرار واکنش*های جسمی در بدن می*شود و به تدریج سیستم قلبی و عروقی را فرسوده می*کند
 
بالا پایین