Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: Liquid Jade Z سبک‌‌وزن اما پرقدرت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر برند ها
Konu Başlığı بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: Liquid Jade Z سبک‌‌وزن اما پرقدرت
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :




گوشی Liquid Jade Z جزو جدیدترین محصولات شرکت ایسر است که در اوایل سال 2015 وارد بازار شد. Jade Z، که به اسم S57 نیز شناخته می‌شود، با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، از امکانات خوبی در مقایسه با رقبای هم‌تراز خود برخوردار است و می‌توان آن را از گوشی‌های خوب میان‌رده بازار به حساب آورد.




[h=3]محصولات مورد بحث

[/h]


















وقتی نام شرکت ایسر به میان می‌آید، ذهن ما سریعا به سمت لپ‌تاپ‌های این شرکت می‌رود؛ لپ‌تاپ‌هایی که معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر برندهای موجود در بازار دارند و البته در کشور ما خیلی مورد توجه و علاقه کاربران نیستند. باید بگوییم که گوشی‌های موبایل ساخت ایسر نیز با همین وضعیت روبه‎رو هستند. درواقع شاید برای خیلی از ما تعجب‌آور باشد وقتی بفهمیم که این شرکت از سال 2009 در صنعت تولید تلفن‌های همراه فعال است و گوشی‌هایی دارد که در آن سال‎ها با ویندوز موبایل 6.1 و اندروید 1.5 به بازار آمده‌اند.

گوشی Liquid Jade Z جزو جدیدترین محصولات شرکت ایسر است که اوایل سال 2015 وارد بازار شد. Jade Z، که به اسم S57 نیز شناخته می‌شود، با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، از امکانات خوبی در مقایسه با رقبای هم‌تراز خود برخوردار است و می‌توان آن را از گوشی‌های خوب میان‌رده بازار به حساب آورد. ویژگی‌هایی همچون نمایشگر IPS، دوربین 13 مگاپیکسلی، پردازنده 4 هسته‌ای و قابلیت اتصال به شبکه 4G موجب شده است این گوشی را برای بررسی تخصصی جی‌اس‌ام انتخاب کنیم تا شما هم با این گوشی کمتر شناخته‌شده بیشتر آشنا شوید. [h=3]محتویات بسته‌بندی

[/h] مانند بسیاری از محصولات امروزی، ایسر این گوشی را با بسته‌بندی کوچک عرضه کرده است: جعبه‌ای مستطیل‌شکل که جنس خوب و محکمی دارد و در سطوح کناری و پشت آن ویژگی‌های بارز دستگاه به‌اختصار ذکر شده.

با باز کردن در جعبه اولین چیزی که پیش رویتان قرار می‌گیرد خود دستگاه است. زیر آن، مطابق انتظار، یک عدد شارژر، کابل USB و ایرفون را خواهید دید، به‌علاوه سه دفترچه راهنما که طریقه راه‌اندازی و مسائل ایمنی را به شما گوشزد می‌کنند. [h=3]طراحی

[/h] اولین چیزی که پس از دست گرفتن Jade Z احساس می‌کنید وزن بسیار سبک و ضخامت کم دستگاه است؛ چیزی که ما را کاملا غافلگیر کرد. این دستگاه تنها 110 گرم وزن و 8 میلی‌متر ضخامت دارد که طبیعتا مهم‌ترین دلیل این سبکی استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه دستگاه است؛ پلاستیکی که البته خیلی هم مرغوب نیست.

سبکی و باریکی دستگاه تا اندازه‌ای موجب می‌شود گوشی با اطمینان در دست جای نگیرد و لیز بخورد. به همین دلیل ایسر خطوطی برجسته به پشت دستگاه اضافه کرده است تا لیز بودن بدنه را کمتر کند.

در قسمت جلو خوشبختانه از دکمه‌های فیزیکی خبری نیست و به‌جز صفحه نمایش که حاشیه‌های نسبتا کمی از طرفین دارد، خروجی صدای مخاطب، دوربین دوم و لوگوی Acer چیز دیگری دیده نمی‌شود.

اما در روی دیگر دستگاه قضیه کمی فرق دارد. بیرون‌زدگی لنز دوربین اصلی‌ترین نکته این بخش است که کاملا به چشم می‌آید. در کنار لنز دوربین چراغ فلش کوچکی هم دیده می‎شود و در میانه دستگاه لوگوی نقره‌ای‌رنگ ایسر می‌درخشد. اسپیکر دایره‌ای‌شکل Jade Z، در قرینه با لنز دوربین، در قسمت پایین بدنه جای گرفته است که اگر سوراخ‌های کمتری داشت، شاید زیباتر می‎بود.
معمولا ما عادت داریم که در لبه سمت راست دکمه پاور را ببینیم، ولی در این گوشی پاور به لبه بالایی منتقل شده که کار خاموش و روشن کردن صفحه را سخت‌ می‌کند. جک 3.5 میلی‌متری صدا بالای دستگاه قرار گرفته و پورت microUSB، مثل همیشه، در لبه پایینی جا داده شده است. در لبه سمت راست جای دکمه پاور را دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا گرفته‌اند و سمت چپ محل قرار گرفتن سیم‌کارت و کارت حافظه است که، به‌دلیل باز نشدن قاب پشت گوشی، از کنار به آن دسترسی داده شده است. [h=3]نمایشگر

[/h] به‌جرئت می‌توان گفت که صفحه نمایش Liquid Jade Z ایسر یکی از نقاط قوت آن است. این دستگاه از نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل استفاده می‌کند که از جنس صفحات IPS ساخته شده است. تراکم پیکسل‌های صفحه نمایش دستگاه برابر با 294ppi است که برای گوشی‌هایی در این سطح از حد استاندارد هم بالاتر است.

با توجه به تراکم بسیار خوب نمایشگر دستگاه، برای خواندن صفحات اینترنتی و متن در آن به هیچ مشکلی برنمی‌خورید و همه‌چیز کاملا واضح دیده می‌شود. تمام رنگ‌ها در نمایشگر به‌خوبی نمایش داده می‎شوند، هرچند که ممکن است اندکی گرم به نظر برسند، اما این وضعیت احساس بدی در مورد غیرواقعی بودن رنگ‌ها به شما نمی‌دهد.

به‌لطف صفحه IPS این دستگاه، می‌توانید از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار باشید. اما عملکرد خوب نمایشگر Jade Z را زمانی متوجه خواهید شد که زیر نور خورشید باشید. منوها و تصاویر زیر نور مستقیم آفتاب کاملا دیده می‌شوند و به‌راحتی می‌توانید از گوشی‌تان در فضای آزاد و آفتابی استفاده کنید. [h=3]پردازنده

[/h] Liquid Jade Z از پردازنده 4 هسته‌ای MT6732 ساخت شرکت مدیاتک استفاده می‌کند که هسته‌های 1.5 گیگاهرتزی کورتکس A53 آن عملکردی سریع برای دستگاه به ارمغان می‌آورند؛ چیزی که از لحظه روشن کردن دستگاه کاملا محسوس است. علاوه بر پردازنده 4 هسته‌ای، 1 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد که تنها 4 گیگابایت آن در دسترس کاربر است، ولی خوشبختانه به‌دلیل پشتیبانی از کارت حافظه جانبی می‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی گوشی را تا 32 گیگابایت ارتقا بخشید، البته اگر به سیم‌کارت دوم نیاز نداشته باشید. حضور 1 گیگابایت رم در گوشی‌های اندرویدی همیشه ما را نگران می‌کند، چون معمولا با افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها و گذر زمان با کمبود حافظه آزاد مواجه می‌شویم. Jade Z را وقتی اولین بار روشن کنید حدود 300 تا 400 مگابایت حافظه آزاد در اختیارتان می‌گذارد که خیلی مطلوب نیست. مدل دیگری از این گوشی به نام Liquid Jade Z Plus نیز وجود دارد که از 2 گیگابایت رم بهره می‌برد که از این نظر شاید انتخاب بهتری محسوب شود.

برای اینکه از قدرت دستگاه مطلع شویم، پردازنده آن را به دست بنچمارک‌های Antutu و Geekbench 3 سپردیم. نتایج این تست‌ها به ما نشان داد که اصلا با دستگاه کم‌قدرتی مواجه نیستیم. Liquid Jade Z ایسر توانست در این تست‌ها امتیازی بالاتر از گلکسی اس4 سامسونگ به دست آورد که کاملا راضی‌کننده است.
گوشی مورد بررسی ما از پردازنده گرافیکی Mali-T760MP2 به عنوان GPU بهره می‌برد که هم‌تراز با Adreno 405 است و قادر است اکثر بازی‌های یک‌ سال گذشته را، همچون آسفالت 8، به‌راحتی اجرا کند.
[h=3]رابط کاربری

[/h] Liquid Jade Z از نسخه 4.4.4 اندروید کیت‌کت به همراه رابط کاربری مخصوص ایسر بهره می‌برد که ویژگی‌های خوبی در اختیار کاربران می‌گذارد. منو‌های دستگاه به‌سرعت باز و بسته می‌شوند و واکنش سریعی نسبت به تاچ کردن صفحه نشان می‌دهند. البته گاهی شاهد لگ‌ها و تاخیرهایی در تعویض منوها هستیم که خیلی آزاردهنده نیست. موردی که شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید نصب بودن تعداد زیادی اپلیکیشن پیش‌فرض روی دستگاه است که، با توجه به کمبود رم و حافظه ذخیره‌سازی دستگاه، بهتر بود تعداد آنها به حداقل می‌رسید.

اما یکی از امکانات جالب رابط کاربری Jade Z قابلیت اجرا شدن و نمایش تودرتوی اپلیکیشن‌هاست؛ مشابه آنچه در گوشی‎های سونی و HTC نیز دیده‌ایم. با استفاده از این ویژگی می‌توانید مثلا اپلیکیشن دوربین، یادداشت، ماشین حساب و... را در اندازه کوچک‌تر روی صفحه بیاورید و همزمان از آنها استفاده کنید. [h=3]دوربین

[/h] در بخش دوربین شاهد حضور یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو دستگاه هستیم که هر دو قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD دارند. دوربین اصلی دستگاه در فضای بیرونی و آزاد عکس‌های خوبی ثبت می‌کند، اما در فضاهای داخلی و کم نور در عکس‌ها نویز زیادی دیده می‌شود.

ایسر امکانات نرم‌افزاری متعددی در دوربین این گوشی میان‌رده جای داده است که دست شما را در انتخاب حالات عکاسی و استفاده از تنظیمات دستی باز می‌گذارد. شما همچنین می‌توانید به‌صورت صوتی به دستگاه فرمان عکس گرفتن بدهید که البته امکان جالبی برای ثبت تصاویر از راه دور است. سرعت بالای شاتر نیز یکی دیگر از مزیت‌های دوربین Jade Z است که در ثبت سریع لحظات کمکتان می‌کند.


اما موردی که ایسر حتی روی جعبه دستگاه بر آن تاکید کرده لنز f1.8 دوربین Liquid Jade Z است که به شما اجازه می‌دهد عکس‎های میکرو فوق‌العاده‌ای از سوژه‌های خود به ثبت برسانید. در حال حاضر گوشی‎های کمی در بازار وجود دارند که از لنز دوربین f1.8 برخوردار باشند که در این بین می‌توان به LG G4 اشاره کرد. هرچقدر که دوربین اصلی این دستگاه عملکردی راضی‌کننده دارد، دوربین 5 مگاپیکسلی جلو آن بسیار ناکارآمد است. عکس‌های گرفته‌شده با این دوربین بی‌کیفیت و همراه با نویز زیاد ثبت می‌شوند که برای طرفداران سلفی اصلا رضایت‌بخش نیست. [h=3]ارتباطات

[/h] Jade Z از بلوتوث نسخه 4، GPS، پورت microUSB و اتصال Wi-Fi پشتیبانی می‎کند، اما مهم‌ترین قابلیت آن پشتیبانی از شبکه 4G LTE است که برای گوشی‌ای در این رده مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

با اینکه Jade Z دوسیم‌کارته است، جای سیم‌کارت دوم با جای کارت microSD مشترک است. پس اگر به نصب کارت حافظه جانبی نیاز داشته باشید، نمی‌توانید از سیم‌کارت دوم خود در گوشی استفاده کنید و البته برعکس. [h=3]باتری

[/h] با در اختیار داشتن باتری 2300 میلی‌آمپرساعتی نباید انتظار خیلی زیادی از عمر باتری دستگاه داشته باشیم. اطلاعات منتشرشده در سایت رسمی ایسر به ما می‌گوید که با یک بار شارژ این گوشی می‌توان حدود 7 ساعت مکالمه تلفنی داشت یا آن را حدود 400 ساعت به صورت استندبای روشن نگه داشت.

در آزمایشی ما یک فیلم Full HD را به مدت یک ساعت با حداکثر صدا و روشنایی صفحه روی گوشی پخش کردیم که در طول این مدت اتصال وای‌فای و GPS نیز فعال بود. درمجموع باتری دستگاه حدود 17 درصد از شارژ خود را از دست داد که می‌تواند عدد قابل قبولی باشد. شایان ذکر است که پس از پایان این آزمایش بدنه گوشی به‌شدت داغ شده بود که نشانه وارد شدن فشار بالا به این دستگاه است.
اگر مصرف باتری گوشی برای شما اهمیت دارد، بهتر است با کمک گرفتن از اپلیکیشن Power Save، که به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده، با کم کردن نور صفحه و قطع کردن اینترنت و... مصرف شارژ را پایین نگه دارید.
[h=3]بلندگو و هدفون

[/h] همان‌طور که در بخش طراحی هم اشاره کردیم، Liquid Jade Z تنها به یک بلندگوی مونو مجهز شده است که مسلما صدای واضح و رسایی به گوش شما نخواهد رساند. در بهترین حالت صدای Jade Z را می‌توان متوسط ارزیابی کرد.

این وضعیت در صدای هدفون آن نیز تکرار شده است؛ یعنی در حالت عادی صدای موزیک را بم و خفه خواهید شنید. خوشبختانه ویژگی DTS، که علامت آن پشت دستگاه نیز حک شده، به ما کمک می‌کند وضعیت پخش موسیقی را با اندکی دستکاری بهبود ببخشیم و از هدفون‌های آن صدای بهتری بشنویم. [h=3]جمع‌بندی

[/h] اگر به دنبال گوشی ‌میان‌رده با قیمت مناسب می‌گردید تا بتوانید با آن چرخی در اینترنت بزنید، عکس ببینید یا توسط اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با دیگران ارتباط برقرار کنید، Liquid Jade Z می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. درواقع این گوشی بیشتر به درد افرادی می‌خورد که از تلفن همراه خود استفاده‌ای عادی و معمول می‌کنند و به دنبال بازی کردن طولانی یا گوش دادن به موسیقی نیستند.

همچنین عاشقان سلفی گرفتن بهتر است دنبال گوشی‌های مناسب‌تری بگردند که دوربین جلو باکیفیتی داشته باشند، اگرچه دوربین 13 مگاپیسکلی این دستگاه قادر است عکس‌های خوبی از سوژه‌های شما به ثبت برساند.
سرعت بالای باز شدن منوها و برنامه‌ها، وزن سبک و ضخامت کم دستگاه مطمئنا تاثیر بسیار خوبی بر شما می‌گذارد و اگر مقدار رم آن بیشتر از 1 گیگابایت بود‌، قطعا می‌توانست محصولی کم‌نقص باشد.
هم اکنون قیمت این گوشی در بازار با گارانتی سامتل 675 هزار تومان است. [h=3]مزایا

[/h]
  • وزن سبک و ضخامت کم
  • نمایشگر خوب
  • اتصال به شبکه LTE
  • پردازنده 4 هسته‌ای
[h=3]معایب

[/h]
  • حافظه رم کم
  • دوربین سلفی ضعیف
  • جنس بدنه بی‌کیفیت
 
بالا پایین