Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

غاز سانان-کله سبز

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پرندگان
Konu Başlığı غاز سانان-کله سبز
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :




نام فارسی : کله سبز
نام انگلیسی : Mallard
نام عربی : البُركة
نام علمی : Anas platyrhynchos
توضیحات : مشخصات: رنگ نر و ماده متفاوت است اردک وحشی ، یا اردک سرسبز اردکی است روی آبچر که اغلب دوستاداران طبیعت، پرنده نر آن را از روی رنگ سر سبز براق و طوق سفید گردنی و سینه قهوه ای رنگش می شناسند. اردک تالابها است ، هنگام تغذیه سرش را به درون آب می برد و در حالیکه انتهای بدنش در سطح آب قرار می گیرد ، از گیاهان آبزی تغذیه می کند. لبه های داخلی منقار زرد رنگ و نسبتا پهنش دندانه دار است. سطح پشتی و شکمی آن خاکستری است . دمش سفید است که شاهپرهای وسطی آن سیاه و برگشته اند و این نشانه، برای اردک سر سبز نر شاخص است . رنگ پرنده ماده با نر متفاوت است بدین صورت که رنگ پرنده ماده قهوه ای است با لکه هائی روشن و نخودی رنگ ، منقارش نیز قهوه ای است که اغلب، طرفینش نارنجی رنگ است. آینه بالی پهن، بنفش، براق و محدود به دو خط سفید ، در هر دو جنس نر و ماده مشهود می باشد و در حال پرواز کاملا نمایان است . در دوران تولک ( اواخر تابستان) که پر ریزی شروع می شود ، پرنده نر و ماده تقریبا شبیه هم می شوند با این و صف که پرنده نر پر رنگ تر، تارکش تیره و سینه اش بلوطی رنگ وآینه بالی اش روشن تر است. اردک سر سبز پروازش سریع و قوی است و هنگام بر خاستن از سطح آب با یک جهش و تقریبا به طور عمودی به پرواز در می آید بال زدن هایش کم دامنه و در حین پرواز مداوم است . پرنده ای است اجتماعی و گله های آن درحین پرواز شکل خاصی به خود نمی گیرند.
زیستگاه : در تالابها ، مرداب ها، برکه ها، دریاچه ها و یا رودخانه ها، و آبهای آب شیرین و آرام تمام مناطق معتدل و نیمه گرمسیری دیده می شود. زمستان‌ها در سواحل پناه‌دار درياها و خورها ديده مي شود . در بين انبوه گياهان نزديك آب و گاهي در سوراخ‌هاي زمين آشيانه مي سازد .
تغذیه : اردک سر سبز، همه چیز خوار است و از گیاهان آبزی، دانه ها، ، حشرات و ساقه، برگ های ترد و لارو درون آنها تغذیه می کند
اندازه : 57 سانتی متر
سیخک پا : ندارد
چینه دان : ندارد
بال : دفيف بودنش بيشتر است (بال زدنش بيشتر است)
حلیت : حلال گوشت (حلیت، از نظر شرعی می باشد ولی شکار یا کشتار این پرنده مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد)

نقشه پراکندگی :
 
بالا پایین