Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فیلترینگ تلگرام در دستور کار وزارت ارتباطات نیست

اطلاعات موضوع

Kategori Adı امنیت در اینترنت
Konu Başlığı فیلترینگ تلگرام در دستور کار وزارت ارتباطات نیست
نویسنده موضوع Ertebatat
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ertebatat

Ertebatat

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Oct 27, 2014
ارسالی‌ها
598
پسندها
202
امتیازها
0

اعتبار :

در پی اختلالات دسترسی به شبکه تلگرام در کشور، شب گذشته مدیران این شبکه در یک پیام توئیتری، از ممانعت مسئولان ایرانی برای ادامه فعالیت این نرم‌افزار خبر دادند و مدعی فیلترشدن این نرم افزار در ایران شدند.

در پی پیام منتشر شده تلگرام در خصوص این شبکه در ایران، مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کردند که وزارت ارتباطات تلگرام را فیلتر نکرده است.
محمدرضا فرنقی زاد، مدیرکل روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که صحت و سقم این پیام را بررسی کرده و نسبت به پیگیری آن اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: تمامی شبکه های اجتماعی تا زمانی که قوانین کشور را نقض نکنند می توانند در ایران فعالیت داشته باشند و وزارت ارتباطات تاکنون اقدامی برای مسدودیت این پیام رسان ها نداشته است.
به گفته وی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچگونه نقشی در اختلال شبکه تلگرام نداشته و تاکنون نیز نامه ای از کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ برای مسدود کردن این نرم افزار دریافت نکرده است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه این وزارتخانه مسئول فیلترینگ نیست، خاطرنشان کرد: ادعای این مدیر تلگرام در صورتی که توییتر اعلام شده صحت داشته و واقعی باشد، مورد پیگیری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه برنامه ای برای فیلتر تلگرام وجود ندارد، گفت: دسترسی به تلگرام روز گذشته مختل شده بود که این اتفاق هر از چندگاهی در این شبکه اجتماعی به چشم می خورد اما هم اکنون این شبکه مشکلی ندارد و کاربران می توانند از آن استفاده کنند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکل پیش آمده برای اینترنت کشور در روز اخیر که مربوط به قطع لینک ارتباطی ترکیه و باب المندب می شد نیز افزود: ممکن است اختلال مقطعی در شبکه اجتماعی تلگرام مربوط به این قطعی ارتباط باشد اما در هر صورت موضوعی مبنی بر فیلترینگ تلگرام در دستور کار نیست.
به گزارش موبنا، در حالی که در ساعات پایانی سه‌شنبه اینترنت کشورمان با اختلالات شدیدی مواجه شده بود، اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام هم از دسترس بعضی از کاربران خارج شده و بسیاری دیگر اختلال در عملکرد این سرویس را گزارش می‌کنند. در این میان ادعاهای عجیب مؤسس و مدیرعامل تلگرام و همچنین اکانت رسمی تلگرام در توییتر موضوع را پیچیده‌تر کرده و احتمال فیلتر شدن تلگرام را قوت می‌بخشند.
اما این بار مسئولان تلگرام ادعاهای عجیبی مطرح کرده اند و در اکانت رسمی توییتر تلگرام در پاسخ به توییت‌های مکرر کاربران ایرانی در رابطه با اختلال در سرویس تلگرام اینگونه پاسخ دادند که "متاسفیم. وضعیت سرویس خوب است، اما ارائه دهندگان اینترنت در ایران از چهارشنبه ترافیک تلگرام را محدود کرده‌اند."

سانترال تلفن
 
بالا پایین