Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

درمان اعتياد نه ترك اعتياد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اعتیاد
Konu Başlığı درمان اعتياد نه ترك اعتياد
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

ررسی اعتیاد واثرات آن اعتیاد یــک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فـــرد مـــعتاد دوباره گرفتار « مواد اعتیاد آور» می‏ گردد.
اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى*گـــــردد همچنین ویــرانگری‏ هاى حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش*ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را بطور جدى به مخاطره مى*اندازد.
پدیده شوم قاچاق موادمخدر بیش از آنکه فعالیتى سوداگرانه، تجارى و اقتصادى در عرصه مافیاى اقتصاد بین ‏المللى باشد، ابزارى کارآمد، مؤثر و راهبردى در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهاى توسعه نیافته است.
تحلیلگران مسائل سیاسى و اجتماعى بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده موادمخدر مهمترین عامل به تباهى کشیدن و انحطاط اخلاقى جوامع به شمار می‏ رود. متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است. مبارزه با اعتیاد نیز قطعاً بیش از آنکه ماموریتى در راستاى وظایف مصرحه نیروى انتظامى باشد، اقدامى است استراتژیک در مقابله با ابزار نظام سلطه جهانى در انحطاط اخلاقى جوامع با اهداف خاص سیاسی.
اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‏توان آنرا به کنترل در آورد. در این راستا تلاش ما بر این است تا با ارتقاء سطح آگاهى اقشار مختلف جامعه پیشگیرى از اعتیاد را بر درمان معتادین مقدم بداریم. به امید روزى که جامعه‏ اى داشته باشیم که اگر هم در آن فرد معتادى وجود دارد، درصدد نجات خویشتن باشد.
آنچه در مورد اعتیاد و موادمخدر باید بدانیم
اعتیاد به موادمخدر یکى از عوامل اصلى شیوع بیماری‏هاى ایدز و هپاتیت می‏باشد.
موادمخدر آنچنان آرام و بی ‏صدا برجسم و روان مصرف‏ کننده مستولى می‏گردد که هیچ معتادى آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی ‏آورد.اعتیاد سبب تباهى میلیون‏ها مغز فعال می‏شود که سرمایه‏ هاى آینده جامعه بشرى بشمار می ‏روند.
اگر درصد کمى از کودکانى که والدین آنها معتاد هستند به سوى بزهکارى سوق داده شوند، بعد از گذشت چندین سال تعداد بزهکاران در این مملکت به هزاران نفر خواهد رسید.
اعتیاد بیش از یک میلیارد نفر از اعضاء خانواده معتادان را در جهان بطور مستقیم با مشکلات ناشى از این آسیب مواجه نموده است.موادمخدر منشاء وقوع بسیارى از جرائم اجتماعى نظیر قتل، تجاوز، سرقت و ... می‏باشد .موادمخدر سالانه حدود 600 میلیارد دلار سود به حساب سوداگران مرگ واریز می ‏کند که این رقم چند صد برابر کل بودجه کشور ما و بسیارى دیگر از کشورهاى بزرگ دنیاست.
سالانه مقادیر قابل توجهى ازثروت ملى کشور به جیب سوداگران موادمخدر می‏رود.قاچاقچیان بین ‏المللى موادمخدر براى رسیدن به مقاصد شوم خود به مدرن‏ترین تجهیزات تسلیحاتى و ارتباطى مجهز هستند. 75% از زندانیان کشور را بطور مستقیم و غیرمستقیم مجرمین موادمخدر تشکیل می‏دهند.
کشور ما در همسایگى بزرگترین تولیدکنندگان انواع موادمخدر جهان (افغانستان و پاکستان) موسوم به «هلال طلائی» و در مسیر ترانزیت موادمخدر قرار گرفته است و در ین راه خود نیز قربانى آن می‏گردد.
کشور ما در مقابله با ورود و شیوع این مواد خانمانسوز، بمنظور کنترل و حفاظت مرزهاى شرقى اقدام به احداث بیش از هزار کیلومتر جاده، ده‏ها پاسگاه مرزی، برجک و دیده‏بانى و حفر چندین کیلومتر کانال و ... نموده است و هزاران نفر از فرزندان این مرز و بوم نیز به فجیع ‏ترین وضع به شهادت رسیده‏ اند.
مراحل اعتیاد
1- مرحله آشنایى
این مرحله با تشویق دیگران (مخصوصاً دوستان ناباب) یا از روى غرور و کنجکاوى خود فرد شروع می ‏شود.
2 ـ مرحله شک و تردید :
در این مرحله فرد با مبارزه با امیال خود می ‏پردازد.
3 ـ مرحله اعتیاد واقعى :
در صورت ادامه مصرف در مرحله شک و تردید فرد به مرحله اعتیاد واقعى مى رسد. در این مرحله پدیده «تحمل» باعث می‏شود که فرد به مرور زمان بر میزان مصرف خود بیفزاید تا به نشئگى قبلى برسد. در مورد اعتیاد بیشتر بدانیم
اعتیاد یک بیماری مغزی
ما به همان دلیل به ماده*ای معتاد می*شویم که از آن برای اولین بار استفاده می*کنیم. دلیل آن مطمئنا لذتی است که از استفاده از آن برده*ایم. بسیاری از افراد مواد مخدر را تنها یک بار تجربه کرده*اند و دیگر به طرف آنها نرفته*اند اما تمامی آنها احتمال معتاد شدن را با خود داشته*اند.
آخرین تحقیقات علمی اعتیاد را یک بیماری مغزی خوانده است. هنگام مصرف مواد و یا هر کاری که لذت بسیاری در ما می*آفریند مغرماده ای به نام "دوپامین" را از خود آزاد می*کند. این ماده دقیقا همانی است که باعث لذت بردن ما می*شود که هر چه مقدار مصرف ما از مواد لذت بخش بیشتر باشد این ماده بیشتر ترشح می*شود و در نهایت هم می*تواند "اور دوز" یا شوک ناشی از مصرف را سبب شود که بسیاری اوقات کشنده است.
تاثیر "دوپامین" در مغز است که سبب می*شود ما به مصرف دوباره ماده کشیده شویم. حتی اگر این لذت، ورزش کردن و یا خوردن غذا باشد ممکن است احساس اشتیاق برای مصرف مجدد در ما بوجود آید.
ترشح بیش از حد "دوپامین" اختلالی در مغز بوجود می*آورد که برای رفع آن مغز مجبور به تحرک بیشتر است که به همین خاطر موادی را بیش از حد ترشح می*کند که حالات مختلف رفتاری عجیب و حتی افسردگی در فرد مصرف کننده بوجود می**آورند.
در طول زمان و مصرف بیش از حد، مغز دیگر به اندازه قبل "دوپامین" را ترشح نمی*کند و به همین خاطر لذت مصرف پائین می*آید. وقتی مصرف بیشتر شود کم*کم ماده کنترل مغز را به دست می*گیرد و آنگاه است که دیگر رفتارهای فرد کاملا غیر عادی می*شود.
علائم اعتیاد:
علائم فیزیکی: فرد معتاد قبل یا بعد از مصرف به شدت عرق می*کند. دستانش می*لرزد و اختلال در خواب پیدا می*کند. بسیاری از معتادان حالات اضطراب شدید را تجربه می*کنند و تا زمانی که ماده را مصرف نکنند در همین حال باقی می*مانند.
علائم رفتاری: بسیاری از معتادان تجربه*های بسیاری برای ترک مواد داشته*اند. مصرف مواد کم*کم سبب می*شود فرد نسبت به گذشته*اش وقت بیشتری را برای مصرف مواد بگذارد. هیچکدام از لذاتی که قبل از اعتیاد در فرد وجود داشته دیگر جذابیتی ندارند و فرد با اینکه می*داند مصرف مواد به شدت به او ضرر خواهد زد باز هم به مصرف آن ادامه می*دهد.
نظریه*های جدید:
اعتیاد از چندین منظر مورد بررسی قرار گرفته است و برخی محققان معتقدند که زمینه معتاد شدن در افراد متفاوت است و به طور مثال ژنتیک و فشارهای روحی از جمله اضطراب و استرس*ها تمایل به اعتیاد را بیشتر می*کند.
کسی که دچار افسردگی است ممکن است برای از بین بردن احساس بدی که نسبت به خودش داد به مصرف بی رویه مواد الکی یا مخدر رو آورد و به سرعت به آنها معتاد شود.
چند ماده مخدری که بیشترین آمار مصرف را دارند از قرار زیرند:
1- متامفتامین: استفاده از این ماده رفتارهای بسیار عجیبی را در پی خواهد داشت. اثر این ماده روی مغز تا حدی است که فرد پس از مدت زیاد مصرف حتی ممکن است 50 درصد سلولهای زنده مغزش را کم کار کند . این ماده از سال 2001 در بازارها دیده شده است.
2- داروهای مسکن. مصرف داروهای ضد درد که حاوی مخدر است رشد بی رویه مصرف در کشورهای اورپایی و آمریکایی را داشته است که اعتیاد به آنها بسیار بالاست.
3- هروئین: سال 2005 حدود 2.4 درصد مردم آمریکا ادعا کردند که حتی یک بار هم که شده مصرف هروئین را تجربه کرده*اند. ترک هروئین بسیار درد آور است و باید به طور مرتب مصرف شود. مرگ برای معتادان به این ماده بسیار زیاد است.
4- الکل: اشکالاتی که اعتیاد به الکل در افراد به وجود می آورد از هروئین هم بیشتر است و اثرات مخرب روی مغز بر اثر این ماده چنان زیاد است که به مرور فرد کاملا اختیارش از دست می*دهد.
5- این فقط مواد نیستند که در فرد اعتیاد به وجود می آوردند. امروزه اعتیاد به خوردن غذا 2 درصد مردم آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از افراد در کشورهای غربی به قمار بازی کردن اعتیاد پیدا کرده*اند.
 

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

با سلام به دوستان
جلسه پنجشنبه۲۵/۳/۹۱در ساعت ۷ شروع شد
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]درابتدااقای دهقانی راجع به موضوع جلسه از بچه ها سئوال کردند وموضوع صداقت شد دستور جلسه استاد در ادامه گفتند برای اینکه جلسا ت پنجشنبه هدفمند شودازهفته اینده یک مقدارمعین ازکتاب خوانده شود وسی دی مربوط به ان بخش شنیده شود تا راجع به ان صحبت شود و هر کس سئوال یا نکته نا مفهومدارد یادداشت کند وبیاورد[/FONT]
واما خلاصه سخنان استاد در باره صداقت

  • بعضی ها خودشان را به خواب میزنند و میگویند ماناصداقتی نداریم درصورتیکه نمیخواهند ببینند
  • اگر میخواهیم درمان شویم باید سنگهایمان را با خودمان وا بکنیم ولی در ادامه با نادانی خودمان رفتار میکنیم
  • هزارویک دلیل وتوجیه برای نقض فرمان در درمان میاوریم واین ناصداقتی با خودمان است چون درمان را نمیخواهیم
  • در گیری با یک سری نیروها واقعیتی است که وجود دارد ودلیل ان این است که کارهایی که گفته میشود را انجام نمیدهیم واین خود نا صداقتی است
  • در سفر اول یک نعمتی در اختیار شخص است که در سفر دوم ان را میفهمد
  • دروغ میگوییم که نتیجه خوب بگیریم ولی در ادامه صداقت ما را به ان نتیجه میرساند پس باید ابتدا با خودمان صادق باشیم بع با دیگران
در ادامه بچه ها در رابطه با دستور جلسه تجربیات خود را گفتند و جلسه پر باری برگزار شدوبرای پنجشنبه اینده قرار شد تا صفحه ۴۳کتاب خوانده شود وسی دی لنگر کشتی شنیده شود
 
بالا پایین