Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

15شهر کوچک و رویایی در جهان!

  • نویسنده موضوع STAR
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر کشورها
Konu Başlığı 15شهر کوچک و رویایی در جهان!
نویسنده موضوع STAR
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan STAR

STAR

کـاربـر ویــژه
مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Sep 20, 2015
ارسالی‌ها
115
پسندها
311
امتیازها
63
محل سکونت
اصفهـان
دل نوشته
بیاد پدر...
بهترین اخلاقم
کلا بی خیالم
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

  • (قسمت اول)


    ۱-گارمیش-پارتنکیرشن- باواریا- آلمان


    باواریای همیشه زیبا… این شهر در ارتفاعات کوه زوگسپیتز قرار دارد و چون در ارتفاع ۳۰۰۰ متری قرار گرفته، در آلمان شهری از لحاظ ارتفاع محل ساخت نمیتواند با آن رقابت کند. شهر اصلاً به دو شهرک تقسیم میشد، یکی رمی و دیگری توتنی. در جریان المپیک زمستانی سال ۱۹۳۶، این دو شهرک با هم تلفیق شدند.







    2- روستایی در هیمالیا- تبت
    این یکی از صدها روستایی است که در کوههای تبت، به منظور حفاظت از صومعهای ساخته شده و تنها با پای پیاده یا اسب قابل دسترسی است.




    ۳- راین- نروژ

    تنها ۳۲۹ نفر در این شهر زندگی می کنند و با ماهیگیری امرار معاش مینمایند. با وجود جمعیت کم اما، این روستا بهعنوان زیباترین روستای نروژ شناخته میشود.




    ۴- روستای گاسادالور- جزایر فارو
    اصلاً نمیتوان باور کرد که آنچه در این تصویر میبینیم، واقعی باشد، اما هست! این جزایر زنجیرهای، در شمال اسکاتلند قرار دارند. برای سالها، رسیدن به این جزایر بسیار دشوار بود و در طول جنگ جهانی دوم و توسط انگلیسیها، قابل دسترسی شد. ۱۸ انسان خوششانس در این روستا زندگی میکنند. روستایی در ارتفاع ۲۳۰۰ فوت.




    ۵- کولمار- فرانسه
    این دقیقاً جایی است که من با خوشحالی حاضرم تا آخر عمر در آن زندگی کنم و هرگز از آن خارج نشوم. این شهر در سالهای ۱۲۰۰ میلادی تأسیس شد، زمانی که هنوز رم بر اروپا سروری میکرد.این شهر، به «ونیز کوچک» ملقب است که بهدلیل راههای آبی کنار خیابانهای قرونوسطایی است.




    ۶- مارساکسلوک- مالت
    ۹۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بود که فنیقیها به مالت آمدند و تجارت را آغاز نمودند. مردم در این جزیره با ماهیگیری روزگار میگذرانند و این روستا با بازارهای بزرگ ماهیفروشیاش معروف شدهاست.




    ۷- بلِد- اسلوونی
    دور تا دور این شهر کوچک را، کوههایی زیبا فراگرفته است. این شهر در سال ۱۰۰۴ میلادی بنا شد و از سوی امپراتوری رم به اسقف بریکسن اهدا گردید. در مرکز شهر، یک قلعه قرار دارد. این شهر ۵۰۰۰ سکنه دارد و برای چشمههایش معروف است.




    ۸- هالشتات- اتریش
    یکی از قدیمیترین شهرهای اتریش شناخته میشود. این شهر ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بنا شد و برای منابع پایانناپذیر نمکش در کوههای بلند شناخته میشد. در سالهای ۱۳۰۰ میلادی، معدنچیان نمک، سیستمی برای حمل و نقل نمک ایجاد نمودند. امروزه هنوز معادن نمک این شهر معروف است، اما چیزی که بیشترین ارزش را به شهر می بخشد، قدمت طولانی آن و زیبایی چشمگیر آن است.




    ۹- مانارولا- ایتالیا
    خانههایی با رنگهایی رنگینکمانی که در دیوارهای سنگی و غیرقابل نفوذ بنا شدهاست. تاریخ ساخت کلیسای این شهر، به سال ۱۳۳۸ میلادی میرسد و در قدیم به دلیل طبیعت سخت محیط بنا، بسیار امن بود. این شهر، بهخاطر نقاشیهای «آنتونیو دیسکوولوس» معروف است.




    ۱۰- بایبِری- انگلستان
    یک شهر زیبای انگلیسی. اگر اشتباه نکنم، اپیزودی از سریال «پوآرو» که هیستینگز و پوآرو بعد از سالها یکدیگر را مییابند، در این جا فیلمبرداری شدهاست. این شهر را زیباترین هر انگلستان میدانند. ساخت این شهر به سالهای پیش از ۱۰۸۰ میلادی میرسد و بافت قدیمی خود را بهخوبی حفظ نمودهاست.




    ۱۱- آنِسی- فرانسه
    زیبایی این شهر، با کوههای آلپ که در اطراف شهر قرار دارد، چندین برابر شدهاست. این شهر در قرن ۱۴ میلادی بنا شده و در سرتاسر شهر، جویها و کانالهای آبی دیده میشوند.




    ۱۲- گورِم- ترکیه
    این شهر در عهد رمیها در میان صخرههای که محیط را در بر گرفتهاند بنا شد، از همان سنگها، برای بنای شهر استفاده شد و امروز هم بسیاری از بناهای اولیه پابرجا ماندهاست. بسیاری از کلیساهای این شهر، مستقیماً درون صخرهها ساخته شدهاند.




    ۱۳- لیوِنوُرث- واشینگتن- آمریکا
    واقعاً شبیه یکی از دهکده های زیبای دامنهی آلپ است، در سوییس. اما خب، این شهر زیبا در آمریکا قرار دارد. زیاد تعجب نکنید، نقشهی این شعر بر اساس روستاهای باواریایی طراحی شدهاست. شهر در اصل با بناهایی چوبی در سال ۱۹۰۶ بنا شد. در سال ۱۹۶۲، کمیتهای محلی تصمیم گرفت که شهر را چنان که امروزه میبینیم، بنا کند و به این ترتیب، صنعت توریسم در این منطقه رواج پیدا کرد.




    ۱۴- کویین استوون- نیوزلند
    این شهر در اطراف دریاچهی زیبای واکاتیپو ساخته شدهاست و منظرهی بی نظیری از مناظر آبی و کوه را پیش روی ساکنینش گستردهاست. ویلیام گیلبرت ریز و نیکلاس فون تونزلمان مکتشفان اروپایی بودند که پس از اکتشاف طلا در سال ۱۸۶۰، به این منطقه آمدند




    ۱۵- دهکدهی کوه پنهان- جیوژایگو- چین
    روزگاری، این دهکده و صدها دهکدهی مشابه آن، بهعنوان استراحتگاه برای ارتش استفاده میشد. امروزه نیز تنها با اسب میتوان ب این روساها دسترسی یافت تا فرهنگ اصیل چینی را که هنوز در آنها رعایت میشود، مشاهده نمود.

 
بالا پایین