Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ساخت قلب مصنوعی با استفاده از فوم

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار پزشکی
Konu Başlığı ساخت قلب مصنوعی با استفاده از فوم
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





محققان موفق شده‌اند با استفاده از فوم آلاستومر قلب مصنوعی بسازند که می‌توان آن را به جای قلب طبیعی استفاده کرد.


حققان دانشگاه کورنل اخیرا موفق به ساخت جدیدترین فوم آلاستومر شده‌اند که می تواند مانند پمپی که مواد مایع را پمپاژ می‌کند و به عنوان یک قلب مصنوعی بجای قلب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. سیلیکون فوم پوروالاستیک ماده‌ای نرم است که می توانیم آن را به هر شکلی که بخواهیم درآوریم و این امکان وجود دارد که در آینده با استفاده از تکنولوژی چاپگر سه بعدی برای ساخت انواع گوناگون اعضای مصنوعی بدن مورد استفاده قرار گیرد.
ماده فوم بسیار نرم و قابل انعطاف است و می توان آن را به اندازه‌ای کشید که 600 برابر حجم کنونی خود برسد. همچنین این ماده می‌تواند مایعات را به راحتی از خود عبور دهد و این امکان وجود دارد که مواد تشکیل دهنده آن به صورت پیچیده‌تری نیز در آیند.
برای نگه داری مواد مایع در این قلب مصنوعی (زمانی که آب به داخل فوم وارد می شود و نگه داشته می شود)، روی پوسته بیرونی آن از فیبر سیلیکون یا کربن پوشیده می‌شود. همچنین می توان از مقدار مشخصی فوم آلاستومر نیز برای این پوشش استفاده کرد. درست مانند اینکه یک جسم کروی را روی تخم مرغ قرار دهند به گونه‌ای که بین آن دو هوا وجود داشته باشد. در ادامه کاربردهای فوم در زمینه پزشکی، محققان در تلاش‌اند تا با استفاده از این ماده دست مصنوعی را هم بسازند زیرا ماده فوم با محیط زیست نیز سازگار است. محققان می‌گویند که ساخت قلب مصنوعی با استفاده از فوم کار چندان سختی نبوده است و آنها آمادگی این را دارند که با سفارش هر شخصی قلب مورد نیاز او را بسازند.

 
بالا پایین