Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تولید خاویار در کویر

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پرورش دام و طیور و ماهی
Konu Başlığı تولید خاویار در کویر
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

تولید خاویار در کویر ایران
تولید خاویار در کویر ایران
تولید ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی کشورمان با هدف تولید گوشت و خاویار از پیشینه بلندی برخوردار نیست ولی استان یزد را می‌توان به عنوان پیشگام این بخش در کشور دانست.

«علی زارع»مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: این استان کویری به مرحله استحصال خاویار نیز رسیده به طوری که اولین استحصال خاویار سال گذشته توسط بخش خصوصی به میزان ۲,۴ کیلوگرم از یک ماهی به ارزش ۱۲ میلیون تومان انجام شده است.
وی با بیان اینکه دریای خزر زیستگاه اصلی ماهیان خاویاری است، تصریح کرد: آب‌های لب شور شهرستان بافق در استان یزد با توجه به میزان شوری مشابه با دریای خزر، فرصتی خدادادی برای این استان جهت پرورش ماهیان خاویاری به شمار می‌رود هر چند که تصور پرورش ماهی کویر مرکزی ایران تا یک دهه قبل دور از ذهن به نظر می‌رسد.
زارع در همین رابطه با اذعان به اینکه در سال گذشته ۱۲ تن و امسال ۴۴ تن گوشت ماهی خاویاری در استان تولید شده است، اظهار داشت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که استان کویری یزد به مرحله استحصال خاویار نیز رسیده به طوری که اولین استحصال خاویار سال گذشته توسط بخش خصوصی به میزان ۲,۴ کیلوگرم از یک ماهی به ارزش ۱۲ میلیون تومان انجام شده است./ ایسنا

تولید خاویار در کویر ایران






با تلاش هشت ساله کشاورز آران و بیدگلی

تولید خاویار در دل کویر

با تلاش هشت ساله کشاورز آران و بیدگل نخستین خاویار تولید شده در دل کویر استحصال شد.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ حسین فتاحی مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: مهدی آزاد پور کشاورز آران و بیدگلی پس از هشت سال تلاش ، در مزرعه غول آباد این شهرستان با ايجاد درياچه مصنوعي و پرورش ماهي خاوياري 62 کیلوگرمی درآب شور موفق شد ، بیش از پنج کیلوگرم خاویار استحصال کند.






برای تماشای ویدئو ، لطفا روی لینک زیر کلیک کنید :

3109088_189



مهدي آزادپور مجري طرح پرورش ماهيان خاوياري کويرآران و بيدگل هم گفت: با کاهش ذخاير ماهيان خاوياري درياي خزر و ضرورت جايگزيني طرحي براي جبران اين کمبودها، پرورش ماهيان خاوياري در اين مرکز آغاز و درحال حاضر 200 ماهي خاوياري در این مرکز وجود دارد که نخستین آن به وزن 62 کیلوگرم به ثمر نشست.
وی گفت: اين مرکز از سال90 با هدف توليد و اشتغالزايي و همچنين ارز آوري براي منطقه و کشور آغاز به کار کرد.
آزاد پور گفت: با توجه به محدوديت منابع آبي درکوير با روشي ابتکاري، سامانه ای طراحي و تعبيه شده که آب را در استخر به گردش مي اندازد و دوباره به چاه بازگشته و با تصفيه دوباره به استخرها باز مي گردد و از هدر رفت آب جلوگيري مي شود.










تولید خاویار در دل کویر
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا پایین