Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

20 سوالی که روز خواستگاری باید از همسر خود بپرسید

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı کتاب روانشناسی و موفقیت
Konu Başlığı 20 سوالی که روز خواستگاری باید از همسر خود بپرسید
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دسته بندی:
روانشناسی




متاسفانه خانم ها و آقایان در روز خواستگاری اکثرا دستپاچه شده و نمی دانند چه سوالاتی را باید از طرف مقابل بپرسند و کلا نمی دانند چه کاری باید بکنند. در ادامه سعی کردم 20 سوال مهم زندگی را که هر فرد باید از فرد مقابل بپرسد تدوین کرده و در این بخش جهت اطلاع عموم قرار دهم. اگر شما قصد ازدواج دارید در روز خواستگاری حتما این 20 مورد را در یک برگه یادداشت کرده و حتما از همسر آینده ی خود بپرسید و اگر مطمئن شدید که در اکثر موارد زیر با همسر خود تفاهم دارید می توانید مطمئن شوید که با فرد مقابل خود می توانید زندگی خوبی را آغاز کنید. در ادامه سوالات مربوط به خانم ها و آقایان را بصورت مجزا قرار داده ام ...


متاسفانه خانم ها و آقایان در روز خواستگاری اکثرا دستپاچه شده و نمی دانند چه سوالاتی را باید از طرف مقابل بپرسند و کلا نمی دانند چه کاری باید بکنند.در ادامه سعی کردم 20 سوال مهم زندگی را که هر فرد باید از فرد مقابل بپرسد تدوین کرده و در این بخش جهت اطلاع عموم قرار دهم.اگر شما قصد ازدواج دارید در روز خواستگاری حتما این 20 مورد را در یک برگه یادداشت کرده و حتما از همسر آینده ی خود بپرسید و اگر مطمئن شدید که در اکثر موارد زیر با همسر خود تفاهم دارید می توانید مطمئن شوید که با فرد مقابل خود می توانید زندگی خوبی را آغاز کنید.در ادامه سوالات مربوط به خانم ها و آقایان را بصورت مجزا قرار داده ایم ... 20 سوالی که آقایان در روز خواستگاری باید از طرف مقابل بپرسند

در زیر لیست اولویت های یک مرد در ازدواج مشخص شده است که یک فرد لازم است در زمان خواستگاری از فرد مقابل (طرف خانم) حتما پرس و جو کند.
در صورتی که بیشتر گزینه های زیر با فرد مقابل شما (طرف خانم) بر طبق اولویت های زندگی شما مطابقت داشته باشد می توانید نوید تشکیل یک زندگی مناسب را برای خود بدهید.
1. هم کفو بودن ایمان دو طرف و عقاید مذهبی
موارد مربوط به این گزینه: ایمان (اهل نماز و روزه باشد + چادر خیلی خوب است و در صورتی مانتو به تن کند که مانتو کاملا مرتب باشد + اهل مستحبات باشد + خدا شناس باشد{ مومن واقعی در عمل و گفتار } )
2. روابط عمومی مناسب
این گزینه به شما کمک می کند تا فردی را انتخاب کنید که اجتماعی بوده و گوشه گیر نباشد.
موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]روابط عمومی بالا خوب است به شرطی که فاصله ی محرم و نامحرمی از بین نرود و حدود شرعی رعایت شود.
    [*=right]خوش اخلاق باشد.
    [*=right]در مقابل نامحرم سنگین و متین باشد.
3. همسردار باشد + خانه دار
در نظر این گزینه از این جهت مناسب است که باعث می شود شما مقدار تهعد همسر آینده ی خود را نسبت به خانواده و فرزندان بدانید به این صورت خانواده استحکام بیشتری خواهد داشت.
همچنین در فرهنگ ایرانی رسم است که مدیر خانه زن خانواده باشد و اگر این فرهنگ در خانواده ای رعایت نشود می تواند زمینه ساز از هم گسستگی اعضای خانواده باشد.
4. فرزندهایمان را خوب و با ایمان تربیت کند.
لازمه ی تربیت فرزندان با ایمان مادری با اعتقادات مذهبی قوی است پس قبل از این گزینه لازم است گزینه ی 1 حتما چک شود.
5. شغل همسر آینده:
در آداب اسلامی وظیفه ی مرد خانواده کسب در آمد و پرداخت خرجی به زن خانواده و فرزندان است.
لذا کارمند بودن زن خانواده معمولا آثاری را بر زندگی تمامی اعضای خانواده خواهد گذاشت لذا بررسی این موضوع و تفاهم در این زمینه از ضروریات ازدواج های امروزی است.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]با شغل + تحصیلات با شرایط زیر مشکلی ندارم ولی گزینه های 3 و 4 اولویت دارد.
    [*=right]در جامعه ی کنونی ما اشتغال در هر محیطی مناسب نیست و زن باید در محیط بسیار سالمی شاغل باشد من ترجیح می دهم زنم یا شاغل نباشد یا اگر باشد بصورت کاملا پاره وقت و در محیط سالم و زیر نظر خودم کار کند ، اما علاقه مندی خودم اینست که در کنار خودم کار کند.
6. سطح تحصیلات و ادامه تحصیل
برخی آقایان ممکن است با ادامه تحصیل همسر خود مشکل داشته باشند لذا لازم است همان ابتدا این مورد رو بررسی کنید و با آن کنار بیایید.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]برای تحصیلات همسرم مشکلی ندارم حتی اگر سطوح بالاتر از سطح علمی خود من باشد علاوه بر این کمک هم می کنم که در تحصیلاتش کاملا موفق عمل کند و موفقیت همسرم را موفقیت خودم می دانم.
7. اصالت خانوادگی داشته باشد (خانواده خوب و مذهبی + بدون سابقه ی بد سیاسی و اجتماعی )
8.صداقت در گفتار و رفتار داشته باشد. ( شروع زندگی با صداقت و ادامه ی زندگی با صداقت )
9.گذشت داشته باشد ( در گرفتاریهای زندگی زن و شوهر همواره باید از خود گذشتگی داشته باشند و روحیه ی گذشت را در خود تقویت کنند )
10. ورزش در محیط های بیرون از منزل با رعایت نکات اسلامی و حتما با یک همراه دوست یا آشنا باشد.
11. خرید برای منزل:
نمونه موارد مربوط به این گزینه:
در خرید منزل تا حد توانم به همسرم کمک خواهم کرد اما در صورت نبود من با آشنایان و فامیل به خرید برود.
12.محبت و علاقه همیشگی + موارد اخلاقی طرفین:نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]محبت کند سوپر محبت تحویل بگیرد ، بدی کند باز هم محبت تحویل بگیرد.
    [*=right]اصولا آدم بد اخلاقی نیستم و از دعوا و بد اخلاقی متنفرم اما اگر هم عصبانی شوم بی دلیل عصبی نمی شوم و حتما دلیل کاملا منطقی برای عصبانیت من وجود خواهد داشت ولی در کل خود را آدم مهربانی میدانم.
    [*=right]در مواقع عصبانیت به تنهایی نیاز دارم و دوست دارم که همسرم در آن زمان سر به سر من نذارد و مرا بیشتر درک کند.
13. قانع باشد ( قناعت در زندگی همواره باعث خوشبختی دو فرد می شود )
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]آدم خسیسی نیستم ولی ول خرج هم نیستم اگر همسرم توقع یک روسری را از من داشته باشد من برایش یک ست کامل لباس می خرم ولی از ول خرجی های بی مورد و چشم به هم چشمی متنفرم
14. مهریه ی پائین
لازم است در همان جلسه ی اول یا نهایتا جلسه ی دوم بحث مهریه را پیش کشید.
مهریه موضوع مهمی است که نباید بدون توجه به آن هر عدد سکه که خانواده دختر پیشنهاد دادند قبول کرد لذا لازم است که تعداد مهریه معقول بوده و داماد توانایی پرداخت آن را داشته باشد.
بنا به حدیثی از پیامبر اسلام: بهترين زنان امّت من ، خوبروترين و كم مهريه‏ترين آنان هستند.
در جامعه ی ایران خیلی از دختران حتی با 1 سکه ازدواج کرده اند و خوشبخت هستند و مهریه ی سنگین را دلیل بر خوشبختی نمیدانند.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]پیشنهاد: 14 سکه بهار آزاد به نیت 14 معصوم به همراه هزینه ی 7 سفر معنوی ( سفر حج تمتع ، سفر حج عمره ، سفر کربلا ، سفر مشهد مقدس ، سفر سوریه ، سفر قم ، سفر نجف اشرف )
    [*=right]پیشنهاد2: 100 سکه ی طلا عند الاستطاعه ( یعنی زمانی که داماد توانایی مالی پرداخت آن را داشت پرداخت نماید)
15. توقعات معقول طرفین:
معمولا توقعات نامعقول خانواده ها باعث خرابی زندگی زوج های جوان از همان ابتدای کار می شود ، لذا لازم است که توقعات خود را تا حد قابل قبولی پایین بیاوریم.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]توقع جهیزیه ی آنچنانی ندارم ( اگر با یک چادر سفید هم باشد بی منت قبول می کنم و خدا را سپاسگذار میشوم)
    [*=right]توقع لباس دامادی آنچنانی و خرید قبل از عروسی آنچنانی را ندارم ( خرید های مربوط به داماد که خانواده عروس در برخی شهر های ایران انجام می دهند )
16. مراودات فامیلی مناسب داشته باشد.
مراودات فامیلی و رابطه ی خوب خانواده های دختر و پسر می تواند در روند شکل گیری خانواده ی دو فرد خیلی موثر و مفید باشد لذا لازمه ی رابطه ی خوب و ماندگار حفظ احترام خانوادگی طرفین می باشد.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]مطمئنا همیشه از فامیل های هر یک از طرفین دختر و پسر ممکن است خانواده ای مذهبی نباشد ترجیح میدهم با مذهبی ها بیشتر رفت و آمد داشته باشیم.
    [*=right]توصیه به قطع رابطه نمی کنم و با همه ی فامیل حتی به اندازه ی نوشیدن یک لیوان آب دوست دارم رابطه داشته باشیم.
    [*=right]در عروسی ها و مجالس گناه در حد امکان دوست ندارم شرکت کنم و به همسرم اجازه ی شرکت نمی دهم حتی اگر عروسی خواهرش باشد. ( مجالس گناه از نظر من مجالس عروسی های مختلط که گاها با نوشیدن شراب نیز همراه می باشد ، البته همیشه علاقه ای به شرکت در عروسی هایی که بیشتر با گناه همراه است تا ثواب ، هم نداشته و ندارم )
17. احترام به بزرگترها بخصوص پدر و مادرها:نمونه موارد مربوط به این گزینه:
خانواده ی همسرم را دوست دارم و به پدر مادر همسرم احترام زیادی می گذارم و همچنین توقع احترام به پدر و مادر خودم را دارم. ( از بی احترامی بیزارم و بی احترامی را در تمامی شرایط نمی پذیرم حتی اگر حق با همسرم باشد نباید به بزرگتر ها بخصوص پدر مادر ها بی احترامی کنیم. )
18. مقدار علاقه مندی سفر و تعیین محل زندگی:
ممکن است یکی از طرفین برنامه ریزی بلند مدت برای آینده ی زندگی خود و محل زندگی خود داشته باشد برای همین لزوم بررسی و تفاهم سر مکان زندگی مهم است.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]علاقه به سفر بصورت خانوادگی و دسته جمعی را دارم بخصوص با همسرم.
    [*=right]علاقه به زندگی در خارج از کشور را ندارم و به خارج از کشور به دید یک سفر تفریحی و تنوع در زندگی نگاه می کنم. ( به کشورم به شدت علاقه مندم و به هیچ عنوان فکر زندگی در خارج از کشور نیستم ، حتی برای تحصیل سعی می کنم در کشور مراحل و درجات تحصیلی را بگذرانم )
19. مراودات با سایر افراد:
متاسفانه برخی از زوج ها در مراودات اجتماعی خود با سیر افراد زیاده روی کرده و همین امر باعث ایجاد تنش بین زوجین شده و سر انجام ممکن است به مشکلاتی ختم شود لذا باید مقدار مراودات و نحوه ی کار هر یک از طرفین مشخص شود تا زمینه ساز اعتماد سازی بین دو طرف شود.
همچنین زوجین نباید بیش از حد معقول با سایر افراد مراوده نامعقول داشته باشند. ( بخصوص در مقابل دیده همسر خود )
نمونه موارد مربوط به این گزینه:
حدالامکان دوست ندارم همسرم با سایر آقایان ارتباط خیلی زیادی داشته باشد و روابط همسرم در حد مراوده های تحصیلی و کاری عادی بیشتر نباشد. ( همانگونه زن ها معتقدند مرد آنها باید در رابطه با زن های دیگر کنترل زیادی نسبت به خود و رفتار خود داشته باشد علاوه بر رعایت این مهم چنین توقعی از همسرم نیز دارم )
20. استقلال فکری
استقلال فکری در تصمیم گیری های مهم زندگی میتواند یک زندگی را در شرایط بحرانی نجات دهد.
جلوگیری از دخالت دیگران یکی از نکات مهمی است که می تواند نقش استقلال فکری را در زندگی نشان دهد.
چرا که ممکن است با دخالت نابجای دیگران حس اعتماد و علاقه ی بین زوجین از بین رفته و روابط رو به تیرگی پیش رود.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]همسرم باید در تصمیم گیری های زندگی بعد از ازدواج استقلال فکری داشته باشد.
همسرم نباید اجازه ی دخالت در مسائل و مشکلات خانواده را توسط سایر آشنایان بدهد ولی مشورت مشکلی ندارد. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20 سوالی که خانم ها در روز خواستگاری باید از طرف مقابل بپرسند
در زیر لیست اولویت های یک خانم در ازدواج مشخص شده است که یک فرد لازم است در زمان خواستگاری از فرد مقابل (طرف آقا) حتما پرس و جو کند.
در صورتی که بیشتر گزینه های زیر با فرد مقابل شما (طرف آقا) بر طبق اولویت های زندگی شما مطابقت داشته باشد می توانید نوید تشکیل یک زندگی مناسب را برای خود بدهید.
1. هم کفو بودن ایمان دو طرف و عقاید مذهبی
موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]اهل نماز و روزه باشد
    [*=right]لباس مناسب بر تن کند و شخصیت مردانه داشته باشد
    [*=right]از آرایش پرهیز کند ( شامل زیر ابرو برداشتن و اینگونه موارد که متاسفانه جدیدا مرسوم شده است )
    [*=right]اهل مستحبات باشد
    [*=right]خدا شناس باشد{ مومن واقعی در عمل و گفتار }
2. روابط عمومی مناسب
این گزینه به شما کمک می کند تا فردی را انتخاب کنید که اجتماعی بوده و گوشه گیر نباشد.
موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]روابط عمومی بالا خوب است به شرطی که فاصله ی محرم و نامحرمی از بین نرود و حدود شرعی رعایت شود.
    [*=right]خوش اخلاق باشد.
    [*=right]در مقابل نامحرم سنگین و متین باشد.
3. همسردار باشد
در مردان همسرداری به حمایت همه جانبه از همسر در طول دوران زندگی مشترک و احترام به عقاید طرف مقابل و رسیدگی به درخواست های معقول همسر ختم می شود.
لذا مقدار تعهد به خانواده و همسر داری را می توان از سوالات زیر پرس و جو کرد.
موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]آیا بعد از ازدواج هم همچنان روابط مجردی خود را با دوستان مجرد خود ادامه خواهید داد ؟
پاسخ معقول به این گزینه دو مورد است.
خیر رابطه را قطع خواهم کرد یا در حد معقول کنترل خواهم کرد.
خیر سعی خواهم کرد رابطه با دوستان مجرد را کم کرده و در مقابل با دوستان متاهل رابطه ی خانوادگی را گسترده تر کنم.


  • [*=right]معمولا همه روزه چه مدت در بیرون از منزل هستید و آیا زمان هایی که دیر به منزل می آیید به خانواده اطلاع میدهید ؟
جواب: بله هر موقع دیر به منزل بروم به خانواده اطلاع خواهد داد تا نگران نباشند و در صورت لزوم توضیحاتی مبنی بر دیرکرد خود می دهم.4. فرزندهایمان را خوب و با ایمان تربیت کند.
لازمه ی تربیت فرزندان با ایمان مادری با اعتقادات مذهبی قوی است پس قبل از این گزینه لازم است گزینه ی 1 حتما چک شود.
5. شغل همسر آینده:
در آداب اسلامی وظیفه ی مرد خانواده کسب در آمد و پرداخت خرجی به زن خانواده و فرزندان است.
لذا داشتن شغل مناسب برای یک مرد از ضروریات زندگی است.
در این مورد درخواست حقوق بالا از همسر آینده درخواست معقولی نیست اما در مقابل می توانید موقعیت شغلی فعلی همسر آینده خود و مقدار آینده دار بودن شغل وی را بررسی کنید.
چرا که ممکن است در حال حاضر شغل وی حقوق زیادی را به همراه نداشته باشد ولی در آینده این مشکل برطرف شده و در آمد وی رشد بهتری داشته باشد.
همچنین نوع شغل همسر خود را بررسی کنید چرا که برخی از شغل ها درد سر زیادی ممکن است برای شما داشته باشد ( از قبیل شغل های نظامی ) که باید با آن کنار بیایید.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]با شغل همسرم که حقوق مناسبی جهت اداره ی زندگی به همراه داشته باشد مشکلی ندارم.
    [*=right]آینده ی شغلی همسر مقالب خود را حتما از وی بپرسید.
6. سطح تحصیلات و ادامه تحصیل
سطح تحصیلات همسر شما در حد تحصیلات شما باشد.
اگر شما به عنوان یک زن تحصیلات بالاتری دارید در این مورد کمی دقت کنید که تحصیلات بالای شما از نظر مرد مشکل ساز نباشد و همچنین خود را تابع مرد آینده ی خود بدانید نه اینکه تحصیلات بالاتر خود را دلیل بر قطع وابستگی بدانید.
تمامی مردان از اینکه همسر آنها به آنها وابسته باشند خوشحال می شوند و از خدمت به همسر خود لذت می برند پس این لذت را از همسر خود دریغ نکنید.7. اصالت خانوادگی داشته باشد (خانواده خوب و مذهبی + بدون سابقه ی بد سیاسی و اجتماعی )
8. صداقت در گفتار و رفتار داشته باشد. ( شروع زندگی با صداقت و ادامه ی زندگی با صداقت )
9. گذشت داشته باشد ( در گرفتاریهای زندگی زن و شوهر همواره باید از خود گذشتگی داشته باشند و روحیه ی گذشت را در خود تقویت کنند )
10. پرس و جو از آینده ی زندگی و برنامه های زندگی همسر آینده خود:
مردی که برای زندگی خود و خانواده ی خود برنامه ریزی نکرده باشد معمولا خود و خانواده ی خود را دچار مشکلات متعددی می کند.
پس سعی کنید مردی را به عنوان مدیر خانواده ی خود انتخاب کنید که وقتی این سوال را از آن می پرسید حداقل یک برنامه ی مشخصی برای 2 الی 5 سال آینده ی زندگی خود داشته باشد.
11. خرید برای منزل:
انتظارات خود را از همسر مقابل برای تامین مایحتاج زندگی بیان کنید.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]انتظار دارم همسرم همیشه وقتی به منزل می آید دست خالی نباشد و برخی خرید های جزئی منزل را انجام دهد.
    [*=right]انتظار دارم در خرید هایم همسرم مرا همراهی کند.
    [*=right]علاقه دارم در مورد خریدهایم همسرم نظر خود را ارائه دهد.
12. محبت و علاقه همیشگی + موارد اخلاقی طرفین:
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]محبت کند سوپر محبت تحویل بگیرد ، بدی کند باز هم محبت تحویل بگیرد.
    [*=right]اصولا آدم بد اخلاقی نیستم و از دعوا و بد اخلاقی متنفرم اما اگر هم عصبانی شوم بی دلیل عصبی نمی شوم و حتما دلیل کاملا منطقی برای عصبانیت من وجود خواهد داشت ولی در کل خود را آدم مهربانی میدانم.
    [*=right]در مواقع ناراحتی نیاز دارم با همسرم صحبت کنم تا به آرامش برسم.
13. قانع باشد ( قناعت در زندگی همواره باعث خوشبختی دو فرد می شود )نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]آدم خسیسی نیستم ولی ول خرج هم نیستم اگر همسرم توقع یک روسری را از من داشته باشد من برایش یک ست کامل لباس می خرم ولی از ول خرجی های بی مورد و چشم به هم چشمی متنفرم
14. توقعات معقول طرفین:
معمولا توقعات نامعقول خانواده ها باعث خرابی زندگی زوج های جوان از همان ابتدای کار می شود ، لذا لازم است که توقعات خود را تا حد قابل قبولی پایین بیاوریم.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]توقع مهریه ی آنچنانی ندارم ( در حد معقول و عرف جامعه می پذیرم )
    [*=right]توقع لباس عروسی آنچنانی و خرید قبل از عروسی آنچنانی را ندارم.
    [*=right]توقع عروسی آنچنانی در تالار آنچنانی را ندارم.
15. مراودات فامیلی مناسب داشته باشد.
مراودات فامیلی و رابطه ی خوب خانواده های دختر و پسر می تواند در روند شکل گیری خانواده ی دو فرد خیلی موثر و مفید باشد لذا لازمه ی رابطه ی خوب و ماندگار حفظ احترام خانوادگی طرفین می باشد.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]مطمئنا همیشه از فامیل های هر یک از طرفین دختر و پسر ممکن است خانواده ای مذهبی نباشد ترجیح میدهم با مذهبی ها بیشتر رفت و آمد داشته باشیم.
    [*=right]توصیه به قطع رابطه نمی کنم و با همه ی فامیل حتی به اندازه ی نوشیدن یک لیوان آب دوست دارم رابطه داشته باشیم.
    [*=right]در عروسی ها و مجالس گناه در حد امکان دوست ندارم شرکت کنم و به همسرم اجازه ی شرکت نمی دهم حتی اگر عروسی خواهرش باشد. ( مجالس گناه از نظر من مجالس عروسی های مختلط که گاها با نوشیدن شراب نیز همراه می باشد ، البته همیشه علاقه ای به شرکت در عروسی هایی که بیشتر با گناه همراه است تا ثواب ، هم نداشته و ندارم )
16. تعیین محل زندگی:
معمولا چون خانم ها تابع همسر خود هستند لذا لازم است از همان ابتدا با شرایط جدید زندگی خود آشنا بشید و اینکه در آینده در کجا قرار است زندگی کنید خیلی مهم است.
ممکن است همسر شما توانایی تهیه ی مسکن نداشته باشد و مجبور باشید با مادر شوهرتان زندگی کنید پس لزوم بررسی این مورد خیلی لازم و ضروری است.
در این مورد معمولا خانم ها تصمیم گیرنده نیستند پس سعی کنید فردی را انتخاب کنید که با محل زندگی وی و محل کار وی مشکلی نداشته باشید.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]علاقه به زندگی در خارج از کشور را ندارم و به خارج از کشور به دید یک سفر تفریحی و تنوع در زندگی نگاه می کنم. ( به کشورم به شدت علاقه مندم و به هیچ عنوان فکر زندگی در خارج از کشور نیستم ، حتی برای تحصیل سعی می کنم در کشور مراحل و درجات تحصیلی را بگذرانم )
    [*=right]دوست دارم در نزدیکی خانواده ی خودم زندگی کنیم و از زندگی کردن با خانواده ی همسرم ناراحت نمی شوم ولی علاقه دارم خانه ی مستقلی داشته باشیم.
17. احترام به بزرگترها بخصوص پدر و مادرها:
نمونه موارد مربوط به این گزینه:
خانواده ی همسرم را دوست دارم و به پدر مادر همسرم احترام زیادی می گذارم و همچنین توقع احترام به پدر و مادر خودم را دارم. ( از بی احترامی بیزارم و بی احترامی را در تمامی شرایط نمی پذیرم حتی اگر حق با همسرم باشد نباید به بزرگتر ها بخصوص پدر مادر ها بی احترامی کنیم. )
18. مقدار علاقه مندی سفر :
معمولا خانم ها علاقه ی زیادی به سفر نسبت به مردان دارند لذا این مورد را باید حتما بررسی کرده و مقدار علاقه ی همسر خود را نسبت به مسافرت بدانند.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]علاقه به سفر بصورت خانوادگی و دسته جمعی را دارم بخصوص با همسرم.
19. مراودات با سایر افراد:
متاسفانه برخی از زوج ها در مراودات اجتماعی خود با سیر افراد زیاده روی کرده و همین امر باعث ایجاد تنش بین زوجین شده و سر انجام ممکن است به مشکلاتی ختم شود لذا باید مقدار مراودات و نحوه ی کار هر یک از طرفین مشخص شود تا زمینه ساز اعتماد سازی بین دو طرف شود.
همچنین زوجین نباید بیش از حد معقول با سایر افراد مراوده نامعقول داشته باشند. ( بخصوص در مقابل دیده همسر خود )
نمونه موارد مربوط به این گزینه:
حدالامکان دوست ندارم همسرم با سایر خانم ها ارتباط خیلی زیادی داشته باشد و روابط همسرم در حد مراوده های تحصیلی و کاری عادی بیشتر نباشد. ( همانگونه مرد ها معتقدند زن آنها باید در رابطه با مردهای دیگر کنترل زیادی نسبت به خود و رفتار خود داشته باشد علاوه بر رعایت این مهم چنین توقعی از همسرم نیز دارم )
20. استقلال فکری
استقلال فکری در تصمیم گیری های مهم زندگی میتواند یک زندگی را در شرایط بحرانی نجات دهد.
جلوگیری از دخالت دیگران یکی از نکات مهمی است که می تواند نقش استقلال فکری را در زندگی نشان دهد.
چرا که ممکن است با دخالت نابجای دیگران حس اعتماد و علاقه ی بین زوجین از بین رفته و روابط رو به تیرگی پیش رود.
نمونه موارد مربوط به این گزینه:


  • [*=right]همسرم باید در تصمیم گیری های زندگی بعد از ازدواج استقلال فکری داشته باشد.
    [*=right]همسرم نباید اجازه ی دخالت در مسائل و مشکلات خانواده را توسط سایر آشنایان بدهد ولی مشورت مشکلی ندارد.




 
بالا پایین