Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کمک به انجام تکالیف مدرسه،کلیدی ترین نکات برای کمک به انجام تکالیف کودک

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı کودک و خانواده
Konu Başlığı کمک به انجام تکالیف مدرسه،کلیدی ترین نکات برای کمک به انجام تکالیف کودک
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=1] کمک به انجام تکالیف مدرسه،کلیدی ترین نکات برای کمک به انجام تکالیف کودک [/h]همیشه در مورد مدرسه و یادگیری، نظر مثبت داشته باشید و آن را به فرزند خود ابراز کنید.
[h=2]کمک به انجام تکالیف مدرسه و نکات برای کمک به انجام تکالیف کودک[/h]
کمک به انجام تکالیف کودک بازنگ تفریح: سرعت و فاصله یادگیری را تنظیم کنید تا توان و یاد سپاری در حد ایده آل باشد.

کمک به انجام تکالیف کودک باانتخاب: بگذارید خود کودک تصمیم بگیرد که چه تکلیفی را نخست انجام دهد و چگونه مطالعه کند.

کمک به انجام تکالیف کودک بادستورالعمل: دستورالعمل انجام تکالیف را با دقت بخوانید. چنانچه لازم باشد، دستورالعمل را با زبان ساده و قابل فهم برای کودک توضیح دهید.

کمک به انجام تکالیف کودک باتشویق: زمانی که کودک در انجام تکالیف خود تلاش می کند و منظم و مرتب است، او را تشویق کنید.

کمک به انجام تکالیف کودک باوسایل خانه: نور، محل نشستن و وسایل مناسب باعث می شود که کودک آسوده و راحت باشد و حداکثر توجه خود را به کارهایش معطوف دارد.

کمک به انجام تکالیف کودک بابازی: تمرین هایی را که به مفاهیم اصلی مربوط می باشند، می توان از طریق بازی، لذتبخش تر نمود. چنانچه فعالیتی برای کودک لذتبخش باشد، توجه و علاقه او بیشتر می شود.

کمک به انجام تکالیف کودک باایجاد انگیزه: گاهی لازم است به کودک خود جایزه ای بدهید تا عادت مطالعه در او ایجاد شود. به عنوان مثال می توانید از برچسبهای زیبا، کارت یا دادن امتیازهایی استفاده کنید.

کمک به انجام تکالیف کودک باشادمانی: فراموش نکنید که یادگیری باید لذتبخش باشد. موضوعات دشوار را با مطالب مورد علاقه کودک ارتباط دهید.
کمک به انجام تکالیف کودک بامسائل کلیدی: به خاطر داشته باشید که برخی از عادات در مطالعه، کلید تسلط پیدا کردن به شمار می آیند. دوره کردن مکرر، نوشتن تمرینهای اضافی و مطالعه عمیق در مدت کوتاه از آن جمله است.

کمک به انجام تکالیف کودک باسرعت یادگیری: به خاطر داشته باشید که هر کودکی با سرعت و روش خود مطالب را فرا می گیرد. به فرزندتان کمک کنید تا بهترین روش را برای خود انتخاب کند.

کمک به انجام تکالیف کودک باحافظه: مرور کردن مکرر و انجام تمرینهای اضافی به کودک کمک می کند تا مطالب را بهتر به خاطر بسپارد. مسلما چنین روشی مفیدتر از مطالعه طولانی آخر وقت و قبل از امتحان است.

کمک به انجام تکالیف کودک باروش معمول: انجام تکالیف باید بصورت یک جریان روزمره تلقی شود. حتی اگر کودک در یک روز بخصوص تکلیفی ندارد، او را به خواندن کتاب تشویق کنید.

کمک به انجام تکالیف کودک باموقعیت ها: از فعالیت های روزمره در جهت کسب مهارت در کودک استفاده کنید. بگذارید او صورت خرید ماهانه را بنویسد، مبالغ قبض ها را جمع بزند، کوپن ها را بشمارد و ...

کمک به انجام تکالیف کودک باتحسین کردن: نکته خوبی را در مورد کودک در نظر بگیرید و صادقانه او را در مورد پاکیزگی، تلاش، دقت، طرز فکر، پیشرفت و غیره تحسین کنید.

کمک به انجام تکالیف کودک باکیفیت زمانی: مدت زمان در اینجا مدنظر نیست، بلکه کیفیت زمانی را که صرف کودکتان در انجام تکالیفش می کنید، مهم است.
کمک به انجام تکالیف کودک باکتاب خوانی: در زمان فراغت تا حد ممکن کودک را به کتاب خواندن تشویق کنید. تنها راه پیشرفت در روخوانی، خواندن کتاب و مطالب مختلف دیگر است.

کمک به انجام تکالیف کودک باوسایل: در دسترس بودن وسایل لازم از بهانه جویی و بروز وقفه در کار جلوگیری می کند و مهارت در نظم بخشیدن را قوت می بخشد.

کمک به انجام تکالیف کودک باآموزگاران: بدون هیچ رو دربایستی از آموزگاران کمک و نظر بخواهید. چنانچه مشکلی دائمی وجود دارد، جلسه ای را برای مشورت آنها ترتیب بدهید.

کمک به انجام تکالیف کودک باهمدلی: از فرزند خود پشتیبانی کنید و صبور باشید.

کمک به انجام تکالیف کودک باارزش: بگذارید کودک شما بفهمد تحصیل تا چه حد برایتان مهم است و اهمیت عادت خوب مطالعه را در او تقویت کنید.

کمک به انجام تکالیف کودک باکار: از قانون مادربزرگ استفاده کنید: اول کار، بعد بازی.

کمک به انجام تکالیف کودک باکلمات تمجیدی: کلمات تمجیدی و تشویقی به کودک شما کمک می کند تا اساس محکمی برای عادات مطالعه خود بنیان گذارد و حس اعتماد به نفس در او ایجاد شود.
و اما نکات مهم دیگر:

***نکته دیگری که باید در موردش با فرزندتان صحبت کنید و به توافق برسید، محل انجام تکالیف مدسه است. جایی را پیشنهاد کنید که فرزندتان تمرکز حواس داشته باشد و وسایلی دور و برش نباشد که حواسش را پرت کنند.

***انجام تکالیف فرزندتان را به عهده خودش بگذارید. فقط بر کارش نظارت کنید و در صورتی که از شما درخواست کرد، کمکش کنید. وقتی مشغول انجام تکالیفش است کنارش ننشینید.


***برایش دفترچه یادداشت تهیه کنید تا لیست و تاریخ انجام تکالیف و فعالیت هایش را در آن واردکند. باید کیف، کوله پشتی، کلاسور یا پوشه برای حمل و جابجایی فعالیت هایش داشته باشد.


***با فرزندتان راجع به تکالیف مدرسه صحبت کنید. مثلا بپرسید قصد دارد ابتدا کدام تکلیف را انجام بدهد یا برایتان بگوید کدام معلم بیشتر مشق می دهد یا تکالیف چه درسی برایش جذاب تر است و معلمش به خاطر انجام تکالیف چگونه تشویقش می کند و اگر تکالیفش را انجام ندهد یا اشتباه انجام دهد چه اتفاقی می افتد.


***به سبک یادگیری فرزندتان احترام بگذارید. بعضی از بچه ها دوست دارند روی زمین درس بخوانند نه پشت میز یا دوست دارند با دوست و همکلاسی شان و به صورت گروهی تکالیفشان را انجام بدهند یا با نوری کمتر (یا بیشتر) از آنچه مدنظر شماست مطالعه کنند. اجازه بدهید خودش به این نتیجه برسد که کدام روش یادگیری برایش بهتر است.


***این را بدانید که بعضی از بچه ها بعد از انجام بخشی از تکالیفشان به زنگ تفریح و استراحت نیاز دارند و بعضی دیگر ابتدا تمام تکالیفشان را انجام می دهند، سپس استراحت می کنند. اگر فرزند شما در دسته اول قرار دارد از او بخواهید فعالیتی را برای زمان استراحتش انتخاب کند که خسته اش نکرده و انجام بقیه تکالیف را برایش سخت نکند.


***تنها در صورت انجام کامل تکالیف، پاداش و نتایج مثبتی که وعده داده اید را در اختیارش بگذارید (لازم است معنای "انجام کامل تکلیف" را برای فرزندتان توضیح دهید. از نظر بعضی از والدین "انجام دادن" به معنای نوشتن مشق به شکلی خوانا است و از نظر بعضی دیگر "انجام دادن" یعنی سطح مشخصی از دقت و صحت در انجام تکلیف).


***به فرزندتان بیاموزید علاوه بر انجام دادن تکالیف ش، هر روز چند دقیقه وقت بگذارد و وسایل مدرسه اش را کنترل کرده، هرکدام را سرجایشان قرار دهد تا برای کلاس روز بعد چیزی را از قلم نیندازد.
 
بالا پایین