Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

4وسیله برای جلوگیری از سرقت خودرو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سؤالات خودرویی شما
Konu Başlığı 4وسیله برای جلوگیری از سرقت خودرو
نویسنده موضوع hesan987
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hesan987

hesan987

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Dec 1, 2015
ارسالی‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

وسیله برای جلوگیری از سرقت خودرو
با توجه به افزایش روز افزون آمار سرقت، امنیت خودوری شخصی به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند خودروی شما ساخت کدام شرکت باشد یا قیمت آن چقدر است، سارقان از هر فرصتی برای دزدین ماشین شما استفاده می‌کنند. سارقان معمولاً از ماشین‌های سرقتی برای انجام کارهای غیرقانونی استفاده می‌کنند و سپس آن را رها می‌کنند و یا آن را به قیمت بسیار کم می‌فروشند. برای پیش‌گیری از سرقت ماشین وسیله‌های گوناگونی وجود دارند که به شما در حفظ جان و مالتان کمک می‌کنند:


1. سیستم هشدار دهنده (دزدگیر)
اگر در مناطق شهری زندگی می‌کنید، به احتمال زیاد با صدای دزدگیر ماشین‌ها کاملاً آشنا هستید. سیستم‌های هشدار دهنده جزو رایج‌ترین وسایل جلوگیری از سرقت خودرو هستند. هنگامی که فردی شیشه‌ی ماشین را بشکند یا سعی کند درهای ماشین را باز کند، سیستم هشدار فعال شده و صدای بلندی تولید می‌کند تا توجه بقیه به ماشین جلب شود و سارق فرصت کم‌تری برای پایان کار خود داشته باشد. سیستم‌های دزدگیر به علت رایج بودن آنان در بین خودروها عملاً کارایی خود را از دست داده‌اند به طوری که شنیدن صدای هشدار ماشین‌ها به امری عادی در شهر تبدیل شده. همین طور به علت فراوانی این وسیله، سارقان با نحوه‌ی غیر فعال کردن هشدارها کاملاً آشنا هستند. اگرچه استفاده از هشدار دهنده می‌تواند برای سارق خودروی شما مزاحمت ایجاد کند، اما به هیچ وجه مانع از ادامه‌ی کار او نخواهد شد.


2. قفل فرمان
قفل فرمان وسیله‌ای به شکل یک میله‌ی کشویی است که آن را به فرمان وصل می‌کنند تا از گردش فرمان جلوگیری کند. جنس قفل فرمان از فلزات محکم است و به همین دلیل بریدن آن کار چندان ساده‌ای نیست. یکی از مزایای قفل فرمان سادگی استفاده از آن است. به علت کشویی بودن می‌توان اندازه‌ی آن را به راحتی کاهش داد و زیر صندلی یا در صندوق قرار داد. با این که استفاده از قفل فرمان آسان است اما برخی افراد به مرور زمان از فرایند باز و بسته کردن مکرر آن خسته می‌شوند. قفل فرمان تا حدودی مانع سرقت خودروی شما می‌شود اما به هیچ وجه به طور کامل جلوی دزدان را نمی‌گیرد. سارقان حرفه‌ای می‌توانند به سادگی قفل آن را باز کرده و یا حتی در مواردی فرمان را از جا در می‌آورند.


3. قفل ترمز
قفل ترمز زیر پدال ترمز قرار گرفته و مانع از فشار دادن پدال می‌شود. بنابراین عملاً حرکت دادن ماشین ممکن نخواهد بود زیرا امکان توقف خودرو وجود ندارد. این وسیله نیز مانند قفل فرمان از جنس فلزات محکم است که بریدن آن را دشوار می‌کند. قفل ترمز وسیله‌ای کارا برای جلوگیری از سرقت خودرو است اما بعضی سارقان با ابزار مخصوص قادرند به سادگی قفل ترمز را از پدال جدا کنند. مزیت این وسیله قیمت نسبت ارزان آن نسبت به وسایل دیگر است اما به علت نیاز دائمی به باز و بسته کردن آن، خیلی افراد از وسایل پیشگیرانه‌ی دیگر استفاده کنند.


4. دستگاه ردیاب
دستگاه ردیاب به کمک فناوری جی پی اس قادر است موقعیت خودرو را روی نقشه ردیابی کند، بنابراین در صورت سرقت ماشین می‌توان به راحتی مسیر حرکت را دنبال کرد و ماشین را پیدا کرد. دستگاه‌های ردیاب افرا علاوه بر ردیابی ماشین امکان هشدار در صورت باز شدن درها یا روشن شدن موتور ماشین را به راننده می‌دهد. علاوه بر هشدار، راننده می‌تواند ماشین را از راه دور خاموش کند و مانع از سرقت ماشین خود شود. مزیت دستگاه ردیاب امکانات فوق العاده‌ی آن است که در اختیار راننده می‌گذارد. کار با این وسیله نیز بسیار آسان است و به کمک یک کامپیوتر یا تبلت یا موبایل هوشمند می‌توان از راه دور با ردیاب کار کرد. مزیت دیگر آن نصب آسان دستگاه است که متخصصان افرا به صورت رایگان ردیاب را بر روی خودروی شما نصب می‌کنند. هم‌چنین به علت کوچک بودن اندازه‌ی آن، سارقان قادر به تشخیص دادن ردیاب نیستند، بنابراین نمی‌توانند آن را غیرفعال کنند.
منبع: وبلاگ ردیاب خودرویی افرا www.afra-tech.ir
 
بالا پایین