Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چه کنیم تا کبودی‌ها زودتر بهبود یابند؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش پزشکی و سلامت
Konu Başlığı چه کنیم تا کبودی‌ها زودتر بهبود یابند؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

اگر همواره دچار کبودی در نواحی مختلف بدن می‌شوید، در ادامه علت و روش‌های درمان این مشکل را توضیح داده‌ایم.

چرا کبودی اتفاق می‌افتد؟
مویرگ‌ها، رگ‌های خونی بسیار کوچکی هستند که مواد مغذی را بین خون و بافت‌های اطراف انتقال می‌دهند. هر گونه تغییری در این مویرگ‌ها باعث ایجاد کبودی می‌شود. مویرگ‌های کوچکی در بدن وجود دارند که تنها توسط بافت و پوست احاطه شده‌اند. هر چیزی که باعث شود پوست نازک شود، کلاژن کاهش یابد یا دیواره‌های واقعی مویرگ‌ها ضعیف‌تر شود، احتمال بروز کبودی را افزایش می‌دهد.
برخی نواحی بدن مانند ساق پا که بافت کمتری دارند، بیشتر مستعد کبودی هستند. یک دلیل دیگر کبودی نیز، کمبود ویتامین است. دو ویتامین اصلی که برای پیشگیری از بروز کبودی موردنیاز هستند، عبارت‌اند از ویتامین سی و ویتامین کا. اگر دچار کمبود این ویتامین‌ها باشید، احتمالاً مشکلی در فرآیند انعقاد خون وجود خواهد داشت.

متأسفانه برخی افراد نسبت به کبودی‌ها مستعدتر از دیگران هستند. زمانی که پوست بیش‌ازاندازه نازک باشد، خون زیر پوست بسیار واضح‌تر می‌شود. در نتیجه حتی اگر واقعاً دچار کبودی نشوید؛ نشانه‌های کبودی بسیار واضح‌تر می‌شوند.


چه کنیم تا کبودی‌ها زودتر بهبود یابند؟
اگر کبودی تغییر رنگ می‌دهد، نشانه خوبی است. کبودی در ابتدا رنگ قرمز-بنفش پررنگی دارد و به تدریج به رنگ زرد-سبز تغییر رنگ می‌دهد. سپس قبل از بهبودی کامل و ناپدید شدن کبودی، رنگ آن به قهوه‌ای طلایی تبدیل می‌شود. با این حال، این مدت ممکن است طولانی به نظر برسد. خوشبختانه با انجام چند کار ساده می‌توانید روند بهبود کبودی را تسریع کنید.

کرم مختص کبودی یکی از درمان‌های موضعی است که اگر مستعد کبودی هستید، می‌توانید هر روز استفاده کنید. همچنین می‌توانید زمانی که کبودی اتفاق می‌افتد از این کرم استفاده کنید؛ زیرا این کرم حاوی عصاره گلی است که گردش خون را افزایش می‌دهد و التهاب را درمان می‌کند.
اگر دچار کمبود ویتامین هستید، مصرف ویتامین سی و کا، چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل‌ها به پیشگیری از کبودی‌ها کمک خواهد کرد. همچنین اگر پمادهای حاوی ویتامین سی و ویتامین کا را روی محل کبودی بمالید، کبودی سریع‌تر بهبود می‌یابد.

اگر میزان زیادی آناناس بخورید، در درمان کبودی مؤثر است. این میوه حاوی آنزیمی به نام بروملین است که به کاهش تورم کمک می‌کند.

همچنین در بیست و چهار ساعت اول بروز کبودی، روی آن یخ بگذارید تا التهاب و درد را کاهش دهید. همچنین می‌توانید محل کبودی را با یک باند کشی ببندید. استفاده از باند کشی به کاهش سرعت جریان خون کمک کرده و خونریزی را کنترل می‌کند. این کار اندازه کبودی را کاهش می‌دهد.
همچنین می‌توانید از کرم‌های پوششی بهره ببرید تا کبودی را مخفی کنند.



 
بالا پایین