Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

روش‌هایی برای بهبود بینایی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı چشم پزشکی
Konu Başlığı روش‌هایی برای بهبود بینایی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

چشم‌ها پنجره‌هایی رو به دنیا هستند؛ اما زمانی که تصویر این پنجره کم‌کم ناپدید و تار می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد؟
حس بینایی حدود ۸۰ درصد داده‌های حسی شما را شامل می‌شود. در نتیجه حائز اهمیت است که از بینایی خود در مقابل عوامل خاصی که باعث زوال بینایی می‌شوند، محافظت کنید. زوال بینایی ممکن است به دلیل بیماری‌های مرتبط با چشم یا بیماری‌ها و آسیب‌های دیگر اتفاق بیفتد. بیماری‌های چشمی معمولاً تنها پس از پیشرفت بیماری، علائم خود را نشان می‌دهند. در نتیجه پیشگیری بهتر از درمان است. در مورد بینایی یک سری روش‌ها و اقدامات را می‌توان از طریق تغییر سبک زندگی به کار گرفت و از روش‌های خانگی برای بهبود بینایی بهره برد.

همزمان با افزایش سن، شفافیت بینایی ما به تدریج کاهش می‌یابد؛ اما کودکان بسیار کوچک نیز ممکن است دچار مشکلات بینایی شوند. کار کردن طولانی مدت با کامپیوتر و تماشای تلویزیون باعث افزایش مشکلات چشمی در کودکان و افراد بالغ شده است. بینایی را می‌توان از طریق جراحی یا استفاده از عینک‌های تجویز شده اصلاح کرد. با این حال شما می‌توانید در خانه و از طریق انجام ورزش چشم، تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی نیز بینایی خود را بهبود بخشید. در ادامه به چند روش خانگی برای بهبود بینایی اشاره کرده‌ایم:


ورزش چشم
ورزش چشم به تقویت ماهیچه‌های چشم و حفظ انعطاف‌پذیری عدسی چشم کمک کرده و بینایی را بهبود می‌بخشد. برخی از ورزش‌هایی که برای کمک به بینایی می‌توانید انجام دهید، عبارت‌اند از:

  • ورزش‌های تنفسی یوگا: این ورزش‌ها باعث تحریک تنفس آگاهانه و حسی می‌شود که کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد. برای انجام این ورزش به شکل عمود روی صندلی یا پد یوگا بنشینید. دستان خود را روی ران‌ها بگذارید، چشم‌ها را ببندید و اجازه دهید بدن به آرامش برسد. از طریق بینی نفس عمیق بکشید و از طریق دهان هوا را خارج کنید. این تمرین را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید. پس از هر بار تمرین، چشمان خود را باز کنید؛ اما روی چیزی زیاد فوکوس نکنید.
  • ورزش پلک زدن: پلک زدن به مرطوب ماندن چشم‌ها و تسکین آن‌ها کمک می‌کند. این ورزش ساده است و در هر جایی می‌توانید آن را انجام دهید. اگر چشم‌هایتان خسته هستند، به مدت ۲ دقیقه و هر بار ۳ الی ۴ ثانیه پلک بزنید.
  • ورزش کف دست: این ورزش به تحریک نقاط خاصی در اطراف چشم کمک می‌کند و ماهیچه‌های چشم را تسکین می‌دهد. همچنین این ورزش باعث آرامش ذهن می‌شود. برای این کار، آرنج‌ها را روی میز بگذارید و کف دست چپ را روی چشم چپ بگذارید، به طوری که انگشتان دست چپ روی پیشانی قرار گیرند. سپس کف دست راست را روی چشم راست بگذارید. کف دست نباید با چشم در تماس باشد و تنها باید جلوی چشم قرار بگیرد. این تمرین را حداقل ۳ دقیقه انجام دهید.
رژیم غذایی مختص بهبود بینایی
برای این که بینایی خود را از طریق رژیم غذایی بهبود بخشید، می‌توانید بیل‌بری، بلوبری، انگور، هویج، ماهی آب سرد، اسفناج، کلم‌برگ، سبزی‌های برگ‌دار سبزرنگ، تخم‌مرغ، پیاز، سیر، موسیر و کبر بخورید.




 
بالا پایین