Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

انتخاب کفش مناسب و راحت برای کودک

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مسائل کودکان
Konu Başlığı انتخاب کفش مناسب و راحت برای کودک
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

برای پیشگیری از مشکل های تکاملی پای کودک، ‌انتخاب کفش مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نباید این نکته را فراموش کرد که کفش، نقش محافظ پای کودکان را در برابر صدمات بر عهده دارد و به همین دلیل است که پیش از راه افتادن کودک احتیاجی به پوشیدن کفش نیست و والدین نباید در سنینی که کودک هنوز راه نمی رود، به پای او کفش بپوشانند.اغلب کودکان ۱۴ تا ۱۵ ماهه می توانند روی پاهای خود بایستند و حتی چند قدمی هم راه بروند اما در این زمینه باید دقت داشت که تهیه کفش و جوراب مناسب برای کودکان نوپا یکی از کارهای مهمی است که پدر و مادرها باید در آن دقت کنند.
انتخاب کفش مناسب و راحت برای کودک

زیرا استخوان ها پای کودکان بسیار نرم و آسیب پذیر هستند و اگر کفش یا حتا جوراب بیش از اندازه تنگ، سفت و کوچک باشد می تواند به راحتی موجب انحنا و کجی استخوان‌های ران و ساق پای کودک شود. توصیه می شود والدین ابتدا نصبت به صاف بودن و سالم بودن استخوان های ساق و پای کودک اطمینان حاصل کنند و سپس به فکر خرید یک کفش مناسب برای کودک خود باشند.دکتر شهرام صادقی، متخصص طب فیزیکی از عوارض انتخاب کفش نامناسب برای بچه‌ها می‌گوید، باور می‌کنید، بیش از نصف کفش‌های موجود در مغازه‌ها برای کودکان زیر ۲ سال نامناسبند؟این گفته دکتر آذرخش کدخدایی، فیزیوتراپیست که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده بود، ما را هم مثل شما شوکه کرد! به همین دلیل تصمیم گرفتیم این‌بار گفت‌و‌گوی ‌ویژه سلامت کودک را به این موضوع اختصاص بدهیم و شما بدانید برای خرید کفش مناسب برای نخستین گام‌های فرشته کوچولوی‌تان که تازه تاتی‌تاتی یاد گرفته، چه معیاری را باید درنظر بگیرید؟ اصلا چه کفشی مناسب است و کدام نامناسب؟تحقیقات نشان داده، هرچه بچه‌ها بیشتر پابرهنه بمانند، زودتر هم راه می‌افتند! حتی خیلی از متخصصان می‌گویند، برای بچه‌هایی که راه می‌روند هم باید فقط بیرون از منزل و آن هم برای محافظت از پای‌شان کفش پوشید.
انتخاب کفش مناسب و راحت برای کودک

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید براساس پژوهش جدیدی که در هندوستان انجام شده است، پژوهشگران، قبیله‌ای را مورد بررسی قرار داده‌اند که در آن بچه‌ها تا ۱۷ یا حتی ۲۰ سالگی هم کفش نمی‌پوشیدند و ثابت شد مشکلات مربوط به پا مانند صافی کف پا یا انحراف انگشت شست پا در این کودکان بسیار کمتر از کودکان آمریکایی یا اروپایی است که از سنین خیلی پایین کفش می‌پوشند. بنابراین تحقیق، متخصصان اعلام کردند، پا در مسیر خودش، خیلی‌خوب و بدون دردسر رشد می‌کند و مشکلی برایش پیش نمی‌آید و بیشتر مشکلات مربوط به پا در کودکان به نوع کفش آن‌ها برمی‌گردد.فسقلی شما هم راه‌رفتن یاد گرفته؟ حتما هر بار که تاتی‌تاتی کنان شروع می‌کند به راه‌رفتن، شما هم شروع می‌کنید به قربان صدقه رفتن! خب همه پدر و مادرها همین کار را می‌کنند دیگر! حتما کلی انتظار کشیده‌اید تا نی‌نی دلبندتان قدم برداشتن را یاد بگیرد تا هر چه زودتر از دنیای رنگ و وارنگ کفش‌های خوشگل بچه‌گانه برایش نخستین کفش‌ها را انتخاب کنید. این روزها آن قدر کفش‌های جور واجور و قشنگ با شکل‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار هست که حتما می‌مانید کدام‌شان را برای قندعسل‌تان بخرید: «کفشی که زیرش چراغ دارد؟! آن یکی که موقع قدم برداشتن صدا می‌دهد؟! صندل‌های خوشگل تابستانی؟! یا کفش‌های ورنی براق و گل‌دار؟!»
انتخاب کار آسانی هم نیست!
ولی اگر بدانید همین انتخاب شما چقدر روی راه رفتن صحیح فرزندتان در آینده تاثیر دارد و اگر بدانید به گفته متخصصان ایرانی بیشتر از نصف کفش‌هایی که در بازار ایران موجود است، برای بچه‌های زیر ۲ سال نامناسب است، انتخاب سخت‌تر هم می‌شود! کودک نوپا وقتی شروع به قدم برداشتن می‌کند، گام‌هایی سست و لرزان دارد. اگر با کمک و حمایت شما همچنین انتخاب کفش مناسب پاهایش، قدم‌های اول را درست بردارد‌، در آینده از بسیاری از مشکلات مربوط به کف پا و ساق پا و بسیاری ازعادت‌های نادرست راه رفتن مصون می‌ماند. به همین دلیل مصاحبه این شماره از صفحات سلامت کودکسیب سبز را به این موضوع مهم اختصاص داده‌ایم: انتخاب کفش مناسب برای کودکان نوپا. توصیه ما به شما این است که خواندن این صفحات را از دست ندهید.
و اما مطالب دیگر صفحات سلامت کودک این شماره هر کدام می‌توانند پاسخی باشند به پرسش‌های مادران جوان: «نوزادم چقدر باید در شبانه‌روز بخوابد؟ چطور گریه دخترم را ساکت کنم؟ اگر نوزادم تب کرد چه کنم؟ پسر من خروپف می‌کند.
آیا باید او را درمان کنم؟ چطور داروهای کودکم را به او بخورانم و…»
اگر شما هم مادر یک فرشته کوچولو هستید حتما با خواندن این صفحات به جواب بسیاری از سؤالات‌تان می‌رسید. امیدوارم مطالب صفحات سلامت کودک برای شما و فرشته‌تان کاربرد داشته باشد.
خیلی از والدین پیش از این‌که فرزندشان راه بیفتد، برایش کفش می‌پوشانند تا او راحت‌تر و شاید زودتر راه‌رفتن را شروع کند. اما بهتر است بدانید که براساس توصیه آکادمی طب اطفال آمریکا، بچه‌ها تا زمانی که قدم‌های اول‌شان را برنداشته‌اند و به‌اصطلاح، راه نیفتاده‌اند، نیاز به پوشیدن کفش ندارند. یعنی شما باید برای کودک نوپای‌تان، تا وقتی که در خانه است،فقط و فقط جورابی با کفی مناسب که روی سنگ و سرامیک سر نمی‌خورد، بخرید و تنها بیرون از منزل برای او کفش بپوشانید. به‌طور کلی، کفش‌ها فقط برای محافظت از پای ما هستند و هیچ کفشی نمی‌تواند باعث تسریع در راه رفتن بچه‌ها شود. به علاوه، حتی اگر شما کفش مناسبی را برای فرزندتان انتخاب نکنید، ممکن است باعث ایجاد مشکل در راه رفتن او هم بشوید.گاهی والدین در تعویض و نو کردن کفش بچه‌ها خیلی افراط می‌کنند و می‌گویند به دلیل رشد بچه‌ها باید ماهی یک‌بار کفش آن‌ها را عوض کنیم! اما بهتر است بدانید، شما باید تا ۳ سالگی، هر ۳ ماه یکبار برای فرزندتان کفش تازه بخرید و بعد از ۳ سالگی که سرعت رشد کمتر می‌شود، این کار را دیرتر انجام دهید.به تازگی دستگاه‌هایی به کشور وارد شده‌اند که می‌توانند پای بچه‌ها را از همه نظر به‌صورت کامپیوتری اسکن کنند و بگویند دقیقا چه سایز کفشی برای بچه‌ها مناسب است. متاسفانه باید بگویم این کار کاملا بی‌فایده است و تنها باعث اضافه شدن یک هزینه بیخود برای خانواده‌ها می‌شود. به‌دلیل این‌که اولا بیشتر کسانی که این کار را می‌کنند، ‌اصلا سررشته‌ای از آن ندارند و حتی تکنسین هم نیستند و دوما این‌که تا ۲ یا ۳ ماه پیش، اصلا دستگاهی برای ساخت کفش مناسب برای پاهای اسکن‌شده بچه‌ها وجود نداشت و افرادی که پای بچه‌ها را اسکن می‌کردند، به‌صورت دستی کار ساخت کفش را انجام می‌دادند و این کار ارزش اسکن را عملا از بین می‌برد.از طرف دیگر هم فقط ۲ تا ۳ ماه است که دستگاه مخصوص ساخت کفش آن هم به‌صورت بسیار محدود وارد کشور شده است و در هیچ‌یک از منابع علمی به تولید کفش‌هایی با دقت میلی‌متری اصلا اشاره‌ای نشده است. حتی متخصصان می‌گویند کوتاه و بلندی نیم سانتی‌متری پاها هم نمی‌تواند مشکل خاصی را ایجاد کند و اصلا نیاز به درمان ندارد، چه برسد به این‌که ما بخواهیم اختلاف یک میلی‌متری پاهای بچه‌ها را درنظر بگیریم و برای آن کفش مخصوص تهیه و پای آن‌ها کنیم!
 
بالا پایین